אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפול בהפרעות אישיות ✔אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
הפרעות נפשיות, הפרעות אישיות, מחלות נפש, מחלות נפשיות, סכיזופרניה, פיצול אישיות, הפרעת אישיות, הפרעה נפשית, מחלת נפש, טיפול בהפרעות אישיות, מאמן עסקי, הפרעות נפשיות, טיפול אישי, ייעוץ אישי, הדרכה אישית, הפרעות אישיות, יועץ אישי, מדריך אישי, מטפל אישי, אימון עסקי, הפרעת התנהגות, הפרעת אישיות, הפרעות התנהגות, סכיזופרניה, מחלות נפש, הפרעה נפשית, אימון אישי, מאמן אישי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:24אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה?

אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את הבעיה, או שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה ולא גורם המשמר אותה, בעוד אחרים סבורים שהקטלוג עצמו מייצר יחס שגוי ומונע את פתרון הבעיה.

האם האבחון או ההתייחסות בעקבות האבחון גורמת לחוסר שיפור?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. האבחון יכול ליצור מסר תבוסתני, לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי.

איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי?

כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל "רק ילדים" ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה ש"זה ילד" ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר.

לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור שזו דרישה בלתי ריאלית, ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד.

האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית?

אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם עצמו, והוא משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות מעמיקים לבעיות האמיתיות שלו.

האם ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית שונה מהותית מאדם רגיל?

לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד היא זהה לחלוטין - אותם חוקים ואותן נוסחאות תקפים לכולם, בדיוק כמו במתמטיקה, כאשר אותה נוסחה חלה על כל המספרים, בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות הטיפולית.

האם קשה יותר לאכוף את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית?

נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים זאת בהרמת משקולות: הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת שלושה טון נעשות באותה טכניקה בדיוק, ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה.

כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית?

אליעד מסביר שהתפיסה של "לוותר" לעצמך ("אני עייף, קשה לי") דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא "רק ילד". בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל לשיפור ולהתמודדות נכונה.

סיכום והמלצה לגישה הנכונה

לסיכום, הטענה המרכזית של אליעד כהן היא שהקטלוג עצמו אינו הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם בעקבות הקטלוג. יש להשתמש באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי.
הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו') הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא עצם הבעיה היא הגורם לכך שהוא לא משתפר. יש שיגידו שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה, ושעצם העובדה שאדם מאובחן בסכיזופרניה לא משנה את העובדה שהוא חולה - אלא שטרם נמצא לו טיפול מתאים. מנגד, קיימת הטענה שהקטלוג עצמו יוצר גישה טיפולית לא נכונה, שמובילה לכך שהבעיה ממשיכה ואינה נפתרת.

המשמעות האמיתית של הקטלוג

הטענה המרכזית היא שלא הקטלוג עצמו משנה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה היא לא באבחנה אלא באופן שבו מתנהגים כלפי המאובחן.

ההשפעה של הקטלוג על תפיסת המציאות

כאשר אדם מקבל תווית של הפרעה מסוימת, הוא וגם סביבתו נוטים לראות את המציאות דרך פריזמה מצמצמת: "זו בעיה שאין לה פתרון, צריך רק להקל עליה". לעיתים קרובות, הקטלוג מביא מסר תבוסתני - זו מחלה שאין לה מרפא, וניתן רק לשמור על רמה מסוימת של תפקוד. כך, אדם שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו.

השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות

ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר "ילד" משום שהוריו מתייחסים אליו ככזה. לדוגמה, אם ילד משתולל, לעיתים הורים מצדיקים זאת בכך שהוא "רק ילד", במקום ללמד אותו משמעת והתנהגות בוגרת. כך הם מחנכים אותו להיות חסר אחריות, ולאחר מכן מתפלאים מדוע הוא לא מתבגר. אם ההורים היו מתייחסים אליו כאדם בוגר מלכתחילה (במגבלות הפיזיות שלו), הוא היה גדל עם אחריות אישית ומנטליות של מבוגר.

השפעת היחס על התנהגות

הקטלוג לא בהכרח משמר את הבעיה, אבל ההתייחסות שמתלווה אליו כן. לדוגמה, אם ילד מסוים מתקשה בלימודים ומקבל תווית של "בעל הפרעת קשב וריכוז", הוא עלול לקבל הקלות שונות - ואז במקום להתאמץ ולשפר את יכולותיו, הוא ילמד להסתמך על ההקלות האלו. כלומר, עצם האבחון לא מונע ממנו להתקדם, אך היחס אליו בעקבות האבחון עלול לגרום לכך שהוא לא ינסה להתגבר על הקשיים.

האם הקטלוג נחוץ?

השאלה היא האם יש צורך אמיתי לקטלג מישהו כסכיזופרן, אוטיסט או בעל הפרעה אחרת. במקרים רבים, האבחנה משמשת יותר את המערכת הרפואית מאשר את האדם עצמו. במקום לומר "יש לך בעיה ואנחנו נטפל בה", אומרים "אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות". כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל בבעיה בצורה יסודית.

אותן נוסחאות חלות על כולם

בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. הבעיה היא שאנשים לא תמיד יודעים כיצד ליישם אותם. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן עשוי לפחד ממחבלים בצורה קיצונית - אך למעשה, כל בני האדם מפחדים ממחבלים במידה מסוימת. ההבדל הוא בעוצמה. לכן, גם במקרה של סכיזופרניה, הפתרון אינו צריך להיות שונה בתכלית מהטיפול בפחדים רגילים, אלא רק בעוצמה ובמינון של השיטה.

הקושי באכיפת הטיפול

ישנה טענה שאדם עם הפרעה נפשית קשה יותר לאכוף עליו טיפול ולגרום לו לשינוי, וזה נכון במידה מסוימת. עם זאת, זה לא שונה מהותית מהאופן שבו מתמודדים עם כל אתגר אחר. לדוגמה, הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת משקולת של שלושה טון דורשות את אותה טכניקה - ההבדל הוא רק בקושי. אנשים עשויים לומר שיותר קשה לחנך ילד אוטיסט מאשר ילד רגיל, אך האמת היא שלעיתים הם מתקשים גם עם ילדים רגילים פשוט משום שהם לא יודעים ליישם את השיטה הנכונה.

התוצאה הסופית

המסקנה היא שלא הקטלוג הוא הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים למי שזכה לקטלוג הזה. הקטלוג אמור להיות כלי עזר בלבד, אך בפועל הוא משמש לעיתים קרובות כתירוץ לאי - טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם.
עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם זה יהיה משפט אמת לומר שהבעיה המרכזית שגורמת לאנשים עם הפרעות נפשיות כלשהן כגון סכיזופרניה פרנויה הפרעת אישיות אוטיזם כל מיני בעיות נפשיות בראש באופי מה שגורם להם להישאר בבעיה שלהם זה בגלל שמקטלגים אותם שיש להם את הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון שהוא אוטיסט ילד עם הפרעת קשב וריכוז עושים לו אבחון שיש לו הפרעת קשב וריכוז בן אדם סכיזופרן מאובחן כסכיזופרן, עכשיו רוב המקרים האנשים האלה שמאובחנים גם נשארים ככה אף אחד לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי בחלק גדול מהמקרים הבן אדם לא הפך להיות נורמטיבי לגמרי. עכשיו השאלה היא האם זה יהיה נכון לומר שהסיבה לכך שהוא לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי היא משום שקטלגו אותו כבעל בעיה עכשיו יש אנשים שכמובן יגידו שאין בכלל שום קשר כי מה הקשר קטלגנו אותו שהוא סכיזופרן כי הוא סכיזופרן וזה שלא מצאנו לו פתרון זה שהוא נשאר סכיזופרן זה כי לא מצאנו לו פתרון מה זה קשור בכלל לאיך שקטלגו אותו.

אוקי אבל מה האמת בא נתקדם לאמת האמת היא כזאת האמת היא שזה לא משנה איך אתה מקטלג אותו מה שמשנה זה איך אתה מטפל בו זאת אומרת אם נגיד יש ילד אוטיסט ואתה תקטלג תאבחן אותו כאוטיסט ואתה תטפל בו בצורה נכונה אז הוא לא יהיה אוטיסט לצורך העניין או אתה תטפל בו במקסימום שאפשר לשפר אותו אוקי אבל זה לא משנה בכלל איך אתה מקטלג אותו, עכשיו אלא מה שבמאה אחוז או ב - 99.99% אחוז מהמקרים כשאתה מקטלג אותו אתה כנראה גם מטפל בו לא נכון זה הכל זאת אומרת האמת היא שמה שמשנה זה איך בסוף תטפל בו לא איך תקטלג אותו אבל בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו כמשהו מסוים אתה גם מתחיל להתייחס אליו בצורה שונה ואז רוב הסיכויים שהוא גם נשאר ככה.

ש: יש גם כאילו בקטלוג איזה מסר מבפנים כזה שאין מה לעשות זאת מחלה שאין לה מרפא אולי כדורים יעזרו לך אולי לשמור על איזו רמה סבירה.

אליעד: כאילו ככה זה.

ש: המסר הזה זה.

אליעד: נכון עכשיו בא ניקח את זה למשהו שכולם יקחו לחיי היומיום הסיבה המרכזית לכך שילדים לא מתבגרים הסיבה המרכזית לכך שילדים לא יוצאים ילדים מחונכים מתנהגים בצורה אלימה מתפרעים או לא יודע כל מיני כל הבעיות האלה הסיבה המרכזית היא משום שההורים של הילד מתייחסים אליו כאל ילד זאת הסיבה המרכזית לדוגמה, עכשיו נגיד אתה נגיד שאתה גר אצל אמא שלך נניח ונניח נגיד שאתה תהיה חולה במיטה אתה לא יכול נכה עשית תאונת דרכים אתה עכשיו לא יכול לסדר את החדר שלך אמא שלך תבקש ממך לסדר את החדר או לא לא, עכשיו למה היא לא תבקש ממך לסדר את החדר כי אתה לא יכול נכון היא תגיד לך תרים משהו מהארון לא כי אתה לא יכול עכשיו כשהיית ילד היא ביקשה ממך להרים משהו מהארון לא למה לא כי אתה לא יכול או כי אתה ילד כי זה לא הגיל שלך כי אתה עדיין ילד כי תראה הוא ילד תבין אותו הוא רק ילד זה רק ילד בגלל שאתה ילד ואז שתלו לך במוח מחשבה שאתה ילד וחינכו אותך כילד.

מה ה - subtext של הוא ילד מותר לו לעשות מה שהוא רוצה שיעשה מה שהוא רוצה יכול לעשות מה שהוא רוצה בסדר אז הוא חינכת אותו שיעשה מה שהוא רוצה הוא ילד מגיע לו יותר הוא ילד תוותר לו הוא ילד זה אז אתה מחנך אותו להיות משוגע ואז אחר כך אתה אומר למה עכשיו הוא משוגע אתה חינכת אותו מגיל קטן להיות משוגע, עכשיו מה זה אומר זה אומר שאתה אמור להתייחס לילד בהנחה שאתה רוצה שהילד שלך בבוא היום יהיה אדם בוגר בצורה נכונה בלי לריב איתו כשהוא הולך להתבגר אתה צריך מגיל אפס להתייחס אליו כמו לבן אדם בוגר במאה אחוז מאה אחוז לא לוותר לו על שום דבר אבל מה זה אומר נגיד שעכשיו יבוא בן אדם עולה חדש מסין הוא לא דובר עברית אז יש דברים הוא בוגר אתה תתייחס אליו כאל בוגר שלא דובר עברית יבוא בן אדם דובר עברית אבל הוא נמוך תתייחס אליו כאל בוגר נמוך אתה צריך להתייחס לילד שלך כאל אדם בוגר שלא למד לקרוא לא למד לכתוב לא מבין דברים לא יודע דברים אבל הוא בוגר הוא בן אדם בוגר הוא בן אדם לכל דבר ועניין כאילו למה מותר לו כאילו אין לו שום הטבות לזה שהוא ילד אבל אם אתה אומר לא הוא ילד אז לכן מותר לו ולוותר לו וזה לא על זה וזה לא שם הוא רק ילד וילד אז הוא נשאר ילד.

עכשיו באיזה מקרה זה נכון להגיד הוא רק ילד באיזה מקרה במקרה שאתה מנסה להעמיס עליו משהו שלא תואם נגיד את היכולות האובייקטיביות שלו נגיד כאדם בוגר זאת אומרת אם נגיד בן אדם בוגר שנגיד הוא בגובה של חצי מטר לא תבקש ממנו לעשות פעולה שצריך בן אדם עם שני מטרים אז במקרה כזה יהיה הגיוני שאם הוא ילד והוא חצי מטר אל תבקש פעולה שצריך שני מטרים בן אדם שצריך שיהיה בגובה שני מטרים ואז זה יהיה הגיוני להגיד תראה הוא רק ילד אבל הפירוש זה לא בגלל שהוא ילד זה בגלל שהוא פיזית לא יכול לבצע את זה גם אם הוא היה בוגר הוא לא מסוגל לבצע את זה נגיד במקרה כזה זה הגיוני להגיד הוא רק ילד אבל הקונספט שאומר הוא ילד ולכן יש לו הטבות יש לו זכויות בלי חובות מותר לו תוותר לו זאת טעות, הבנתם את זה אז בא נחזור שוב פעם אז מה התחלנו עכשיו שימו לב גם פה הבעיה של הילד היא לא בגלל שקטלגו אותו כילד אלא בגלל שהתייחסו אליו כילד זאת אומרת אין שום בעיה באיך שאתה מקטלג את הבן אדם השאלה היא איך אתה מתייחס אליו אחרי שקטלגת אותו עכשיו רוב ככל המקרים כשאתה מקטלג מישהו אתה גם מתייחס אליו לא נכון.

ולמה זה בדרך כלל ככה כי אם היית מתייחס אליו רגיל גם לא היית מקטלג אותו מראש אם באמת היית מתייחס אליו כמו בן אדם רגיל למה לך לקטלג אותו אני לדוגמה נגיד כשבא מישהו לטיפול והוא בא לספר לי שיש לו תעודת משוגע הוא אומר הנפיקו לי תעודת משוגע זה לא משנה איזו תעודה אני אומר לו זה תרמה אותם אותי אל תרמה אתה רוצה לשחק אותה משוגע פרנואיד סכיזופרן זה תספר להם אני לא קונה את הסיפור שלך מבחינתי אתה נורמלי, עכשיו אם כולם מפחדים ממחבל ברמה מסוימת הוא מפחד ממחבל פי מיליון זה הכל כמו שמטפלים במישהו שאומר שלום אני מפחד ממשהו נגיד שמישהו מדמיין שההורים שלו רוצים להרעיל אותו אז יגידו יש לו סכיזופרניה פרנואידית קלינית נגיד אוקי אבל מה האמת שמבחינתי כמו כל בן אדם שמפחד מהרעלה אז הוא מפחד מהרעלה פי מיליון אם בן אדם חושב שההורים שלו נגדו בשני אחוז הוא חושב שההורים שלו נגדו באלפיים אחוז זה לא משנה זה בן אדם רגיל רגיל אותם חוקים אותן נוסחאות אותן שיטות סיכוי סיכון אותו דבר לא השתנה שום דבר, עכשיו אז בשביל מה לקטלג אותו כסכיזופרן מה זה אומר מה המשמעות הפרקטית של זה מה המשמעות של זה מה זה נותן שקטלגת אותו כסכיזופרן.

ש: כי הרופאים החליטו בינם לבין עצמם לקרוא לזה בשם זה הכל.

אליעד: כי הרופאים לא יודעים לטפל אז הם אומרים מה אנחנו באמת לא יודעים לטפל לא הוא סכיזופרן זה לא שאנחנו לא יודעים לטפל זה שהוא סכיזופרן. עכשיו בא נגיד נדבר נגיד ילד אוטיסט מה זה ילד אוטיסט נגיד לדוגמה הוא מה הוא עושה צועק באמצע הרחוב משתגע נניח סתם דוגמה, עכשיו מה האמת שלצורך העניין אם עכשיו בן אדם רגיל הוא היה הולך ברחוב מתחיל לצעוק עכשיו מה אתה עושה אז זה בן אדם שלא עומד בסטנדרטים החברתיים רק אם נגיד כולם נגיד סוטים מהסטנדרט בשלושה אחוז הוא סוטה בשלוש מאות אחוז לא משנה סוטה יותר אבל החוקים הם אותם חוקים זה לא שונה בדיוק הוא אמור לקבל את אותם חוקים כמו שהחברה בנתה בתי כלא לפושעים והחברה בנתה זה וזה והחברה בנתה זה אותו דבר לא שונה אין שום משמעות לזה שמקטלגים אותו כאוטיסט ברגע שאתה אומר הוא אוטיסט בעצם אתה שותל מחשבה לעצמך כל שכן לו שיש בו משהו שונה כאילו טוב זה לא אותו המשחק זה חוקים אחרים אבל זה לא חוקים אחרים זה אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים.

אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש לך נוסחה וזה לא משנה מה המספר אם זה אחד עם עשרה אפסים או עם שני אפסים זה לא משנה זאת אותה נוסחה צריך לשים את זה פחות זה כפול זה זאת אותה נוסחה לא משנה מה הסכומים אז ברגע שמישהו נגיד הוא מתנהג בצורה שנחשבת לאוטיזם או פרנויה או משהו כזה או ילד אז אומרים תראה הוא מאוד שונה מהממוצע אז בוא ניתן לזה שם בוא נקרא לזה ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם הזה יש נוסחה צריך לעבוד לפי אותה נוסחה, עכשיו אם אתה לא יודע שיש נוסחה ואין לך מושג מה הנוסחה אז זאת גם בעיה אבל באמת זאת אותה נוסחה אם יש נוסחה איך לגרום לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה.

ש: אבל יותר קשה לאכוף אותה.

אליעד: לך.

ש: לאנשים נכון.

אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה על ילדים אוטיסטים אלא שאת גם בני אדם רגילים מבוגרים גם לא יודעת ליישם את זה סבבה זה לא באמת לומר שיותר קשה עם אוטיסטים את יכולה להגיד שאת לא מספיק מיומנת בלבצע את זה באופן כללי, הדרך להרים קילו בלי לשבור את הגב והדרך להרים שלוש טון זאת אותה דרך את יכולה להגיד שזה יותר קשה לך אבל זאת הדרך.

ש: אני אומרת בצד שזה יותר קשה באופן אובייקטיבי שבן אדם צורח ומשתולל מאשר שבן אדם מדבר איתך ויגיד אני לא רוצה זה יותר קשה לאכוף.

אליעד: סבבה את יכולה שיותר קשה לך זה הכל.

ש: השאלה איך לאכוף גם.

אליעד: זה שיותר קשה לך זאת אמת השאלה איך לאכוף זאת גם שאלה איך לאכוף מה נעשה זאת שאלה לא מדבר עליה עכשיו שאלה אני רק טוען שהתפיסה שאומרת הוא אוטיסט ולכן אמורים להתייחס אליו שונה מאשר לאדם רגיל היא שגויה ועכשיו נחזור עוד פעם לסיפור הילדים אותו דבר לגבי ילד אתה לא יכול לבקש.

ש: אז כן משנה שמקטלגים אותו לא כי מקודם אמרת שזה איך מתייחסים אליו.

אליעד: באמת האמיתית זה לא יהיה אמת לומר שהסיבה שהוא נשאר אוטיסט זה בגלל שקטלגו אותו כאוטיסט זאת לא האמת אבל בפועל זה באמת ככה כי בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו זה כי אתה מנסה להתייחס אליו אחרת אתה מנסה להתייחס אליו אחרת יש חוקים אחרים או משהו כזה וזה לא, עכשיו זה נכון שעכשיו מישהו יבוא ויגיד כן אבל קטלגו אותו והתייחסו ושיטת טיפול מיוחדת וזה עבד אבל זאת לא באמת כל האמת כי זאת לא השיטה האידיאלית וזה לא באמת עובד על כולם וזה לא באמת פותר את זה מספיק טוב זאת לא באמת האמת האמת האמיתית היא שזה בן אדם זה כמו שיש לך משקולת שמלמדים אותך להרים משקולת של קילו ושל עשרים קילו זה בדיוק אותה טכניקה זה לא טכניקה שונה אין הבדל שום הבדל לקפוץ מטר ומאה מטר זאת אותה טכניקה אתה יכול להגיד זה קשה לי פי אלף בסדר מקובל תגיד אין לי מושג מקובל אבל זה אותו דבר ואותו דבר שרלוונטי לכולם זה לגבי ילדים לכן רבי נחמן אמר סגולה לילדים לא להשתעשע איתם אם אתה רוצה שהילדים שלך יגדלו ויהיו נורמליים אל תשחק איתם.

עכשיו שימו לב לגיטימי שבן אדם יגיד יש לי ילד אני רוצה לאהוב אותו בלי תנאים לגיטימי הכל לגיטימי אבל זה בדיוק כמו אם הוא מבוגר ואם הוא מבוגר אתה רוצה לאהוב אותו בלי תנאים זכותך אתה יכול להגיד אני אוהב את אשתי בלי תנאים אני אוהב אותו בלי תנאים סבבה הכל בסדר אבל תהיה מודע לזה שאתה אוהב אדם אחר בלי תנאים מבחינתך זה בן אדם בוגר אבל אם אתה אומר בגלל שהוא ילד בגלל זה תוותר לו אתה דופק את עצמך כי הרי הוא לא הולך לנצח לחיות ככה אתה כאילו אומר לו תגדל עקום ואז אתה אומר לו טוב עכשיו בוא נתיישר למה שהוא יתיישר גידלת אותו עקום למה שהוא יתיישר בכלל הבנו את הסיפור, עכשיו בא נדבר איך זה כל בן אדם ביחס לעצמו אם אתה אומר לעצמך תראה אני עייף עכשיו קשה לי בוא נוותר לעצמי כל מיני כאלה אז גם אתה גדל עקום ואחר כך אתה אומר טוב עכשיו אני רוצה להתיישר עכשיו אתה מנסה ליישר את עצמך.
מטפל בהפרעת אישיות, מטפל בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעות אישיות, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? מי יכול לטפל בהפרעות נפשיות? כמה אתה בריא נפשית? מי יכול לרפא מחלות נפש? מי יכול לרפא משוגעים?
מטפל בהפרעת אישיות, מטפל בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעות אישיות, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? מי יכול לטפל בהפרעות נפשיות? כמה אתה בריא נפשית? מי יכול לרפא מחלות נפש? מי יכול לרפא משוגעים?
מטפל בהפרעת אישיות, מטפל בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעות אישיות, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? מי יכול לטפל בהפרעות נפשיות? כמה אתה בריא נפשית? מי יכול לרפא מחלות נפש? מי יכול לרפא משוגעים? למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות קשות? הקושי בטיפול בהפרעות נפשיות קשות, כגון סכיזופרניה פרנואידית, הפרעת אישיות גבולית או פיצול אישיות, נובע בעיקר מכך שההתמודדות איתן דורשת מהמטפל להיכנס לעולמו הפנימי של המטופל. כאשר המטפל מנסה ... מנסה להציל. באותה מידה, אדם המנסה להציל אדם טובע מבלי שיהיה מיומן מספיק בשחייה, עשוי לטבוע יחד איתו. באופן דומה, המטפל שמנסה להיכנס לראשו של אדם הסובל מהפרעות נפשיות עלול להישאב אל עולמו המעוות של המטופל. הסכנה היא אמיתית כי המטפל חייב להקשיב, להבין ואף להזדהות עם עולמו הפנימי של המטופל כדי לעזור לו באמת, אך בו זמנית לשמור על זהותו ועל השפיות שלו. ככל שההפרעה הנפשית של המטופל חמורה יותר, כך עולמו הפנימי מעוות וקיצוני יותר, והאתגר עבור המטפל הולך וגדל בהתאם. מי יכול לטפל בהפרעות נפשיות מורכבות? היכולת לטפל באדם הסובל ממחלה נפשית מורכבת תלויה לחלוטין בעוצמה הנפשית, ביציבות ובביטחון העצמי של המטפל. המטפל חייב להיות משוכנע לחלוטין בשפיות שלו ... לשמח אחרים מבלי לאבד את השמחה האישית שלו. אדם חכם באמת יוכל לעזור לאדם טיפש מבלי להידבק בטיפשותו. המשמעות היא שאדם באמת בריא נפשית יוכל לעזור לאדם הסובל מהפרעה נפשית קשה, כמו סכיזופרניה, מבלי להידבק בהפרעה שלו או לאבד את יציבותו הנפשית. מי יכול לרפא מחלות נפש? ריפוי של מחלות נפש אינו רק עניין של ידע תיאורטי או רפואי, אלא בעיקר עניין של עוצמה נפשית וחוסן פנימי. אליעד נותן דוגמה מהסרט הנסיכה הקסומה, שבו הגיבור שותה רעל ללא חשש, כיוון שפיתח חיסון מראש. באופן דומה, אדם שמטפל במחלות נפש חייב שיהיה לו חיסון פנימי נגד ההפרעה הנפשית שאותה הוא מטפל. במילים אחרות, המטפל חייב להכיר לעומק את ההפרעה הנפשית, להבין אותה, ואף שיהיה בו את הפוטנציאל להיות במצב דומה, אך בו זמנית שתהיה לו התרופה הפנימית למצב זה. אם למטפל יש רק ידע ... יש סכנה שהוא בעצמו יידבק ויגיע למצב נפשי דומה למטופל. לכן, רק מטפל שיש לו את ההפרעה (או לפחות את הפוטנציאל אליה) ואת התרופה לה, יוכל באמת לעזור לאדם עם הפרעה נפשית קשה ולרפא אותו. איך אפשר לדעת אם מישהו שפוי מספיק לעזור לאחרים? הדרך לבדוק את מידת השפיות של אדם היא לראות האם הוא מסוגל להיכנס לתוך עולמו של אדם אחר, בעיקר אדם שחולה במחלת נפש קשה, להבין את עולמו בצורה עמוקה ומדויקת, ואז לצאת ממנו ללא פגע. אם המטפל אינו מסוגל לקחת סכיזופרן ולהפוך אותו לנורמלי, ... ובתפיסת המציאות שלו, כך הוא יהיה מסוגל יותר לרפא את המטופל. מצד שני, אם המטופל חזק יותר באמונותיו המעוותות, הוא עלול לגרור את המטפל לתוך עולמו. לסיכום, הטיפול במחלות נפש ובהפרעות אישיות דורש חוסן נפשי ויציבות עצומה מצד המטפל. היכולת לעזור באמת תלויה בכמה המטפל שפוי יותר מהמטופל משוגע. המטפל חייב להיות בטוח במציאות ובשפיות שלו יותר מהמטופל המשוכנע באמיתות העולם המעוות שלו. רק אדם שמסוגל לעמוד בכך מבלי להיפגע, יוכל לעזור ולרפא באמת אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות קשות. טיפול בהפרעות אישיות טיפול בסכיזופרניה פרנואידית מי יכול לרפא מחלות נפש? איך להתמודד עם חולי נפש? המבחן של השפיות המבחן של הבריאות הנפשית איך לדעת אם אני שפוי? למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הטיפול בהפרעות נפשיות קשות, כגון סכיזופרניה פרנואידית או הפרעת אישיות גבולית, מהווה אתגר גדול לא רק בגלל המורכבות של ההפרעות עצמן, אלא גם משום שהתמודדות עם המטופלים עלולה לערער את השפיות של ...
איך לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית
איך לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית
... לשכנע משוגעים? טיפול בחולי נפש, טיפול בהפרעות אישיות, הפרעות פסיכולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות נפשיות, מחשבות שווא של גדלות, פרנויות, פסיכיאטריה, מחלות נפש, הפרעת אישיות גבולית מה זה ... ערך ומשמעות. מהרגע שאדם כזה מחליט שהוא חשוב, הוא מתחיל לפרש כל אירוע סביבו כאישור לחשיבותו. מה הטעות הנפוצה בהתמודדות עם אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות? רוב האנשים מתמודדים עם אנשים בעלי הפרעות נפשיות בצורה לא נכונה. הם מנסים להתווכח ... ולכן הם מוצאים משמעות נסתרת בדברים יום - יומיים. אליעד מסביר שגם לפי הגישה של רבי נחמן, בכל דבר בעולם יש מסר מאלוהים. אולם אצל אדם עם הפרעה נפשית, החיפוש אחר המסרים נעשה קיצוני, ... חדשות שהוא עדיין לא חשב עליהן, שכן הן עלולות רק להחמיר את מצבו. לכן נדרש איזון עדין מאוד בהתמודדות איתו. האם יש קשר בין גלגולים קודמים והפרעות נפשיות? אליעד מסביר שאין צורך לפנות ... מוזרות. לכן אפשר לטפל בזה בהבנת ההווה ולא חייבים להישען על הסברים מיסטיים. איך להתמודד עם פרנויות? מחשבות שווא של גדלות איך מטפלים בהפרעות נפשיות? איך לעזור לאדם עם אשליות? מה גורם לאנשים להאמין בקודים וסימנים? איך לאזן הזדהות מול אדם חולה נפש? מה הקשר בין אשליה למציאות? ...
האם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? האם אפשר לרפא כל הפרעת אישיות? להפוך משוגע לחכם, איך לטפל בפרנויה? טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול בשמיעת קולות, טיפול בדה פרסונליזציה, טיפול בפיצול אישיות, מחלות נפש
האם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? האם אפשר לרפא כל הפרעת אישיות? להפוך משוגע לחכם, איך לטפל בפרנויה? טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול בשמיעת קולות, טיפול בדה פרסונליזציה, טיפול בפיצול אישיות, מחלות נפש
... אפשרי לרפא כל מחלת נפש? האם אפשר לרפא כל הפרעת אישיות? להפוך משוגע לחכם, איך לטפל בפרנויה? טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול בשמיעת קולות, טיפול בדה פרסונליזציה, טיפול בפיצול אישיות, מחלות נפש האם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? איך אפשר לרפא הפרעות אישיות? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתמודד עם השאלה אם ניתן לרפא את כל סוגי ההפרעות הנפשיות, כולל סכיזופרניה, פרנואיה והפרעות אישיות. בעוד שגישה רווחת מדברת על כך שההפרעות הנפשיות אינן ניתנות לריפוי מוחלט, אלא רק ניתן להסתפק בהפחתת התסמינים בעזרת תרופות, אליעד מציע גישה שונה. הוא טוען כי ניתן לרפא את כל האנשים, לא משנה מהי ההפרעה הנפשית ממנה הם סובלים, ולהפוך אותם לאנשים חכמים ומאוזנים לחלוטין. מהי גישת הריפוי של אליעד כהן? הגישות הרפואיות הרווחות טוענות כי המחלה אינה ניתנת לריפוי מוחלט אלא רק לטיפול שנועד להסתיר את הסימפטומים. בהתאם לכך, יש המשתמשים בתרופות פסיכיאטריות בניסיון להוריד את ההתנהגות הבעייתית של החולים. אולם אליעד כהן טוען שהטיפול אמנם אינו קסם, אך הוא אפשרי ואינו דורש תרופות. לפי גישתו, כל אדם הסובל מהפרעה נפשית יכול להחלים לחלוטין ולהפוך לאדם חכם ומפוקח, ללא קשר לסוג ההפרעה או למידה הקודמת. מהו טיפה שכל? הטענה המרכזית של ... אם הוא מבדיל בין דלת לקיר, או אם הוא יודע לאכול אוכל רגיל ולא שולחן או אבן, אז יש לו היגיון בסיסי, גם אם הוא סובל ממחלת נפש חמורה. אליעד מדגיש כי גם אנשים שמגיעים למצבים של אובדן קשר עם המציאות יכולים להחלים אם יש להם יכולת בסיסית להבחין בין יש לאין. איך עוזרים למי שלא רוצה עזרה? במקרים בהם אדם סובל ממחלת נפש ואינו רוצה לקבל עזרה, אליעד מציין כי ניתן לעזור לו גם אם הוא מתנגד. הוא מסביר כי יש צורך להבין את המניע הרגשי שמזין ... פעולה, ניתן להשתמש בהיגיון בסיסי ולעזור לו דרך השיחה עם הסובלים ממנו או שיחה אישית בנושאים אחרים. ההיגיון שמאחורי טיפול בהפרעות נפשיות השלב הראשון בטיפול הוא ללמוד את המטרה האישית של האדם. לדוגמה, אם אדם סובל מפרנואידיה ומאמין שמישהו רודף ... להפעיל היגיון במצבים פשוטים, כמו לא לסבול מקור, כך ניתן להרחיב את החשיבה ההגיונית גם לתחומים אחרים של החיים, כולל הפרעות נפשיות. מהו רעיון רבי נחמן לגבי נקודת שכל אחת? לסיום, אליעד מציין את רעיון רבי נחמן מברסלב לפיו גם אם נותרה לאדם רק ... אפשר לעזור לו לשוב לחשוב בצורה הגיונית ולהפוך לאדם בריא ומאוזן. לסיכום, אליעד כהן טוען כי כל אדם יכול להחלים ממחלת נפש אם יש לו טיפה שכל להבחין בין מצבים בסיסיים במציאות. באמצעות פיתוח חשיבה הגיונית והתמודדות עם אינטרסים רגשיים, ניתן לרפא את כל ההפרעות הנפשיות. הפרעות נפשיות סכיזופרניה ופרנואידיות חרדות ומחשבות טורדניות טיפול בהפרעות אישיות שיטות לפיתוח חשיבה הגיונית מהי הגישה הרווחת לגבי טיפול בחולי נפש? רבים מאמינים שלא ניתן לרפא לחלוטין אנשים עם הפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה או הפרעת אישיות. לפי גישה זו, כל מה שאפשר לעשות הוא להעלים את התסמינים בעזרת תרופות, בתקווה שהתרופות יחלישו את ההתנהגות או המחשבות ... את האדם לבריא לגמרי, אלא רק למנוע ממנו להציג את הסימפטומים הקשים שלו. מהי הטענה של אליעד כהן באשר לאפשרות לרפא חולי נפש לחלוטין? אליעד כהן טוען שניתן לרפא את כל האנשים בעולם שהם חולי נפש, לא משנה עד כמה המצב שלהם חמור או איזו הפרעת אישיות יש להם. הוא גם סבור שאפשר לא רק להוציא אותם מההפרעה, אלא להפוך אותם לאנשים חכמים במיוחד, כאלה שיוכלו להצליח בכל ... בקיומה של היכולת להבדיל בין דברים על מנת להתחיל בתהליך ריפוי. כיצד אפשר לעזור גם למי שלא מעוניין בטיפול? ישנם אנשים חולי נפש שאומרים אני לא רוצה שתעזרו לי, אני בריא ואתם המשוגעים. אפילו אותם אפשר לרפא, למרות שהדבר מורכב יותר מאשר לסייע למי ... ההגיונית בתחומים שמעניינים אותו, לאט לאט ההיגיון מתפשט גם לתחומים אחרים, כולל התחומים שבהם מופיעה הפרנויה או ההפרעה הנפשית. מהו הרעיון של רבי נחמן לגבי נקודת שכל אחת? רבי נחמן אמר שגם אם נשארה באדם רק נקודה אחת מן השכל, אפשר לבנות איתה ... גם אם מישהו עבר טראומות קשות, סומם או התנתק לגמרי מהמציאות, כל עוד יש בו שמץ של יכולת הבחנה, ניתן להוציא אותו מכל בעיה נפשית. הרעיון הוא שאותו גרעין של היגיון בסיסי מספיק כדי לבנות מחדש חשיבה מסודרת ורציונלית. האם באמת ניתן לרפא את כולם? ... את המחשבה או ההתנהגות הלא רציונלית, ומטפלים גם בו. תזכרו EIP: Everything is possible. הכל אפשרי, ושיהיה בהצלחה. הפרעות נפשיות סכיזופרניה ופרנואידיות חרדות ומחשבות טורדניות
איך לרפא הפרעות נפשיות? איך אפשרי לעזור למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות
איך לרפא הפרעות נפשיות? איך אפשרי לעזור למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות
... לרפא הפרעות נפשיות? איך אפשרי לעזור למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות איך אפשר לרפא הפרעות נפשיות, גם כשאנשים לא רוצים עזרה? האם אפשר לרפא אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות, גם אם הם לא רוצים עזרה? אליעד כהן טוען שכן, ואפילו טוען שזה אפשרי לרפא אנשים שלעיתים לא רק לא רוצים עזרה, אלא חושבים כי הם חסרי תקנה. בהרצאה הוא מציין כי יש אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, אישיות גבולית, ומפני שלא מבינים את ההיגיון שמאחורי ההפרעה שלהם, קשה להם לקבל עזרה. האליעד כהן מתחיל בשאלה האם אפשר לרפא חולי נפש שאין להם רצון לרפא את עצמם. התשובה המוחלטת היא כן, זה אפשרי, וההסבר טמון בהבנה העמוקה שההפרעה הנפשית איננה משמיים או גנטית באופן מוחלט, אלא תוצאה של מסרים, חוויות ודפוסי מחשבה שהשתבשו לאורך הזמן. לדוגמה, אדם הסובל מהפרעות פרנויה עלול לחשוב שמרעילים אותו, בעוד ... לא מקבל את תשומת הלב הנכונה למפחדי הקיום שלו, כך שכל תשובה שהוא מקבל, כמו אנחנו לא מרעילים אותך, לא עוזרת לו כלל. מהו ההיגיון שמאחורי הפרעות נפשיות? כאשר אדם מתחיל לפתח הפרעות נפשיות, יתכן שזה נובע מהתנהלות של הסביבה כלפיו. לדוגמה, ילד שהיה חשדן כלפי הסובלים ממחלות נפשיות או שהתנהג בצורה אובססיבית, אם לא קיבלו את התשובות הנכונות בתור ילד, יתכן שיגדל ויתפתח לאדם עם סכיזופרניה או פרנויה. הצמיחה של ההפרעה אינה תוצאה של מקרה אקראי, אלא ... של חוויות חיים שלא הוסברו לו בצורה נכונה, או פנייה לסביבה שאינה נותנת מענה למצוקותיו הפנימיות. כיצד הסביבה משפיעה על מצבו של אדם עם הפרעה נפשית? הסביבה החברתית שבה חי אדם עם הפרעה נפשית יכולה להשפיע על מצבו רבות. כאשר אדם מבקש עזרה או מביע פחדים, כמו למשל לומר אתם מרעילים אותי, יש להבין את המשמעות האמיתית של דבריו. הוא לא בהכרח מתכוון לכך שהוא ... מאחורי ההתנהגות יכולה לעזור לו להתפתח לכיוון בריא יותר. האם אפשר לרפא את האדם גם אם הוא לא שיתף פעולה? כפי שנאמר, על מנת לרפא אדם עם הפרעה נפשית, אין צורך בהכרח שהוא ייתן הסכמתו לכך. אליעד כהן מסביר כי על אף שהטיפול יהיה קשה יותר כשלא שיתוף פעולה מצד האדם, תמיד ישנה אפשרות לשפר את מצבו. הוא מאמין שהשפעת הסביבה חיונית למי שסובל מהפרעה נפשית. לדוגמה, אם הסביבה מבינה את מה שמתחולל במחשבות האדם ומגיבה בהתאם לפחדים שמביע, יש סיכוי שיתחולל שינוי חיובי. אם כל הסביבה תסייע ותעזור, זה יכול להקל על התהליך. מה צריך לעשות כדי להחזיר אדם עם הפרעה נפשית למסלול בריא? לפי אליעד כהן, האידיאל הוא שיותר מדי לא רק לעבוד עם האדם עצמו, אלא גם עם הסביבה הקרובה לו. אם ישנו רצון לרפא את ההפרעה הנפשית ולהחזיר את האדם למסלול בריא, יהיה על האנשים הקרובים לו להבין את טבע ההתנהגות של האדם, לתמוך בו ולהגיב בצורה חכמה ומבינה. במקרים רבים, משפחה או חברים יכולים לשפר את ... לסיכום, אליעד כהן מציע כי באמצעות שינוי התגובה וההבנה של הסביבה, ניתן לרפא אדם גם אם הוא לא מעוניין לעזור לעצמו. ההבנה שמאחורי כל הפרעה נפשית עומד היגיון מסוים ויכולת לתקשר עם האדם באופן נכון יכולה לשנות את כיוון ההתפתחות של ההפרעה ולהביא לריפויו. הפרעות נפשיות טיפול בהפרעות נפשיות ריפוי חולי נפש הבנת הפרעות נפשיות הפרעות אישיות איך לא לחזק את הפרנויה? איך נוצרת הפרעת אישיות? איך נוצרת הפרעה נפשית? מרעילים אותי, חושב שמרעילים אותו, שמים לי רעל באוכל, עוקבים אחרי, מנסים להרוג אותי, אני המשיח, מאניה דיפרסיה, הפרעת אישיות דו קוטבית, פיצול אישיות, אישיות גבולית, טיפול בהפרעות אישיות, פסיכיאטריה , פסיכולוגיה, בן משפחה סובל מ
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
... לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? אליעד כהן מציע שיטה שבה ניתן לרפא כל מחלה נפשית, ללא יוצא מן הכלל, תוך כדי שיפור חשיבתו ההגיונית של האדם הסובל מההפרעה. גישתו מבוססת על ההנחה שההפרעה הנפשית נובעת מחוסר בהיגיון או מהשגת תובנות לא נכונות שגורמות לאדם לחוות מציאות distorted. הדרך לרפא את המחלות הנפשיות היא פשוטה - דרך שיחה הגיונית. מהו השורש של כל מחלה נפשית? השורש של כל מחלה נפשית, בין אם מדובר בסכיזופרניה, דיכאון או חרדה, הוא חוסר בהיגיון או חשיבה לא מסודרת. אליעד מציין, כי אדם עם הפרעה נפשית יכול לחוות רעיונות לא הגיוניים, כמו פחד מחוצנים או מחשבות שווא אחרות, אך בסופו של דבר מדובר במצבים של חוסר היגיון שמובילים למצוקה נפשית. הסיבה שהשיטה ... בלבד. כל אדם הסובל מהפרעה נפשית לא יכול לחשוב בהיגיון מלא ולכן הוא סובל מההפרעה. הדרך להחזיר לו את היכולת לחשוב בהיגיון היא פשוטה - לדבר איתו בהיגיון. כל נושא שיביא עימו חשיבה מסודרת ... תהליך שבו האדם הסובל מההפרעה נפשית ישתמש בהיגיון בשיחה רגועה. אליעד מציין שחשוב לדבר עם האדם על נושאים נייטרליים, כמו ספורט או משימות יומיומיות, כאלה שאין בהם קשר ישיר לבעיה האישית שלו. ... השיטה המטופל הסובל מההפרעה הנפשית פועל על פי היגיון אחר. לדוגמה, אדם הסובל מהפרנויה וחש שחוצנים רודפים אחריו יכול לשאול את עצמו אם זה הגיוני, אך הוא לא מסוגל להפעיל את ההיגיון המובהק. ... אחרים לרפא את עצמם מהפרעות נפשיות. השיטה שלו מבוססת על העובדה שההיגיון הוא המפתח לכל ריפוי, ואם אדם יפתח את יכולות ההיגיון שלו ויתמקד בהם, הוא יוכל לעזור גם לאחרים להתמודד עם ההפרעות הנפשיות שלהם ולהגיע לאיזון נפשי אמיתי. איך לרפא סכיזופרניה? מומחה לבריאות הנפש איך לפתח חשיבה לוגית? שיטות לריפוי עצמי בכל תחום נפשי הקשר בין חיפוש אמת לבין ... להפוך כל אדם הסובל מכל הפרעה נפשית לאדם חכם לפחות כמו אדם נורמלי, ואולי אף יותר? האם באמת קיימת דרך פשוטה וישירה שיכולה להפוך כל אדם, יהיה מצבו הנפשי אשר יהיה, למי שחושב בהיגיון מלא וכמעט ... מתחיל בקביעה שכל אדם חולה נפש לכאורה, שורש הבעיה שלו הוא חוסר היגיון כלשהו. כאשר אדם מדמיין שחוצנים רודפים אחריו, או מאמין שהוא עצמו יצור על - אנושי, או משוכנע במחשבות שרוב האנשים אינם ... הוא התרופה האמיתית לכל הפרעה נפשית? ישנה שאלה מתבקשת: מדוע לא לנסות, במקום לדבר על היגיון, לדבר ישירות על השיגעון? למשל, אדם בטוח שרודפים אחריו חוצנים. מדוע לא להתווכח איתו על קיום ... כל אדם בעולם שיש לו הפרעה נפשית, הסיבה להפרעה נעוצה באיזשהו היעדר של חשיבה הגיונית, וכאשר מחזקים את החשיבה ההגיונית הזו, ההפרעה תיעלם. מדוע נטען שזה כך? לפי ההסבר, אדם המשוכנע במשהו ... עם אנשים הסובלים ממחלות נפש, מפני שהם חוששים להיסחף אל אותו צד לא הגיוני ולהתחיל לדמיין ולהזדהות עם המצב ההזוי של המטופל. מתי זה לא יקרה? אם נמצא אדם שחוכמתו או יכולת החשיבה ההגיונית ... להתחבר לכל מי שחווה הפרעה נפשית (כי הוא כבר מכיר את הכיוונים האלה), מבלי להיסחף אל השיגעון. הבעיה של מטפלים רבים: חוסר יכולת אמיתית להכיל את שיגעון המטופל ישנה אמירה חריפה: מטפל, פסיכיאטר, פסיכולוג, או כל איש מקצוע שלא באמת מסוגל להבין את ההיגיון של המטופל, לעולם לא יצליח לרפא אותו באמת. ייתכן שהוא ייתן תרופות פסיכיאטריות, ייתן כלים התנהגותיים או תמיכה רגשית, אבל לא יגיע לרמת ריפוי מלאה. מטפלים רבים בעצמם חוששים משיגעון, כי הם יודעים בתוכם שאינם לגמרי חסינים. ברגע שיכנסו ... לדבר לעומק עם כל חולה נפש, כי אין שום סיכוי שישתגעו. לכן, כדי להגיע לטיפול במאה אחוז הצלחה, נדרש אדם עם היגיון מושלם, או לפחות היגיון גבוה יותר מאשר עוצמת חוסר ההיגיון של המטופל. ... כדי לרפא אדם הסובל מהפרעה נפשית, מדיכאון, מחרדה או משיגעון, לא חייבים לרוץ ולהתפלמס על המחשבה הדמיונית שעליה הוא נשען. עדיף להתחיל באמצעות שיח הגיוני על כל תחום שהוא, בתנאי שהוא ... הזו תקפה לכל סוגי המחלות הנפשיות, בכל עוצמה ובכל מגוון. בין אם מדובר בסכיזופרניה, בדיכאון קליני, בחרדה איומה או בכל דבר אחר, הפתרון הוא אותו פתרון: חיזוק ההיגיון דרך שיחה שמתבססת על ...
בעיות נפשיות / לחץ / מתח נפשי - ממה נובעים לחץ ומתח נפשי? איך להתמודד איתם?
בעיות נפשיות לחץ מתח נפשי - ממה נובעים לחץ ומתח נפשי? איך להתמודד איתם? לחץ נובע מחוסר ידיעה. כאשר האדם ...
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת?
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת?
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת? ממה באמת נובעות כל מחלות הנפש? כל מחלות הנפש, כך מסביר אליעד כהן, נובעות ממילה אחת בלבד: אמונה. כל אדם נושא בתוכו פוטנציאל לכל מחלות הנפש הקיימות, אך אצל אלו שמאובחנים כסובלים ממחלת נפש , ההפרעה מתבטאת בצורה חזקה וברורה יותר. לדוגמה, אם אדם מבצע רצח, ברור לכולם שהוא עושה מעשה פסול. אך אם חייל הורג במסגרת תפקידו, יש נטייה לקבל ... הן צורות מסוימות של אלימות. ההבדל הוא רק במינונים ובאופן שבו האלימות באה לידי ביטוי. מדוע האמונה היא שורש מחלות הנפש? אליעד מסביר שהשורש של כל הפרעה נפשית הוא בכך שהאדם מאמין בדברים שאינם בהכרח נכונים. בבתי חולים פסיכיאטריים, למשל, אנשים נמצאים שם רק בגלל שיש להם אמונות שגויות. הם מאמינים שמה שהם חושבים הוא נכון, אבל אין לכך קשר למציאות. אילו היו מבינים ... כמו יום כיפור וימים אחרים. מכיוון שהם רק מאמינים, הם עדיין חיים בתפיסת מציאות מעוותת. כיצד אפשר לרפא מחלת נפש ולהגיע לבריאות נפשית אמיתית? הפתרון לכל מחלות הנפש הוא פשוט לנטוש את האמונה ולדבוק באמת. בריאות נפשית מגיעה רק כאשר האדם מבין את עצמו לעומק, יודע בדיוק מה הוא מרגיש ולמה, מה הוא רוצה ולמה, ולא ... בכלל, אפילו לא אם אלוהים עצמו ידבר אליו. עליו לבדוק הכל בשכל, ללא שום אמונה. לסיכום, השחרור המוחלט מכל מחלות הנפש, מכל סוג של הפרעה נפשית או סבל נפשי, מגיע רק מהשמדת האמונה לחלוטין, תוך דבקות באמת אובייקטיבית והבנה וודאית של המציאות. מה השורש של מחלת נפש? האם אמונה גורמת לדיכאון? איך להגיע לאמת מוחלטת? מה ההבדל בין אמונה להבנה? כיצד להשתחרר מחרדות ופחדים? מהי בריאות נפשית אמיתית? האם הדת ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית , אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? ... כאבים שהוא לא סובל באמת בגלל הבעיה הפיזית, אלא סובל מפני שיש משהו שהוא לא מבין לגבי המציאות והחיים, ומחוסר הדעת הזה נובע הכאב. רבי נחמן עצמו סבל במהלך חייו, ובכל זאת דבק באמונה שהסבל הוא תמיד בעיה נפשית , כלומר, בעיה בתפיסת המציאות של האדם. האם כולם חווים כאב פיזי באותו ...
אמונה היא שורש כל *הרע* שבעולם - למה אמונה היא מחלת הנפש הקשה ביותר בעולם?
... היא שורש כל הרע שבעולם - למה אמונה היא מחלת הנפש הקשה ביותר בעולם? ובו יתבאר, מדוע ולמה האמונה השקרית, שבה האדם מאמין בדבר שהוא אינו אמת באמת, מדוע היא המחלה הקשה ביותר בעולם, עד שנראה לומר שהיא מחלה חשוכת מרפא? ... האדם בוחר את הרע ואת השקר, מנקודת המבט שקודמת לקיומם. ומי שרוצה לרפא את נפשו ממחלת האמונה השקרית, עליו לדעת שיש רק תרופה אחת שיכולה לרפא אותו, והיא חזקה יותר מכל מחלות הנפש שיש בעולם. והתרופה הזאת קוראים לה אמת! כי האמת שורפת את האמונה השקרית. וכאשר יש אמת, אין שום אמונה שקרית כלל. ומי שרוצה להתרפא ממחלת האמונה השקרית, עליו להיות ...
הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית, סכיזופרניה פרנואידית טראומטית, פרנויה טראומטית, פרנויות טראומטיות, פוסט טראומה
הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית, סכיזופרניה פרנואידית טראומטית, פרנויה טראומטית, פרנויות טראומטיות, פוסט טראומה ובו יתבאר העניין של הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית סכיזופרניה פרנואידית טראומטית, שהיא הפרעת אישיות שנובעת מטראומות שקרו לאדם בעבר. כי הפרנויות שיש לאדם בחיים, הן כולן נובעות מטראומות שקרו לאדם בעבר. בין אם אלו טראומות מודחקות, דהיינו, ... עד כדי כך שהאדם מגיע למצב שהוא סובל מסכיזופרניה פרנואידית טראומטית, ועד למצב שהאדם מאובחן כמי שסובל מהפרעת אישיות פרנואידית טראומטית. כי הפרנויה, היא פחד שגעוני. שהאדם מפחד מאיזה דבר שהוא לא הגיוני. ושהאדם מבין שהוא לא הגיוני, ואעפכ הוא מפחד ממנו. ... של העולם שלנו, וחושש שאולי אעפכ, יקרה לו דבר רע. כי הרי הכל יכול לקרות. אז כיצד אפשר להתמודד עם הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית ועם מצב של סכיזופרניה פרנואידית טראומטית? תשובה: על ידי שכל מוחלט. והכוונה היא, שיש שתי דרכים להרגיע חרדות ופחדים. ... האדם למצב, שהוא בכל מקרה לא יודע שום דבר, ולא רוצה שום דבר. ואז ממילא הוא גם לא מפחד משום דבר. ונסכם: הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית וגם סכיזופרניה פרנואידית טראומטית, פותרים בצורה יחסית על ידי שימוש בשכל הישר, שגורם לאדם לצאת מהפרנויה שלו. ופותרים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טיפול בהפרעות אישיות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טיפול בהפרעות אישיות, איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Disorder.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מחלות נפש, פסיכיאטריה, הפרעת אישיות בתחום טיפול בהפרעות אישיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Disorder.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 20_08_2025 השעה 04:54:37 - wesi29