שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺10 תגובות פורסמו: |
ראיתי בספר ליקוטי מוהרן וכתוב שם בדיוק להיפך שרק מי שיש לו אמונה בשלמות שאין לו שלמות אחריה הוא יכול להיות מנהיג אשמח אם אפשר להאיר את עניי
@אורלי:
אין כאן לגיטימי או לא. השאלה היא מהי האמת.
אם המניפולציה היא בכך שמצד האחדות, לא שייך להתבייש במשהו, אז זה נכון.
אבל מצד שני, גם כל הדיבורים שלי על האחדות, גם הם מניפולציה, כי מצד האמת הכל אחד כפי מה שהוא כרגע.
ומצד הפנימי יותר, גם מניפולציה זה טוב, והשכל עצמו הוא מניפולציה של אלוהים וכולי...
נכון, הרגשתי אי נוחות בגלל המניפולציה שכמעט הצליחה לך, לא לגיטימי?
@אורלי:
1 - אני מסכים עם מה שאמרת.
2 - גם מי שנמצא באחדות חי בחוקיות של נפרדות.
3 - תקראי שוב פעם את הסעיף הראשון, ותביני שהכל זה לא יותר מאשר משחק.
אם ארצה, אתן 100 הרצאות שמסבירות למה אמונה היא שורש הטוב וכולי. אלא, שכרגע אני אומר את ההפך, כדי לעורר את המחשבה וכולי...
+ האי נוחות שחשת, היא בתוכך. בתוכי בתוך האחדות, אין שום נפרדות, גם אם כלפי חוץ יש נפרדות...
אליעד שלום, קראתי שנית את תשובתך אליי וחשתי אי נוחות בגישתך בתשובה 2. לפיכך, אתייחס להיבט הלגיטימיות.
לגיטימיות היא מילה משונה כי היא מתמרנת את המקשיב / הקורא ומבקשת את הבנתו והשתתפותו לגילוי חמלה, סולידריות ואף מתן אישור.
עפ"י הרצאותייך ופריסת השקפת עולמך המלומדת והנחקרת, אדם המתנהל מתוך הווית האחדות אינו אמור להרגיש מבוזה ביחס לעבר, כי העבר לא קיים מלבד הסיפור שלך עליו.
@אורלי:
אמונה פירושו לקבל משהו כאמת, בלי שהוא מחוייב המציאות. ולכן, בשום שלב לא האמנתי לו, אלא זה היה תהליך הגיוני לגמרי לבדוק את דרכו, מאחר שהוא מעולם לא שיקר לי, וכל דבריו התבררו כאמת.
יש?
ראשית, לא התכוונתי לאמונה בדרכו בהיבט הדתי, אלא לאמונה שיש מאחורי דבריו משהו ששווה לי לבדוק.
@אורלי:
כמה תשובות:
1 - אני לא באמת מרגיש מבוזה משום דבר. המרגיש מבוזה שלי, זה רק כדי להעביר מסר חד.
2 - נניח שבעבר האמנתי, ועכשיו חזרתי בתשובה, האם זה לא לגיטימי להרגיש מבוזה. כמו משוגע שהתרפא, שלא רוצה שיאמרו שהוא משוגע עם אמונה.
3 - לתשומת ליבך, בשום שלב לא האמנתי לרבי נחמן. הערכתי את השכל שלו, וחקרתי ובדקתי אותו באופן עצמאי. הדבר היחיד שאני שונה משאר חסידי ברסלב, הוא שאין לי אמונה בדרכו! לא האמנתי ואני לא מאמין בדרכו. הכל נבדק בדיוק כמו כל דבר אחר.
יש מבינה?
אליעד שלום
כפי הידוע לי, אדם ההולך בדרך הרוחנית מעז לעשות קפיצה ל"קיימות אחרת" מתוך ידיעה שקיימת דרך עבורו המתאימה לו והוא יכול למצאה בבוא העת.
אין המקרה מחוייב, אלא אפשרי המציאות, ובכ"ז מדובר באמונה של ההולך בדרך... אותה אמונה שהובילה גם אותך להתחיל בדרך זו.
כפי שהצהרת, לא אחת, אודות התחייבותו של הרבי נחמן לקבלת השכל הגדול לאחר חיפוש האמת ב - 100%, התחייבותו הייתה טריגר בעבורך אתה האמנת לדבר, דבריו היו עבורך דברי תורה חיים זו הייתה פוליסת החיים שלך. אם כך תאמר לי, מדוע אתה חש מבוזה כשאומרים לך שאתה מאמין?
תודה.
לדעתי אי אפשר לדעת, אולי האמונה של האדם נכונה אי אפשר להיות בטוח, אולי התפיסה הסובייקטיבית של האדם נכונה, אולי היא הכי לא נכונה בעולם? מי ערב לכך שהתפיסה הסובייקטיבית של האדם לא נכונה? אף אחד לא ערב לשום דבר.
יכול להיות שהתפיסה שלו גם נכונה וגם שגויה בו זמנית. אבל כאשר אדם יודע שהוא לא יודע זה לא משנה לו.