אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפרעות ✔אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
הפרעות נפשיות, הפרעות אישיות, מחלות נפש, מחלות נפשיות, סכיזופרניה, פיצול אישיות, הפרעת אישיות, הפרעה נפשית, מחלת נפש, הפרעות, מאמן אישי, טיפול אישי, הפרעות אישיות, הפרעה נפשית, יועץ אישי, אימון אישי, מטפל אישי, סכיזופרניה, הפרעת התנהגות, מאמן עסקי, הדרכה אישית, אימון עסקי, מדריך אישי, ייעוץ אישי, מחלות נפש, הפרעת אישיות, הפרעות נפשיות, הפרעות התנהגות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:24אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה?

אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את הבעיה, או שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה ולא גורם המשמר אותה, בעוד אחרים סבורים שהקטלוג עצמו מייצר יחס שגוי ומונע את פתרון הבעיה.

האם האבחון או ההתייחסות בעקבות האבחון גורמת לחוסר שיפור?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. האבחון יכול ליצור מסר תבוסתני, לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי.

איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי?

כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל "רק ילדים" ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה ש"זה ילד" ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר.

לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור שזו דרישה בלתי ריאלית, ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד.

האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית?

אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם עצמו, והוא משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות מעמיקים לבעיות האמיתיות שלו.

האם ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית שונה מהותית מאדם רגיל?

לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד היא זהה לחלוטין - אותם חוקים ואותן נוסחאות תקפים לכולם, בדיוק כמו במתמטיקה, כאשר אותה נוסחה חלה על כל המספרים, בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות הטיפולית.

האם קשה יותר לאכוף את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית?

נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים זאת בהרמת משקולות: הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת שלושה טון נעשות באותה טכניקה בדיוק, ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה.

כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית?

אליעד מסביר שהתפיסה של "לוותר" לעצמך ("אני עייף, קשה לי") דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא "רק ילד". בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל לשיפור ולהתמודדות נכונה.

סיכום והמלצה לגישה הנכונה

לסיכום, הטענה המרכזית של אליעד כהן היא שהקטלוג עצמו אינו הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם בעקבות הקטלוג. יש להשתמש באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי.
הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו') הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא עצם הבעיה היא הגורם לכך שהוא לא משתפר. יש שיגידו שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה, ושעצם העובדה שאדם מאובחן בסכיזופרניה לא משנה את העובדה שהוא חולה - אלא שטרם נמצא לו טיפול מתאים. מנגד, קיימת הטענה שהקטלוג עצמו יוצר גישה טיפולית לא נכונה, שמובילה לכך שהבעיה ממשיכה ואינה נפתרת.

המשמעות האמיתית של הקטלוג

הטענה המרכזית היא שלא הקטלוג עצמו משנה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה היא לא באבחנה אלא באופן שבו מתנהגים כלפי המאובחן.

ההשפעה של הקטלוג על תפיסת המציאות

כאשר אדם מקבל תווית של הפרעה מסוימת, הוא וגם סביבתו נוטים לראות את המציאות דרך פריזמה מצמצמת: "זו בעיה שאין לה פתרון, צריך רק להקל עליה". לעיתים קרובות, הקטלוג מביא מסר תבוסתני - זו מחלה שאין לה מרפא, וניתן רק לשמור על רמה מסוימת של תפקוד. כך, אדם שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו.

השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות

ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר "ילד" משום שהוריו מתייחסים אליו ככזה. לדוגמה, אם ילד משתולל, לעיתים הורים מצדיקים זאת בכך שהוא "רק ילד", במקום ללמד אותו משמעת והתנהגות בוגרת. כך הם מחנכים אותו להיות חסר אחריות, ולאחר מכן מתפלאים מדוע הוא לא מתבגר. אם ההורים היו מתייחסים אליו כאדם בוגר מלכתחילה (במגבלות הפיזיות שלו), הוא היה גדל עם אחריות אישית ומנטליות של מבוגר.

השפעת היחס על התנהגות

הקטלוג לא בהכרח משמר את הבעיה, אבל ההתייחסות שמתלווה אליו כן. לדוגמה, אם ילד מסוים מתקשה בלימודים ומקבל תווית של "בעל הפרעת קשב וריכוז", הוא עלול לקבל הקלות שונות - ואז במקום להתאמץ ולשפר את יכולותיו, הוא ילמד להסתמך על ההקלות האלו. כלומר, עצם האבחון לא מונע ממנו להתקדם, אך היחס אליו בעקבות האבחון עלול לגרום לכך שהוא לא ינסה להתגבר על הקשיים.

האם הקטלוג נחוץ?

השאלה היא האם יש צורך אמיתי לקטלג מישהו כסכיזופרן, אוטיסט או בעל הפרעה אחרת. במקרים רבים, האבחנה משמשת יותר את המערכת הרפואית מאשר את האדם עצמו. במקום לומר "יש לך בעיה ואנחנו נטפל בה", אומרים "אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות". כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל בבעיה בצורה יסודית.

אותן נוסחאות חלות על כולם

בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. הבעיה היא שאנשים לא תמיד יודעים כיצד ליישם אותם. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן עשוי לפחד ממחבלים בצורה קיצונית - אך למעשה, כל בני האדם מפחדים ממחבלים במידה מסוימת. ההבדל הוא בעוצמה. לכן, גם במקרה של סכיזופרניה, הפתרון אינו צריך להיות שונה בתכלית מהטיפול בפחדים רגילים, אלא רק בעוצמה ובמינון של השיטה.

הקושי באכיפת הטיפול

ישנה טענה שאדם עם הפרעה נפשית קשה יותר לאכוף עליו טיפול ולגרום לו לשינוי, וזה נכון במידה מסוימת. עם זאת, זה לא שונה מהותית מהאופן שבו מתמודדים עם כל אתגר אחר. לדוגמה, הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת משקולת של שלושה טון דורשות את אותה טכניקה - ההבדל הוא רק בקושי. אנשים עשויים לומר שיותר קשה לחנך ילד אוטיסט מאשר ילד רגיל, אך האמת היא שלעיתים הם מתקשים גם עם ילדים רגילים פשוט משום שהם לא יודעים ליישם את השיטה הנכונה.

התוצאה הסופית

המסקנה היא שלא הקטלוג הוא הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים למי שזכה לקטלוג הזה. הקטלוג אמור להיות כלי עזר בלבד, אך בפועל הוא משמש לעיתים קרובות כתירוץ לאי - טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם.
עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם זה יהיה משפט אמת לומר שהבעיה המרכזית שגורמת לאנשים עם הפרעות נפשיות כלשהן כגון סכיזופרניה פרנויה הפרעת אישיות אוטיזם כל מיני בעיות נפשיות בראש באופי מה שגורם להם להישאר בבעיה שלהם זה בגלל שמקטלגים אותם שיש להם את הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון שהוא אוטיסט ילד עם הפרעת קשב וריכוז עושים לו אבחון שיש לו הפרעת קשב וריכוז בן אדם סכיזופרן מאובחן כסכיזופרן, עכשיו רוב המקרים האנשים האלה שמאובחנים גם נשארים ככה אף אחד לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי בחלק גדול מהמקרים הבן אדם לא הפך להיות נורמטיבי לגמרי. עכשיו השאלה היא האם זה יהיה נכון לומר שהסיבה לכך שהוא לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי היא משום שקטלגו אותו כבעל בעיה עכשיו יש אנשים שכמובן יגידו שאין בכלל שום קשר כי מה הקשר קטלגנו אותו שהוא סכיזופרן כי הוא סכיזופרן וזה שלא מצאנו לו פתרון זה שהוא נשאר סכיזופרן זה כי לא מצאנו לו פתרון מה זה קשור בכלל לאיך שקטלגו אותו.

אוקי אבל מה האמת בא נתקדם לאמת האמת היא כזאת האמת היא שזה לא משנה איך אתה מקטלג אותו מה שמשנה זה איך אתה מטפל בו זאת אומרת אם נגיד יש ילד אוטיסט ואתה תקטלג תאבחן אותו כאוטיסט ואתה תטפל בו בצורה נכונה אז הוא לא יהיה אוטיסט לצורך העניין או אתה תטפל בו במקסימום שאפשר לשפר אותו אוקי אבל זה לא משנה בכלל איך אתה מקטלג אותו, עכשיו אלא מה שבמאה אחוז או ב - 99.99% אחוז מהמקרים כשאתה מקטלג אותו אתה כנראה גם מטפל בו לא נכון זה הכל זאת אומרת האמת היא שמה שמשנה זה איך בסוף תטפל בו לא איך תקטלג אותו אבל בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו כמשהו מסוים אתה גם מתחיל להתייחס אליו בצורה שונה ואז רוב הסיכויים שהוא גם נשאר ככה.

ש: יש גם כאילו בקטלוג איזה מסר מבפנים כזה שאין מה לעשות זאת מחלה שאין לה מרפא אולי כדורים יעזרו לך אולי לשמור על איזו רמה סבירה.

אליעד: כאילו ככה זה.

ש: המסר הזה זה.

אליעד: נכון עכשיו בא ניקח את זה למשהו שכולם יקחו לחיי היומיום הסיבה המרכזית לכך שילדים לא מתבגרים הסיבה המרכזית לכך שילדים לא יוצאים ילדים מחונכים מתנהגים בצורה אלימה מתפרעים או לא יודע כל מיני כל הבעיות האלה הסיבה המרכזית היא משום שההורים של הילד מתייחסים אליו כאל ילד זאת הסיבה המרכזית לדוגמה, עכשיו נגיד אתה נגיד שאתה גר אצל אמא שלך נניח ונניח נגיד שאתה תהיה חולה במיטה אתה לא יכול נכה עשית תאונת דרכים אתה עכשיו לא יכול לסדר את החדר שלך אמא שלך תבקש ממך לסדר את החדר או לא לא, עכשיו למה היא לא תבקש ממך לסדר את החדר כי אתה לא יכול נכון היא תגיד לך תרים משהו מהארון לא כי אתה לא יכול עכשיו כשהיית ילד היא ביקשה ממך להרים משהו מהארון לא למה לא כי אתה לא יכול או כי אתה ילד כי זה לא הגיל שלך כי אתה עדיין ילד כי תראה הוא ילד תבין אותו הוא רק ילד זה רק ילד בגלל שאתה ילד ואז שתלו לך במוח מחשבה שאתה ילד וחינכו אותך כילד.

מה ה - subtext של הוא ילד מותר לו לעשות מה שהוא רוצה שיעשה מה שהוא רוצה יכול לעשות מה שהוא רוצה בסדר אז הוא חינכת אותו שיעשה מה שהוא רוצה הוא ילד מגיע לו יותר הוא ילד תוותר לו הוא ילד זה אז אתה מחנך אותו להיות משוגע ואז אחר כך אתה אומר למה עכשיו הוא משוגע אתה חינכת אותו מגיל קטן להיות משוגע, עכשיו מה זה אומר זה אומר שאתה אמור להתייחס לילד בהנחה שאתה רוצה שהילד שלך בבוא היום יהיה אדם בוגר בצורה נכונה בלי לריב איתו כשהוא הולך להתבגר אתה צריך מגיל אפס להתייחס אליו כמו לבן אדם בוגר במאה אחוז מאה אחוז לא לוותר לו על שום דבר אבל מה זה אומר נגיד שעכשיו יבוא בן אדם עולה חדש מסין הוא לא דובר עברית אז יש דברים הוא בוגר אתה תתייחס אליו כאל בוגר שלא דובר עברית יבוא בן אדם דובר עברית אבל הוא נמוך תתייחס אליו כאל בוגר נמוך אתה צריך להתייחס לילד שלך כאל אדם בוגר שלא למד לקרוא לא למד לכתוב לא מבין דברים לא יודע דברים אבל הוא בוגר הוא בן אדם בוגר הוא בן אדם לכל דבר ועניין כאילו למה מותר לו כאילו אין לו שום הטבות לזה שהוא ילד אבל אם אתה אומר לא הוא ילד אז לכן מותר לו ולוותר לו וזה לא על זה וזה לא שם הוא רק ילד וילד אז הוא נשאר ילד.

עכשיו באיזה מקרה זה נכון להגיד הוא רק ילד באיזה מקרה במקרה שאתה מנסה להעמיס עליו משהו שלא תואם נגיד את היכולות האובייקטיביות שלו נגיד כאדם בוגר זאת אומרת אם נגיד בן אדם בוגר שנגיד הוא בגובה של חצי מטר לא תבקש ממנו לעשות פעולה שצריך בן אדם עם שני מטרים אז במקרה כזה יהיה הגיוני שאם הוא ילד והוא חצי מטר אל תבקש פעולה שצריך שני מטרים בן אדם שצריך שיהיה בגובה שני מטרים ואז זה יהיה הגיוני להגיד תראה הוא רק ילד אבל הפירוש זה לא בגלל שהוא ילד זה בגלל שהוא פיזית לא יכול לבצע את זה גם אם הוא היה בוגר הוא לא מסוגל לבצע את זה נגיד במקרה כזה זה הגיוני להגיד הוא רק ילד אבל הקונספט שאומר הוא ילד ולכן יש לו הטבות יש לו זכויות בלי חובות מותר לו תוותר לו זאת טעות, הבנתם את זה אז בא נחזור שוב פעם אז מה התחלנו עכשיו שימו לב גם פה הבעיה של הילד היא לא בגלל שקטלגו אותו כילד אלא בגלל שהתייחסו אליו כילד זאת אומרת אין שום בעיה באיך שאתה מקטלג את הבן אדם השאלה היא איך אתה מתייחס אליו אחרי שקטלגת אותו עכשיו רוב ככל המקרים כשאתה מקטלג מישהו אתה גם מתייחס אליו לא נכון.

ולמה זה בדרך כלל ככה כי אם היית מתייחס אליו רגיל גם לא היית מקטלג אותו מראש אם באמת היית מתייחס אליו כמו בן אדם רגיל למה לך לקטלג אותו אני לדוגמה נגיד כשבא מישהו לטיפול והוא בא לספר לי שיש לו תעודת משוגע הוא אומר הנפיקו לי תעודת משוגע זה לא משנה איזו תעודה אני אומר לו זה תרמה אותם אותי אל תרמה אתה רוצה לשחק אותה משוגע פרנואיד סכיזופרן זה תספר להם אני לא קונה את הסיפור שלך מבחינתי אתה נורמלי, עכשיו אם כולם מפחדים ממחבל ברמה מסוימת הוא מפחד ממחבל פי מיליון זה הכל כמו שמטפלים במישהו שאומר שלום אני מפחד ממשהו נגיד שמישהו מדמיין שההורים שלו רוצים להרעיל אותו אז יגידו יש לו סכיזופרניה פרנואידית קלינית נגיד אוקי אבל מה האמת שמבחינתי כמו כל בן אדם שמפחד מהרעלה אז הוא מפחד מהרעלה פי מיליון אם בן אדם חושב שההורים שלו נגדו בשני אחוז הוא חושב שההורים שלו נגדו באלפיים אחוז זה לא משנה זה בן אדם רגיל רגיל אותם חוקים אותן נוסחאות אותן שיטות סיכוי סיכון אותו דבר לא השתנה שום דבר, עכשיו אז בשביל מה לקטלג אותו כסכיזופרן מה זה אומר מה המשמעות הפרקטית של זה מה המשמעות של זה מה זה נותן שקטלגת אותו כסכיזופרן.

ש: כי הרופאים החליטו בינם לבין עצמם לקרוא לזה בשם זה הכל.

אליעד: כי הרופאים לא יודעים לטפל אז הם אומרים מה אנחנו באמת לא יודעים לטפל לא הוא סכיזופרן זה לא שאנחנו לא יודעים לטפל זה שהוא סכיזופרן. עכשיו בא נגיד נדבר נגיד ילד אוטיסט מה זה ילד אוטיסט נגיד לדוגמה הוא מה הוא עושה צועק באמצע הרחוב משתגע נניח סתם דוגמה, עכשיו מה האמת שלצורך העניין אם עכשיו בן אדם רגיל הוא היה הולך ברחוב מתחיל לצעוק עכשיו מה אתה עושה אז זה בן אדם שלא עומד בסטנדרטים החברתיים רק אם נגיד כולם נגיד סוטים מהסטנדרט בשלושה אחוז הוא סוטה בשלוש מאות אחוז לא משנה סוטה יותר אבל החוקים הם אותם חוקים זה לא שונה בדיוק הוא אמור לקבל את אותם חוקים כמו שהחברה בנתה בתי כלא לפושעים והחברה בנתה זה וזה והחברה בנתה זה אותו דבר לא שונה אין שום משמעות לזה שמקטלגים אותו כאוטיסט ברגע שאתה אומר הוא אוטיסט בעצם אתה שותל מחשבה לעצמך כל שכן לו שיש בו משהו שונה כאילו טוב זה לא אותו המשחק זה חוקים אחרים אבל זה לא חוקים אחרים זה אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים.

אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש לך נוסחה וזה לא משנה מה המספר אם זה אחד עם עשרה אפסים או עם שני אפסים זה לא משנה זאת אותה נוסחה צריך לשים את זה פחות זה כפול זה זאת אותה נוסחה לא משנה מה הסכומים אז ברגע שמישהו נגיד הוא מתנהג בצורה שנחשבת לאוטיזם או פרנויה או משהו כזה או ילד אז אומרים תראה הוא מאוד שונה מהממוצע אז בוא ניתן לזה שם בוא נקרא לזה ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם הזה יש נוסחה צריך לעבוד לפי אותה נוסחה, עכשיו אם אתה לא יודע שיש נוסחה ואין לך מושג מה הנוסחה אז זאת גם בעיה אבל באמת זאת אותה נוסחה אם יש נוסחה איך לגרום לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה.

ש: אבל יותר קשה לאכוף אותה.

אליעד: לך.

ש: לאנשים נכון.

אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה על ילדים אוטיסטים אלא שאת גם בני אדם רגילים מבוגרים גם לא יודעת ליישם את זה סבבה זה לא באמת לומר שיותר קשה עם אוטיסטים את יכולה להגיד שאת לא מספיק מיומנת בלבצע את זה באופן כללי, הדרך להרים קילו בלי לשבור את הגב והדרך להרים שלוש טון זאת אותה דרך את יכולה להגיד שזה יותר קשה לך אבל זאת הדרך.

ש: אני אומרת בצד שזה יותר קשה באופן אובייקטיבי שבן אדם צורח ומשתולל מאשר שבן אדם מדבר איתך ויגיד אני לא רוצה זה יותר קשה לאכוף.

אליעד: סבבה את יכולה שיותר קשה לך זה הכל.

ש: השאלה איך לאכוף גם.

אליעד: זה שיותר קשה לך זאת אמת השאלה איך לאכוף זאת גם שאלה איך לאכוף מה נעשה זאת שאלה לא מדבר עליה עכשיו שאלה אני רק טוען שהתפיסה שאומרת הוא אוטיסט ולכן אמורים להתייחס אליו שונה מאשר לאדם רגיל היא שגויה ועכשיו נחזור עוד פעם לסיפור הילדים אותו דבר לגבי ילד אתה לא יכול לבקש.

ש: אז כן משנה שמקטלגים אותו לא כי מקודם אמרת שזה איך מתייחסים אליו.

אליעד: באמת האמיתית זה לא יהיה אמת לומר שהסיבה שהוא נשאר אוטיסט זה בגלל שקטלגו אותו כאוטיסט זאת לא האמת אבל בפועל זה באמת ככה כי בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו זה כי אתה מנסה להתייחס אליו אחרת אתה מנסה להתייחס אליו אחרת יש חוקים אחרים או משהו כזה וזה לא, עכשיו זה נכון שעכשיו מישהו יבוא ויגיד כן אבל קטלגו אותו והתייחסו ושיטת טיפול מיוחדת וזה עבד אבל זאת לא באמת כל האמת כי זאת לא השיטה האידיאלית וזה לא באמת עובד על כולם וזה לא באמת פותר את זה מספיק טוב זאת לא באמת האמת האמת האמיתית היא שזה בן אדם זה כמו שיש לך משקולת שמלמדים אותך להרים משקולת של קילו ושל עשרים קילו זה בדיוק אותה טכניקה זה לא טכניקה שונה אין הבדל שום הבדל לקפוץ מטר ומאה מטר זאת אותה טכניקה אתה יכול להגיד זה קשה לי פי אלף בסדר מקובל תגיד אין לי מושג מקובל אבל זה אותו דבר ואותו דבר שרלוונטי לכולם זה לגבי ילדים לכן רבי נחמן אמר סגולה לילדים לא להשתעשע איתם אם אתה רוצה שהילדים שלך יגדלו ויהיו נורמליים אל תשחק איתם.

עכשיו שימו לב לגיטימי שבן אדם יגיד יש לי ילד אני רוצה לאהוב אותו בלי תנאים לגיטימי הכל לגיטימי אבל זה בדיוק כמו אם הוא מבוגר ואם הוא מבוגר אתה רוצה לאהוב אותו בלי תנאים זכותך אתה יכול להגיד אני אוהב את אשתי בלי תנאים אני אוהב אותו בלי תנאים סבבה הכל בסדר אבל תהיה מודע לזה שאתה אוהב אדם אחר בלי תנאים מבחינתך זה בן אדם בוגר אבל אם אתה אומר בגלל שהוא ילד בגלל זה תוותר לו אתה דופק את עצמך כי הרי הוא לא הולך לנצח לחיות ככה אתה כאילו אומר לו תגדל עקום ואז אתה אומר לו טוב עכשיו בוא נתיישר למה שהוא יתיישר גידלת אותו עקום למה שהוא יתיישר בכלל הבנו את הסיפור, עכשיו בא נדבר איך זה כל בן אדם ביחס לעצמו אם אתה אומר לעצמך תראה אני עייף עכשיו קשה לי בוא נוותר לעצמי כל מיני כאלה אז גם אתה גדל עקום ואחר כך אתה אומר טוב עכשיו אני רוצה להתיישר עכשיו אתה מנסה ליישר את עצמך.
רשימת הפרעות נפשיות - רשימת הפרעות אישיות - רשימת מחלות נפש - רשימה של הפרעות נפשיות - רשימה של הפרעות אישיות - רשימה של מחלות נפש
... הפרעות נפשיות - רשימת הפרעות אישיות - רשימת מחלות נפש - רשימה של הפרעות נפשיות - רשימה של הפרעות אישיות - רשימה של מחלות נפש הפרעה הפרעה אובססיבית הפרעה אובססיבית קומפולסיבית הפרעה בדיבור הפרעה בזהות המינית הפרעה בי פולארית הפרעה ביכולת הזיהוי הפרעה ביפולרית הפרעה בתשוקה המינית הפרעה דו קוטבית הפרעה דיכוטומית הפרעה דיסוציאטיבית הפרעה דיסמורפית הפרעה דלוזיונית הפרעה דלוזיונלית הפרעה דתית הפרעה התנהגותית הפרעה התנהגותית מרדנית הפרעה התפתחותית הפרעה חברתית הפרעה טורדנית הפרעה טורדנית כפייתית הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים הפרעה טורדנית לא הגיונית הפרעה טורדנית של ילדים הפרעה כפייתית
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר
... מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר למה כדאי ללמוד על הפרעות נפשיות? ההרצאה מתחילה בשאלה מדוע כדאי ללמוד על הפרעות נפשיות, במיוחד עבור אנשים שאינם סובלים מהן באופן אישי. אליעד כהן ... והן מתמקדות בהבנת אופן החשיבה של אנשים באופן כללי, אשר יכול לשפר את היכולת להבין גם את עצמנו ואת הסובלים מהפרעות נפשיות. מה הקשר בין חשיבה של חולה נפש לחשיבה של אדם נורמלי? אליעד כהן מסביר כי חשיבתו של חולה נפש, כמו סכיזופרן או אדם עם הפרעת אישיות גבולית, שונה מהותית מהחשיבה הרגילה של רוב האנשים. למרות זאת, הוא טוען כי יש קשר בין אופן החשיבה של אדם בריא לבין אופן החשיבה של אדם עם הפרעה נפשית, ומלמד כיצד להבין את היגיון המחשבה של המשוגע, שמאופיין ... הבנת היגיון זה, אומר אליעד, מאפשרת להבין טוב יותר את המניעים של אחרים, ואף להשפיע עליהם. כיצד ללמוד מהפרעות נפשיות? לסיום, אליעד כהן מציע כי על מנת להבין את תהליכי החשיבה של המשוגע, על האדם ללמוד את כל סוגי ההפרעות הנפשיות השונות, ללמוד על דרכי טיפול וניתוח של הפרעות אלו, ובכך יוכל לא רק להבין את המשוגע, אלא גם את עצמו ואת הסובלים מהפרעות אחרות. ההמלצה היא להתמקד בהבנת הבעיות הנפשיות כתרגול לחשיבה בהירה, דבר שיעזור גם בפתרון בעיות יומיומיות, הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. הבנת הפרעות נפשיות היגיון של חולה נפש סכיזופרניה ואיך לחשוב כמו סכיזופרן כיצד ללמוד ממחלות נפש? טיפול בהפרעות נפשיות הבנת היגיון של אנשים שונים ללמוד ממשוגעים, ללמוד ממחלות נפש, ללמוד מהפרעות נפשיות, ללמוד מכל אחד, ללמוד מכל דבר, ההיגיון של המשוגע, ההיגיון של חולה נפש, איך חושב סכיזופרן? איך חושב חולה נפש? איך חושב בעל הפרעת אישיות גבולית? איך חושב משוגע? ללמוד פסיכיאטריה, ללמוד ...
גאונות ושיגעון, 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש
גאונות ושיגעון, 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש
... ושיגעון, 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש גאונות ושיגעון - למה אנשים חכמים וגאונים לעיתים משתגעים וסובלים מהפרעות נפשיות? אליעד כהן מסביר את הקשר העמוק והמורכב בין גאונות, חוכמה, לבין הפרעות נפשיות כמו סכיזופרניה, פרנויה, דיכאון, חרדה ועוד. הוא מסביר בצורה ברורה שיש תפיסה חברתית שרואה במחלות נפש סוג של טירוף או שיגעון, ושאנשים עם הפרעות נפשיות נתפסים לעיתים כמטורפים או חסרי שכל. אך אליעד מבהיר נקודה חשובה ומפתיעה: במקרים רבים, הפרעות נפשיות לא נובעות מטיפשות או מחוסר שכל, אלא דווקא מעודף שכל ומעודף אינטליגנציה. דווקא אנשים מאוד חכמים וגאונים, שנכנסים לחקירות פילוסופיות עמוקות על משמעות החיים, המציאות, הקיום, ומהות העצמי - דווקא הם נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות נפשיות, כי הם מגיעים לשאלות שהחברה לא יודעת להתמודד איתן. הוא מסביר שכאשר אדם גאון או חכם באופן יוצא ... בדרך כלל לא יודעת איך להתמודד איתן, ולכן כאשר האדם פונה לקבל עזרה (למשל לפסיכיאטר), הוא לא מוצא תשובה, וכתוצאה מכך הוא יכול להרגיש מנותק, מוזר, לא מובן, ולפתח הפרעות נפשיות או שיגעון. הוא מדגיש את הנקודה החשובה שהשאלות הפילוסופיות העמוקות והמורכבות האלה הן בדיוק אותן ... להפוך לגאון ולא למשוגע. היכולת להתמודד עם שאלות עמוקות ולקבל תשובות טובות היא המפתח לשמירה על יציבות נפשית. גאונות ושיגעון למה חכמים הופכים למשוגעים? כיצד למנוע הפרעות נפשיות? הקשר בין שכל גבוה למחלות נפש איך למצוא תשובות לשאלות עמוקות? איך גאונות ושיגעון קשורים להפרעות נפשיות? אליעד פותח את השיחה בהבהרה שקשורה לקשר בין הפרעות נפשיות למחלות נפש. הוא מציין כי ישנה תפיסה רווחת שמחלות נפש נחשבות לשיגעון, אבל זה לא בהכרח נכון. אליעד מסביר כי מחלה נפשית או הפרעת אישיות יכולה להיות תוצאה של שיגעון, אך לא בהכרח כל מקרה כזה הוא שיגעון במובן הרגיל של המילה. בחלק מהמקרים, הפרעות נפשיות נובעות משכל גבוה, ולאו דווקא מטמטום. איך הפרעות נפשיות נגרמות על ידי שכל? אליעד מסביר שפרעות נפשיות רבות, כגון סכיזופרניה או פרנויה, יכולות לנבוע לא ... משקף מישהו אחר. כאשר אדם כזה פונה לפסיכיאטר ומבקש להבין את השאלות הללו, הוא נתקל בתגובה של זלזול או אי הבנה מצד החברה, מה שמוביל לאיבוד תחושת המציאות ולהתפתחות של הפרעות נפשיות. האם גאון יכול להפוך למשוגע? שאלה זו נובעת מתוך השאלה הכללית האם גאון יכול להגיע לשיגעון. אליעד ... שונה, או ששואלים שאלות פילוסופיות ושאלות קיומיות שלרוב לא נשאלות בחברה, עלולים להיתקל בתגובה של החברה שמובילה לתחושת ניכור או לדחייה, דבר שיכול להוביל לפיתוח הפרעות נפשיות. הוא מציין שחשיבה שונה יכולה להיות מקור לגאונות, אך גם מקור לשיגעון, תלוי איך החברה מתייחסת לאדם כזה. האם כל חולי נפש הם גאונים? אליעד מציין שוב כי לא כל מחלה נפשית נובעת מגאונות. יש אנשים עם אינטליגנציה נמוכה יחסית שיכולים לפתח הפרעות נפשיות, אך קיימת קבוצה אחרת של אנשים חכמים מאוד, שההפרעות הנפשיות שלהם נגרמות בשל השאלות שהם שואלים את עצמם והדרך בה הם תופסים את העולם. אליעד מסביר כי לעיתים ... הוא מוסיף כי כל השאלות המוזרות, המורכבות והקיום - שאלות שאלו נשאלו כבר באתר, וניתן למצוא שם גם תשובות לשאלות הקשות ביותר, שמסייעות לאדם להימנע מהסיכון לפתח הפרעות נפשיות. מהו הקשר בין גאונות לחשיבה לא רגילה? לסיום, אליעד מסביר כי לחשיבה לא רגילה יש יכולת להוביל הן לגאונות והן לשיגעון. חשיבה כזו יכולה להיות תוצאה של טמטום או של גאונות, אך יש לזכור שגאונות יכולה גם להוביל להתפתחות הפרעות נפשיות. יש לדעת איך להתמודד עם שאלות מעין אלה ולמצוא פתרונות לכל אתגר מחשבתי או רגשי שמופיע. הפרעות נפשיות גאונות ושיגעון טיפול בהפרעות נפשיות סכיזופרניה שאלות פילוסופיות שאלות פילוסופיות והפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, אבחון פסיכיאטרי, למה חכמים הופכים למשוגעים? מה ההבדל בין גאון לבין משוגע? איך נוצרת הפרעה נפשית בגלל גאונות? איך עודף שכל יוצר מחלות נפש? איך נוצרת סכיזופרניה מרוב שכל? איך שכל יכול לגרום ...
הפרעות נפשיות ומחלות נפש, האם אפשר לרפא מחלות נפש? האם אפשר לרפא הפרעות נפשיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעת אישיות גבולית? מהי הפרעה נפשית? איך נוצרות הפרעות אישיות? איך נוצרות הפרעות התנהגות? DSM, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה
הפרעות נפשיות ומחלות נפש, האם אפשר לרפא מחלות נפש? האם אפשר לרפא הפרעות נפשיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעת אישיות גבולית? מהי הפרעה נפשית? איך נוצרות הפרעות אישיות? איך נוצרות הפרעות התנהגות? DSM, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה
הפרעות נפשיות ומחלות נפש, האם אפשר לרפא מחלות נפש? האם אפשר לרפא הפרעות נפשיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעת אישיות גבולית? מהי הפרעה נפשית? איך נוצרות הפרעות אישיות? איך נוצרות הפרעות התנהגות? DSM, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה האם אפשר לרפא הפרעות נפשיות? האם כל ההפרעות הנפשיות יכולות להירפא? אליעד כהן טוען באופן חד משמעי שכל ההפרעות הנפשיות, ללא יוצא מן הכלל, יכולות להירפא במאה אחוז. הוא ... עיקר המהות כאן היא שלמחלות נפש ולהפרעות נפשיות יש שורש לוגי ורגשי שניתן להבין ולתקן. מהי הפרעה נפשית? הפרעה נפשית היא למעשה שינוי חריג בצורת החשיבה או ההתנהגות ... משיח (תחושת גדלות), הדבר עשוי להיתפס כהפרעה נפשית. אך הכוונה כאן היא שמדובר בהבנה או תפיסה שגויה של ... לנסות להבין אותו לעומק. ההתפתחות של הפרעות נפשיות כפי שנראה במשל עם האקדח, בו אדם מכוון את הנשק ... מתפתח לאט אך באופן קבוע עד שהוא הופך להפרעה נפשית כמו סכיזופרניה, פרנויה או OCD. האם כל הפרעה נפשית ניתנת לריפוי? אליעד מדגיש שפתרון לכל הפרעה נפשית קיים, והוא נמצא בהבנה מעמיקה של ההיגיון שמנחה ... הרגילה והמקובלת. למעשה, כל המחלות וההפרעות הנפשיות הן תוצאה של סטייה בתפיסה ובמחשבה, סטייה שניתן ... המציאות. לסיכום, האם יש פתרון לכל הפרעה נפשית? בהתבסס על עקרונות אלו, אליעד אומר שיש פתרון לכל הפרעה נפשית, וחשוב להבין שזו לא בעיה של היעדר פתרון אלא ... את הלוגיקה שמאחוריו, גם אם מדובר בהפרעות נפשיות קשות. פתרון לכל מחלות הנפש פתרון לכל ההפרעות הנפשיות פתרון ל OCD פתרון למחשבות טורדניות טיפול ... טיפול בפרנויות האם אפשר לרפא את כל ההפרעות הנפשיות? כל בעיות הנפש וההפרעות הנפשיות, ללא יוצא מן הכלל, יכולות להירפא במאה אחוז. הרעיון מבוסס על כך שהפרעה נפשית היא צורת חשיבה או דפוס התנהגות החורג מהמקובל ... שניתן ללמוד, להסביר ולתקן. מהי בעצם הפרעה נפשית? הפרעה נפשית מוגדרת כחוסר התאמה או שונות קיצונית מהתנהגות ... שונה כל כך מהמקובל, עד שהיא נתפסת כהפרעה נפשית. למעשה, זוהי בסך הכל אמונה או מחשבה שהשתרשה בו, ... כיצד עיוות קטן במחשבה עלול להתפתח להפרעה נפשית חמורה? דוגמה מועילה היא המשל על יריית אקדח למטרה. ... דפוס חשיבה קיצוני או משוגע, שמזוהה כהפרעה נפשית כמו סכיזופרניה, פרנויה, או
איך לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית
איך לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית
... לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית מה זה בעצם פרנויה ואיך מזהים אותה? פרנויה היא מצב פסיכולוגי שבו האדם חווה פחדים בלתי הגיוניים. ... להחזיר לעצמו תחושת ערך ומשמעות. מהרגע שאדם כזה מחליט שהוא חשוב, הוא מתחיל לפרש כל אירוע סביבו כאישור לחשיבותו. מה הטעות הנפוצה בהתמודדות עם אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות? רוב האנשים מתמודדים עם אנשים בעלי הפרעות נפשיות בצורה לא נכונה. הם מנסים להתווכח איתם, להגיד להם שהם טועים, או פשוט לכנות אותם משוגעים. למשל, כאשר אדם ... משמעות בצורה רגילה, ולכן הם מוצאים משמעות נסתרת בדברים יום - יומיים. אליעד מסביר שגם לפי הגישה של רבי נחמן, בכל דבר בעולם יש מסר מאלוהים. אולם אצל אדם עם הפרעה נפשית, החיפוש אחר המסרים נעשה קיצוני, מוגזם, ומנותק מהמציאות. האם להתייחס ברצינות למחשבות של אנשים עם הפרעות? אליעד ממליץ לא לזלזל במחשבות של אדם שנראה משוגע. אם אדם אומר אני חשוב כמו נשיא ארצות הברית, במקום לזלזל בו, ... לא להכניס לו מחשבות חדשות שהוא עדיין לא חשב עליהן, שכן הן עלולות רק להחמיר את מצבו. לכן נדרש איזון עדין מאוד בהתמודדות איתו. האם יש קשר בין גלגולים קודמים והפרעות נפשיות? אליעד מסביר שאין צורך לפנות להסברים מיסטיים כמו גלגולים קודמים. כל המחשבות קיימות כבר עכשיו באדם, ללא ... מוציא אותם החוצה בדרכים מוזרות. לכן אפשר לטפל בזה בהבנת ההווה ולא חייבים להישען על הסברים מיסטיים. איך להתמודד עם פרנויות? מחשבות שווא של גדלות איך מטפלים בהפרעות נפשיות? איך לעזור לאדם עם אשליות? מה גורם לאנשים להאמין בקודים וסימנים? איך לאזן הזדהות מול אדם חולה נפש? מה ...
הפרעת חשיבה, הפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות מוזרות, מדמיין שאני חייב לעשות משהו, מחשבות לא הגיוניות, הפרעות מחשבתיות, הפרעות מחשבות שווא, מחשבות לא רציונליות, איך נוצרת הפרעת חשיבה? טיפול בהפרעת אישיות, פסיכיאטריה, OCD
הפרעת חשיבה, הפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות מוזרות, מדמיין שאני חייב לעשות משהו, מחשבות לא הגיוניות, הפרעות מחשבתיות, הפרעות מחשבות שווא, מחשבות לא רציונליות, איך נוצרת הפרעת חשיבה? טיפול בהפרעת אישיות, פסיכיאטריה, OCD
הפרעת חשיבה, הפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות מוזרות, מדמיין שאני חייב לעשות משהו, מחשבות לא הגיוניות, הפרעות מחשבתיות, הפרעות מחשבות שווא, מחשבות לא רציונליות, איך נוצרת הפרעת חשיבה? טיפול בהפרעת אישיות, פסיכיאטריה, OCD איך נוצרת הפרעת חשיבה ומה ההיגיון שמאחורי מחשבות מוזרות? כאשר אדם נתקל ... משהו, מדמיין שאין לי ברירה, מרגיש מוכרח לעשות משהו, טיפול במחשבות שווא, טיפול בהזיות מחשבתיות, טיפול בהפרעת חשיבה, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, טיפול במחשבות מוזרות, טיפול במחשבות לא הגיוניות, טיפול בהפרעות מחשבתיות, טיפול בהפרעות מחשבות שווא, טיפול במחשבות לא רציונליות, ההיגיון של ...
מחלות נפש גנטיקה ותורשה, בריאות הנפש והקשר הגנטי, מחלות נפש גנטיות, מחלות נפש תורשתיות, גנטיקה של הפרעות נפשיות, תורשתיות של הפרעות נפשיות, מחלות נפש במשפחה, סכיזופרניה גנטית, חרדה גנטית, דיכאון גנטי, הפרעה נפשית תורשתית
מחלות נפש גנטיקה ותורשה, בריאות הנפש והקשר הגנטי, מחלות נפש גנטיות, מחלות נפש תורשתיות, גנטיקה של הפרעות נפשיות, תורשתיות של הפרעות נפשיות, מחלות נפש במשפחה, סכיזופרניה גנטית, חרדה גנטית, דיכאון גנטי, הפרעה נפשית תורשתית
... נפש גנטיקה ותורשה, בריאות הנפש והקשר הגנטי, מחלות נפש גנטיות, מחלות נפש תורשתיות, גנטיקה של הפרעות נפשיות, תורשתיות של הפרעות נפשיות, מחלות נפש במשפחה, סכיזופרניה גנטית, חרדה גנטית, דיכאון גנטי, הפרעה נפשית תורשתית האם מחלות נפש הן גנטיות או ... גורמת לו לאושר, הוא ייחשב לאדם מוצלח. אך אם מחשבותיו פוגעות בו או בסובלים ממנו, הוא יקוטלג כחולה נפש. באופן עקרוני, לכל הפרעה נפשית יש היגיון כלשהו מאחוריה, גם אם היא ... אובחן כך גם הוא, יטען כי מדובר כנראה בגורם תורשתי. גם אם לא מוצאים קרוב משפחה מאובחן, יטענו שייתכן שלקרוב מסוים הייתה הפרעה נפשית שלא אובחנה, וכך ימשיכו להחזיק בתיאוריה הגנטית. אולם, האם זה בהכרח נכון? לא בהכרח. העובדה שאנשים עם הפרעות נפשיות נמצאים באותה משפחה אינה בהכרח מעידה על קשר גנטי. השפעת הסביבה על הפרעות נפשיות הסביבה שבה גדל אדם משחקת תפקיד חשוב בהשפעה על בריאותו הנפשית. לדוגמה, ילד שגדל בבית שבו הורה סובל מהפרעה נפשית, עשוי לאמץ את דפוסי החשיבה של אותו הורה. ... דפוסי הדיבור והאמונות הביתיות מעצבים את תפיסת עולמו של הילד, ולכן אין זה מפתיע אם הוא יפתח דפוסים דומים שיכולים להוביל להפרעות נפשיות. זה לא בהכרח קשור לגנים, אלא להשפעה סביבתית. האם גנטיקה מחייבת הפרעה נפשית? לא, גנטיקה אינה מחייבת אדם להיות ... אינן גנטיות ואינן מחויבות להישאר אצל אף אדם. אין שום מרכיב תורשתי שמחייב דיכאון, חרדות, סכיזופרניה או כל מחלת נפש אחרת. לכל הפרעה נפשית יש פתרון, ולכל אדם יש אפשרות להבריא ... הבנה מעמיקה של עצמו ושל דרך החשיבה שלו. הורים חולי נפש גנטיקה ומחלות נפש תורשה ומחלות נפש מחלות נפש במשפחה סכיזופרניה גנטית הפרעה נפשית תורשתית האם מחלות נפש הן גנטיות או ... גורמת לו לאושר, הוא ייחשב לאדם מוצלח. אך אם מחשבותיו פוגעות בו או בסובבים אותו, הוא יקוטלג כחולה נפש. באופן עקרוני, לכל הפרעה נפשית יש היגיון כלשהו מאחוריה, גם אם היא ... מהוריו אובחן כך, המסקנה תהיה שכנראה מדובר בגורם תורשתי. גם אם לא מוצאים קרוב משפחה מאובחן, יטענו שייתכן שלקרוב מסוים הייתה הפרעה נפשית שלא אובחנה, וכך ימשיכו להחזיק בתיאוריה הגנטית. אך האם זה באמת נכון? לא בהכרח. העובדה שאנשים עם הפרעות נפשיות נמצאים באותה משפחה אינה בהכרח מעידה על ... מסביבתו הקרובה, ולכן אם גדל בבית שבו היו דפוסי חשיבה לא בריאים, סביר להניח שגם אצלו יתפתחו דפוסים דומים. השפעת הסביבה על הפרעות נפשיות אם ילד גדל בבית שבו יש הורה עם הפרעה נפשית, הוא עשוי להסתגל לאופן החשיבה של ... גם אם אדם נולד למשפחה עם היסטוריה של מחלות נפש, אך גדל בסביבה תומכת וחיובית, הוא יכול להימנע מכך לחלוטין. האם גנטיקה מחייבת הפרעה נפשית? אין שום גנטיקה שמחייבת אדם להיות ... אינן גנטיות ואינן מחויבות להישאר אצל אף אדם. אין שום מרכיב תורשתי שמחייב דיכאון, חרדות, סכיזופרניה או כל מחלת נפש אחרת. לכל הפרעה נפשית יש פתרון, ולכל אדם יש אפשרות להבריא ... גורל, וכל אחד יכול לשנות את מצבו הנפשי באמצעות הבנה מעמיקה של עצמו ושל דרך החשיבה שלו. האם מחלות נפש הן גנטיות? איך נוצרת הפרעה נפשית? מהם הגורמים למחלות נפש? כיצד ניתן לרפא הפרעות נפשיות? האם אפשר לטפל בבעיות נפשיות ללא תרופות? ... נפש היא תורשתית? האם מחלת נפש היא גנטית? האם חרדה היא תורשתית? האם סכיזופרניה היא גנטית? האם מאניה דיפרסיה היא תורשתית? האם הפרעה נפשית היא גנטית? מחוננות, האם דיכאון הוא גנטי? האם סכיזופרניה גנטית? האם דיכאון זה גנטי? האם חרדות זה גנטי? סכיזופרניה פרנואידית תורשה, האם אופי זה גנטי? האם הפרעות קשב וריכוז זה גנטי? האם מחוננות זה גנטי? האם ... האם סכיזופרניה תורשתי? האם דיכאון זה תורשתי? האם חרדות זה תורשתי? סכיזופרניה פרנואידית גנטיקה, האם אופי זה תורשתי? האם הפרעות קשב וריכוז זה תורשתי? האם מחוננות זה תורשתי? האם מאניה דיפרסיה זה תורשתי? האם מחלות נפש תורשתיות? האם מחלות נפש גנטיות? האם הפרעות נפשיות תורשתיות? האם הפרעות נפשיות גנטיות? האם מחלות נפש עוברות בתורשה? האם ... מחלות נפש תורשתיות, מחלות נפש גנטיות, האם מחלות נפש הן תורשתיות? פסיכיאטריה וגנטיקה, פסיכיאטריה ותורשה, האם למחלות ולהפרעות נפשיות יש השפעה גנטית? האם למחלות ולהפרעות נפשיות יש השפעה תורשתית? גנטיקה ובריאות הנפש, האם זה גנטי? האם זה תורשתי? האם זה עובר בתורשה? האם זה עובר בגנטיקה? האם הפרעות נפשיות עוברות בגנטיקה? הפרעות נפשיות וגנטיקה,
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח מה הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות? הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות הוא נושא מורכב, שמעלה שאלות רבות סביב לימודי תורה, תורת הסוד, קבלה ומיסטיקה יהודית. אליעד מסביר שהפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, פסיכוזה, מאניה - דיפרסיה, שיגעון גדלות ותסביך רדיפה, מתבטאות באופן שבו האדם מפרש את המציאות בצורה שאינה הגיונית. דוגמאות להפרעות נפשיות כוללות אדם שרואה מסוק וחושב שעוקבים אחריו, אדם שחושב שהשדרנים בטלוויזיה מדברים עליו, או מישהו שמאמין שהוא המשיח, השטן או גלגול נשמה של משה רבנו. אליעד מדגיש שאינו טוען שכל מי שלומד יהדות יפתח הפרעות נפשיות או יהפוך למשוגע, אלא שביהדות ישנם חלקים ספציפיים, בעיקר בלימודים המיסטיים (קבלה, זוהר, דרש, רמז, וסוד), המגבירים את הסיכון לכך. לפי אליעד, היהדות מחולקת לשני סוגי ... רוחות רעות. חלק מהאנשים הלוקחים חלק בטקס זה, באמת מאמינים שבכך הם מגרשים שדים. איך תורת הסוד והקבלה יכולות לגרום להפרעה נפשית? תורת הסוד, המתוארת בסיפור המפורסם על ארבעה שנכנסו לפרדס (תורת הסוד), ממחישה היטב את הסכנה שבלימוד הזה. מתוך ארבעה אנשים שנכנסו לפרדס, אחד השתגע, אחד מת, אחד הפך ... וספירות, דבר המגביר אובססיביות, מחשבות שווא וניתוק מהמציאות. אליעד מפרט את המרכיבים בלימודי היהדות שמעודדים הפרעות נפשיות: אמונה ברוחות ושדים, לדוגמה: האמונה שאסור לעבור בין שני אנשים מחשש לרוחות רעות, או לא לאכול זיתים כדי לא לשכוח דברים. שימוש בפרקטיקות דתיות כמו נטילת ידיים בבוקר או ... ולא הגיוני. כיצד השימוש בסמים משפיע על מי שלומד יהדות? שימוש בסמים קלים, לפי אליעד, עלול להעצים את הסיכון לפתח הפרעות נפשיות. השימוש בסמים גורם לבלבול, ניתוק חלקי מהמציאות ותפיסת העולם בצורה לא ברורה, וכאשר השפעה זו מצטרפת ללימודים מיסטיים, היא עלולה להוביל לפסיכוזה מתקדמת. דוגמה לכך היא ... שהרב שלו מתגלה אליו בחלומות, מה שגרם לו לאבד אחיזה במציאות ולהגיע לאשפוז. אילו אנשים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעה נפשית מלימודי יהדות? אנשים עם מצוקה רגשית קודמת, כמו דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, תחושת בדידות, או רגשי נחיתות, נמצאים בסיכון גבוה יותר להיסחף לתוך עולמות מיסטיים מתוך ... למצוא משמעות ונחמה. כאשר אנשים אלו פוגשים בלימודי מיסטיקה יהודית בשילוב סמים או פגיעות רגשית, הסיכון שלהם לפתח הפרעה נפשית גדל משמעותית. אליעד מציין דוגמה נוספת על צעיר שהלך לרב לקבל ברכה לזיווג, האמין שהרב הבטיח לו שיתחתן תוך שנה, וכאשר הדבר לא התממש, הוא איבד אחיזה במציאות והגיע ... הרגשית ולפתח חשיבה ביקורתית ורציונלית יותר. במקרים קשים - לפנות לעזרה מקצועית טיפולית. אליעד מדגיש שאפשר לטפל בהפרעות נפשיות מכל סוג שהוא, אך חשוב לזהות סימני אזהרה מוקדם ככל האפשר. לסיכום: האם יהדות גורמת להפרעות נפשיות? אליעד מסכם ואומר שיהדות לכשעצמה אינה גורמת להפרעות נפשיות, אך היא מכילה אלמנטים מיסטיים שיכולים לעודד הפרעות כאלה, במיוחד אצל אנשים עם פגיעות מוקדמת או בשילוב עם סמים. חשוב להיות מודעים לכך ולשים לב מתי העיסוק במיסטיקה מתחיל להשפיע לרעה על האדם או על הקרובים אליו. איך להתמודד עם ... זה נושא מורכב ומעניין, המעלה שאלות עמוקות על הקשרים האפשריים בין לימודי יהדות, אמונה במיסטיקה, שימוש בסמים, והפרעות נפשיות. חשוב להבהיר שכאן לא נטען שכל אדם הלומד יהדות יסבול מהפרעה נפשית, אלא שמרכיבים מסוימים בתוך מערכת האמונה והלימוד עשויים להוות טריגר או גורם מחמיר עבור אנשים מסוימים, במיוחד כאשר יש להם נטייה מוקדמת לכך. מהי הפרעה נפשית? הפרעה נפשית מוגדרת כמצב שבו אדם תופס את המציאות בצורה שאינה נחשבת ריאלית או הגיונית בעיני החברה. דוגמאות כוללות: אדם הרואה מסוק ברחוב ומאמין שעוקבים אחריו. צפייה בטלוויזיה ... בלימודי יהדות, ובמיוחד בתורת הסוד, שיכולים לתרום להתפתחותן או להחמרתן. מהם החלקים ביהדות שמגבירים את הסיכון להפרעות נפשיות? לימודי יהדות מתחלקים לכמה רבדים: הלכה - דנים בדינים והלכות באופן לוגי, בדומה ללימודי משפטים. אגדה - סיפורים ומדרשים, חלקם בעלי תוכן מיסטי. קבלה ותורת הסוד - כוללים ... אליהו הנביא והחל לשוחח עמו. מה ניתן לעשות אם מישהו קרוב נכנס למעגל הזה? הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אדם המפתח הפרעה נפשית בעקבות אמונה קיצונית היא: לבדוק אם יש לו מצוקה רגשית עמוקה ולנסות לעזור לו להתמודד איתה. לפתח אצלו חשיבה ביקורתית ושאלת שאלות. לכוון אותו להבנה שהמציאות אינה מסתמכת רק על אמונות מיסטיות. במקרים קיצוניים - לפנות לעזרה מקצועית. לסיכום לימודי יהדות אינם בהכרח מובילים להפרעות נפשיות, אך יש בהם מרכיבים המגבירים את הסיכון לכך, במיוחד כשמדובר בלימודי קבלה ומיסטיקה. אנשים עם נטיות פסיכוטיות, או כאלו המשתמשים בסמים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח ... לכך, לדעת לזהות סימני אזהרה, ולשמור על איזון בין אמונה למציאות. איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? כיצד לזהות סימני הפרעה נפשית? השפעת הדת על הנפש - יתרונות וחסרונות. מהי תורת הסוד וכיצד היא משפיעה על הלומדים? תורת הפרדס, תורת הרמז, תורת הדרש, לימודי מיסטיקה, ראשי תיבות, גימטריה, ניסים של ... נטילת ידיים, מלאכי השרת, מיסטיקה יהודית, מטאפיזיקה יהודית, תקשור עם אלוהים, אברהם אבינו, עקידת יצחק, משה רבנו, הפרעת משיח, שיגעון משיח, עישון סמים והפרעות נפשיות, אדם שחושב שהוא המשיח, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, הזיות בגלל מריחואנה, פרנויות בגלל מריחואנה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחלות נפשיות, סם החיים וסם המוות, ארבעה שנכנסו לפרדס ...
הפרעת אישיות קיצונית, למה יש לי אופי כזה? למה אני כזה? למה אני מאוד שונה? למה אני שונה מאחרים? הפרעות נפשיות, איך נוצרות הפרעות נפשיות? מאניה דיפרסיה, מוחצנות, רגישות יתר, עודף ביטחון עצמי, חוסר ביטחון עצמי, הומופוביה
הפרעת אישיות קיצונית, למה יש לי אופי כזה? למה אני כזה? למה אני מאוד שונה? למה אני שונה מאחרים? הפרעות נפשיות, איך נוצרות הפרעות נפשיות? מאניה דיפרסיה, מוחצנות, רגישות יתר, עודף ביטחון עצמי, חוסר ביטחון עצמי, הומופוביה
הפרעת אישיות קיצונית, למה יש לי אופי כזה? למה אני כזה? למה אני מאוד שונה? למה אני שונה מאחרים? הפרעות נפשיות, איך נוצרות הפרעות נפשיות? מאניה דיפרסיה, מוחצנות, רגישות יתר, עודף ביטחון עצמי, חוסר ביטחון עצמי, ... שהסיבה המרכזית להתנהגות מוקצנת או הפרעת אישיות קיצונית נעוצה בדינמיקה של הפכים. אנשים מתאפיינים בהתנהגויות מאוד מוקצנות ... האדם, ברובד הלא מודע. איך נוצרות הפרעות נפשיות? הפרעות נפשיות מתפתחות לפי ההסבר של אליעד, מתוך אותו מנגנון של קיצוניות והדחקה. כאשר אדם אינו ... עם הזמן, הקיצוניות הזו עשויה להפוך להפרעה נפשית קלינית, כגון הפרעת אישיות גבולית או הפרעת אישיות מוקצנת אחרת. ההפרעות הנפשיות למעשה נוצרות כאשר המנגנון של הדחקה והגנה יוצא מכלל שליטה, ומגיע למצב שבו האדם ... מקיצוניות אחת לשנייה, והדבר הופך להפרעה נפשית של ממש. כיצד ניתן לטפל בהפרעת אישיות ובהתנהגות קיצונית? אליעד לא מתייחס ישירות לאופן טיפול מדויק בהרצאה, אבל הוא ... רב. למה אני שונא נשים? איך נוצרת הפרעת אישיות? מה גורם למאניה דיפרסיה? מדוע אני קיצוני בהתנהגות שלי? איך להיות מאוזן רגשית? ... לא נורמאלית, אופי לא נורמאלי, הפרעת אישיות גבולית, הפרעת אישיות קלינית, הפרעות קליניות, איך נוצרת הפרעת אישיות? אישיות מוקצנת, אופי מוקצן, איך נוצרת הפרעה נפשית? איך לטפל בהפרעת אישיות? למה אני קיצוני? אובססיה קיצונית ...
בושה עצמית, איך לא להתבייש בעצמך? גיהנום הוא צער הבושה, איך לקבל את מי שאתה בלי תנאים? איך לא להתבייש בעצמך בשום דבר? איך לא להתגאות? איך לקבל את עצמך? איך לא להתבייש במי שאתה? סטיות, הפרעות נפשיות, הפרעות חברתיות
בושה עצמית, איך לא להתבייש בעצמך? גיהנום הוא צער הבושה, איך לקבל את מי שאתה בלי תנאים? איך לא להתבייש בעצמך בשום דבר? איך לא להתגאות? איך לקבל את עצמך? איך לא להתבייש במי שאתה? סטיות, הפרעות נפשיות, הפרעות חברתיות
... במי שאתה? סטיות, הפרעות נפשיות, הפרעות חברתיות מהו צער הבושה ואיך הוא קשור לגיהנום? אליעד כהן מסביר שהחוויה הקשה ביותר שקיימת היא צער הבושה. הוא מתייחס למושג הגיהנום וטוען שהגיהנום הגדול ביותר הוא בעצם ... מתביישים בסטיות, הפרעות וחרדות? אליעד כהן מסביר שהסיבה לכך שאדם מתבייש בסטייה או בהפרעה שלו היא משום שהוא חושב שזה בשליטתו והוא יכול היה להתנהג אחרת. הוא מביא דוגמאות של הפרעות נפשיות כמו קלפטומניה, שבה האדם מאמין שיש לו אפשרות לשלוט בהתנהגות שלו אבל הוא לא מצליח, ולכן הוא מתבייש. אליעד נותן דוגמה נוספת על אדם שסובל מחרדה חברתית ופוחד שיחשפו ... איך להפסיק להתבייש בהפרעות נפשיות? ראש השנה של רבי נחמן מברסלב, אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו של עולם, רגשות אשמה, רגשות גאווה, חוסר הערכה עצמית, איך לאהוב את עצמי למרות שאני רע? קלפטומניה, ... בסטיות שלי, מתבייש בהפרעות שלי, איך לא להתבייש מאנשים? איך לקבל את מי שאני? איך לאהוב את עצמי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרעות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הפרעות, איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Disorder.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הפרעת אישיות, מחלת נפש, הפרעה נפשית בנושאי הפרעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Disorder.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 15:45:44 - wesi29