🖨שמיעת קולות בראש, הפרעת אישיות גבולית של ילדים, הילד שומע קולות בראש, סכיזופרניה אצל ילדים, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, סכיזופרניה פרנואידית, חינוך ילדיםכאן יתבאר, מה צריך לעשות ואיך להתמודד, במקרה של הפרעת זהות דיסוציאטיבית / סכיזופרניה פרנואידית. באופן כללי ואצל ילדים בפרט וכיו"ב. כגון לדוגמה, ילד ששומע קולות בראש, שאומרים לו שהוא צריך לפעול כך או אחרת, בצורה שאינה הגיונית. כי לפעמים הילד סובל משמיעת קולות בראש, שאומרת לו שהוא צריך לחזור על כל דבר שהוא עושה, ולעשות כל דבר מספר פעמים וכיו"ב. שזה בעצם סוג של הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים. וכאן יתבאר איך להתמודד עם העניין.
ומי שיתבונן בעניין, יראה שיש כאן כמה נקודות שצריך לחזק אותן ולהבהיר אותן לילד ולאדם שסובל משמיעת קולות בראש / התנהגות טורדנית כפייתית וכיו"ב.
והדבר הראשון הוא, הנושא של השייכות האישית, שבין הקולות שהאדם שומע, לבין האדם עצמו. כי האדם ששומע קולות, והאדם שסובל מפיצול אישיות / סכיזופרניה פרנואידית וכיו"ב, הוא מנסה כל הזמן להסיר מעצמו אחריות. ולטעון, שהוא שומע קולות של מישהו אחר שמדבר איתו. כגון לדוגמה שהילד אומר "ש: הוא אומר לי לעשות כך או אחרת". וכיו"ב ניסוחים שונים, שבהם הילד מנסה להעביר מסר, שכאילו יש איזה מישהו דמיוני שמדבר איתו ואומר לו מה לעשות.
והילד / האדם שאומר שמישהו זר דמיוני מדבר איתו, האמת היא, שהוא בסך הכל מדבר על המחשבות שבתוכו. אבל בגלל שהוא לא מבין שזה המחשבות שבתוכו, ובגלל שהוא לא רוצה להזדהות עם המחשבות שבתוכו, מסיבות כאלו ואחרות, בגלל זה הוא מנסה להסיר מעצמו אחריות, ולומר, שזה מישהו אחר שמדבר איתו.
ואחד הדברים החשובים ביותר, בהתמודדות עם סכיזופרניה אצל ילדים ובהתמודדות עם הפרעת אישיות גבולית של ילדים, זה, להחזיר את האחריות האישית, לילד. דהיינו,, בכל פעם שהילד אומר שמישהו אחר אומר לו משהו, צריך להבהיר לילד, שזה לא מישהו אחר זר לגמרי, אלא שזה המחשבות שלו / הרגשות שלו וכיו"ב.
לדוגמה: הילד אומר: "הוא אומר לי לעשות דבר כלשהו". במקרה כזה צריך לומר לילד, "הקול הפנימי שלך אומר לך לעשות משהו". ויש לשים לב, שבשלב הראשון, לא צריך להתנגד למה שהילד אומר. ז"א אם הילד אומר ש"הוא אומר לי לעשות כך או אחרת", לא צריך מיד להביע התנגדות (אא"כ זה קריטי ביותר) ולומר לילד, אל תקשיב לו וכיו"ב, או אל תעשה מה שהוא אומר לך לעשות. כי זה מחזק אצל הילד את המחשבה, שבאמת יש מישהו זר שמדבר איתו.
ומה שכן צריך לעשות, זה בשלב הראשון, אפשר פשוט לחזור ממש על מה שהילד אומר, ממש מילה במילה, אבל להחליף את המילה "הוא" למילה "הקול הפנימי שלך" / "המחשבה שלך" / "התחושה שלך". כאשר, הדגש צריך להיות על המילה שלך. כי הילד מנסה להרחיק את האחריות למעשיו, מעצמו. ולכן הוא אומר שהוא שומע קולות בראש של מישהו אחר, מישהו זר. ולכן הוא מדבר על אותם קולות בגוף שלישי, כאילו זה אדם זר ממש.
והאמת היא, שהוא בסך הכל מדבר על המחשבות האישיות שלו, כעל קולות של מישהו זר. ולכן, הדבר הראשון שצריך לעשות, זה להחזיר את האחריות לאותו אדם. ולכן יש לתקן אותו, או פשוט לחזור על המשפט שלו, ולהוסיף שם, את המילה שלך. כדי ליצור שייכות בין אותם הקולות, לבין אותו האדם.
ובנוסף על כך, אפשר ורצוי לחזור על אותו המשפט שהילד אומר שהקולות אומרים לו לעשות, וגם להחליף את המילה "הוא" למילה "המחשבה שלך", וגם להוסיף את המילה "אולי" / "יכול" לאותו המשפט.
לדוגמה הילד אומר: "הוא אומר לי ללכת". להפוך את זה ל: "המחשבה שלך אומרת לך שאתה יכול אולי ללכת". או "הוא אומר לי שאני צריך ללכת". להפוך את זה ל: "הוא אומר לי שאני יכול ללכת". דהיינו, את המחויב, להפוך לאפשרי. המחשבה לא מחייבת אותך לעשות שום דבר, אלא זה רק אפשרי בלבד, ואתה רק יכול ללכת, אבל לא חייב ללכת.
ועוד דוגמה: נניח שהילד אומר, "הוא אומר לי שאני צריך לעשות X". אפשר להחליף את זה ל: "הוא אומר לך שאתה יכול לעשות X". עם החלפה רק של המילה "צריך" למילה "יכול". וההחלפה הזאת משמעותה היא, שיש לך בחירה חופשית האם לעשות את הדבר. ושהקול ההוא, זאת רק המלצה בלבד, שאתה לא חייב להקשיב לה.
ובכל מקרה המסר הראשון הוא, שצריך להחזיר את השליטה לידיים של אותו האדם ששומע קולות בראש / סובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית. וצריך להבהיר לו, שזה לא מישהו חיצוני לו, אלא שזה קול פנימי בתוכו, קול אישי שלו, ושהוא יכול לבחור בבחירה חופשית, האם להקשיב לאותו הקול, או לא להקשיב לאותו הקול.
וגם אם הילד מתעקש שזה קול של מישהו אחר. גם אז צריך להתעקש עם הילד, שהוא הילד, יכול לבחור האם להקשיב לאותו הקול, או לא להקשיב לאותו הקול.
וצריך עוד להבין, שכאשר הילד אומר שהוא שומע קולות בראש וכיו"ב, אין מדובר בהפרעה נפשית ובמחלה פסיכיאטרית, כגון הפרעת אישיות גבולית של ילדים וכיו"ב, אלא בסך הכל מדובר בחוסר הבנה של הילד, את המנגנון הפנימי שלו עצמו. כי הילד מרגיש ספקות בתוכו לגבי כל מיני דברים. והוא לא יודע איך להגדיר את זה. אז הוא מגדיר את זה כאילו זה מישהו אחר שמפריע לו ואומר לו לעשות כך או אחרת. והאמת היא, שהילד בסך הכל מדבר על המחשבות השונות שיש בתוכו, ושהוא לא יודע איך להתמודד איתם.
וכל פסיכיאטר / פסיכולוג שיאמר שהילד /...
האם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? האם אפשר לרפא כל הפרעת אישיות? להפוך משוגע לחכם, איך לטפל בפרנויה? טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול בשמיעת קולות, טיפול בדה פרסונליזציה, טיפול בפיצול אישיות, מחלות נפשהאם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? האם אפשר לרפא כל הפרעת אישיות? להפוך משוגע לחכם, איך לטפל בפרנויה? טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול בשמיעת קולות, טיפול בדה פרסונליזציה, טיפול בפיצול אישיות, מחלות נפש... אפשרי לרפא כל מחלת נפש? האם אפשר לרפא כל הפרעת אישיות? להפוך משוגע לחכם, איך לטפל בפרנויה? טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול בשמיעת קולות, טיפול בדה פרסונליזציה, טיפול בפיצול אישיות, מחלות נפש האם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? איך אפשר לרפא הפרעות אישיות? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתמודד עם השאלה אם ניתן לרפא את כל סוגי ההפרעות הנפשיות, כולל סכיזופרניה, פרנואיה והפרעות אישיות. בעוד שגישה רווחת מדברת על כך שההפרעות הנפשיות אינן ניתנות לריפוי מוחלט, אלא רק ניתן להסתפק בהפחתת התסמינים בעזרת תרופות, אליעד מציע גישה שונה. הוא טוען כי ניתן לרפא את כל האנשים, לא משנה מהי ההפרעה הנפשית ממנה הם סובלים, ולהפוך אותם לאנשים חכמים ומאוזנים לחלוטין. מהי גישת הריפוי של אליעד כהן? הגישות הרפואיות הרווחות טוענות כי המחלה אינה ניתנת לריפוי מוחלט אלא רק לטיפול שנועד להסתיר את הסימפטומים. בהתאם לכך, יש המשתמשים בתרופות פסיכיאטריות בניסיון להוריד את ההתנהגות הבעייתית של החולים. אולם אליעד כהן טוען שהטיפול אמנם אינו קסם, אך הוא אפשרי ואינו דורש תרופות. לפי גישתו, כל אדם הסובל מהפרעה נפשית יכול להחלים לחלוטין ולהפוך לאדם חכם ומפוקח, ללא קשר לסוג ההפרעה או למידה הקודמת. מהו טיפה שכל? הטענה המרכזית של אליעד היא שכל אדם ... בין דלת לקיר, או אם הוא יודע לאכול אוכל רגיל ולא שולחן או אבן, אז יש לו היגיון בסיסי, גם אם הוא סובל ממחלת נפש חמורה. אליעד מדגיש כי גם אנשים שמגיעים למצבים של אובדן קשר עם המציאות יכולים להחלים אם יש להם יכולת בסיסית להבחין בין יש לאין. איך עוזרים למי שלא רוצה עזרה? במקרים בהם אדם סובל ממחלת נפש ואינו רוצה לקבל עזרה, אליעד מציין כי ניתן לעזור לו גם אם הוא מתנגד. הוא מסביר כי יש צורך להבין את המניע הרגשי שמזין את ההתנהגות הלא ... ניתן להשתמש בהיגיון בסיסי ולעזור לו דרך השיחה עם הסובלים ממנו או שיחה אישית בנושאים אחרים. ההיגיון שמאחורי טיפול בהפרעות נפשיות השלב הראשון בטיפול הוא ללמוד את המטרה האישית של האדם. לדוגמה, אם אדם סובל מפרנואידיה ומאמין שמישהו רודף אחריו, על המטפל להבין ... היגיון במצבים פשוטים, כמו לא לסבול מקור, כך ניתן להרחיב את החשיבה ההגיונית גם לתחומים אחרים של החיים, כולל הפרעות נפשיות. מהו רעיון רבי נחמן לגבי נקודת שכל אחת? לסיום, אליעד מציין את רעיון רבי נחמן מברסלב לפיו גם אם נותרה לאדם רק נקודת שכל אחת, הוא ... לעזור לו לשוב לחשוב בצורה הגיונית ולהפוך לאדם בריא ומאוזן. לסיכום, אליעד כהן טוען כי כל אדם יכול להחלים ממחלת נפש אם יש לו טיפה שכל להבחין בין מצבים בסיסיים במציאות. באמצעות פיתוח חשיבה הגיונית והתמודדות עם אינטרסים רגשיים, ניתן לרפא את כל ההפרעות הנפשיות. הפרעות נפשיות סכיזופרניה ופרנואידיות חרדות ומחשבות טורדניות טיפול בהפרעות אישיות שיטות לפיתוח חשיבה הגיונית מהי הגישה הרווחת לגבי טיפול בחולי נפש? רבים מאמינים שלא ניתן לרפא לחלוטין אנשים עם הפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה או הפרעת אישיות. לפי גישה זו, כל מה שאפשר לעשות הוא להעלים את התסמינים בעזרת תרופות, בתקווה שהתרופות יחלישו את ההתנהגות או המחשבות הבעייתיות. ... לבריא לגמרי, אלא רק למנוע ממנו להציג את הסימפטומים הקשים שלו. מהי הטענה של אליעד כהן באשר לאפשרות לרפא חולי נפש לחלוטין? אליעד כהן טוען שניתן לרפא את כל האנשים בעולם שהם חולי נפש, לא משנה עד כמה המצב שלהם חמור או איזו הפרעת אישיות יש להם. הוא גם סבור שאפשר לא רק להוציא אותם מההפרעה, אלא להפוך אותם לאנשים חכמים במיוחד, כאלה שיוכלו להצליח בכל תחום שיבחרו בו. אין ... היכולת להבדיל בין דברים על מנת להתחיל בתהליך ריפוי. כיצד אפשר לעזור גם למי שלא מעוניין בטיפול? ישנם אנשים חולי נפש שאומרים אני לא רוצה שתעזרו לי, אני בריא ואתם המשוגעים. אפילו אותם אפשר לרפא, למרות שהדבר מורכב יותר מאשר לסייע למי שמצהיר שהוא רוצה ... בתחומים שמעניינים אותו, לאט לאט ההיגיון מתפשט גם לתחומים אחרים, כולל התחומים שבהם מופיעה הפרנויה או ההפרעה הנפשית. מהו הרעיון של רבי נחמן לגבי נקודת שכל אחת? רבי נחמן אמר שגם אם נשארה באדם רק נקודה אחת מן השכל, אפשר לבנות איתה את כל החשיבה מחדש. ... עבר טראומות קשות, סומם או התנתק לגמרי מהמציאות, כל עוד יש בו שמץ של יכולת הבחנה, ניתן להוציא אותו מכל בעיה נפשית. הרעיון הוא שאותו גרעין של היגיון בסיסי מספיק כדי לבנות מחדש חשיבה מסודרת ורציונלית. האם באמת ניתן לרפא את כולם? לסיכום, הטענה היא ... או ההתנהגות הלא רציונלית, ומטפלים גם בו. תזכרו EIP: Everything is possible. הכל אפשרי, ושיהיה בהצלחה. הפרעות נפשיות סכיזופרניה ופרנואידיות חרדות ומחשבות טורדניות
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?