אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפול במחלות נפש ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
הפרעות נפשיות, הפרעות אישיות, מחלות נפש, מחלות נפשיות, סכיזופרניה, פיצול אישיות, הפרעת אישיות, הפרעה נפשית, מחלת נפש, טיפול במחלות נפש, ייעוץ אישי, מטפל אישי, מאמן אישי, הפרעת התנהגות, הדרכה אישית, מאמן עסקי, הפרעת אישיות, סכיזופרניה, הפרעה נפשית, הפרעות אישיות, אימון אישי, מחלות נפש, טיפול אישי, אימון עסקי, מדריך אישי, יועץ אישי, הפרעות נפשיות, הפרעות התנהגות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
מחלות נפש וחולי נפש , חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות איך להתמודד עם הפחד שצוחקים עלי בגלל מחלת נפש? אחת הסוגיות המורכבות שאליעד כהן הציג עוסקת בפחד ובחרדה חברתית שנובעים ממחלת נפש, ובמיוחד מהחשש שאחרים צוחקים על האדם או לועגים לו בגלל שהוא מאובחן כחולה נפש, נוטל כדורים פסיכיאטריים או אושפז בעבר בבית חולים פסיכיאטרי. אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם פחדים מסוג זה מתבססת על שתי ... הפתרון כאן הוא לעבוד על היחס העצמי והדימוי העצמי - להבין שמה שאחרים חושבים עליך לא חייב להשפיע על ההרגשה שלך. מה ההיגיון שעומד מאחורי מחלות נפש? אליעד כהן מסביר שמחלת נפש אינה רק בעיה או הפרעה פסיכיאטרית סתמית, אלא שיש בה היגיון ושכל אמיתי. כל מחלה נפשית משקפת פרספקטיבה אחרת על המציאות, פרספקטיבה שלא מובנת לרוב ... לשאול את עצמך בשלב כלשהו את השאלה הזאת - אולי באמת מדברים עליך? אולי אתה מפספס משהו? אולי המציאות מורכבת יותר ממה שאתה מאמין? לדבריו, כל הפרעה נפשית מבטאת פרספקטיבה של אמת מסוימת, גם אם היא חריגה ולא מקובלת ... מסביר כי החכמים ביותר הם אלו שיכולים להבין לעומק את ההיגיון שמאחורי כל שיגעון ולהכיל אותו כחלק מתפיסת המציאות השלמה. האם אפשר להירפא מכל מחלת נפש? אליעד כהן מציין שכל מחלת נפש יכולה להיות מובנת וניתנת לטיפול, בתנאי שמבינים את השורש האמיתי שלה. הטיפול הנכון הוא לא בהכרח לשנות את ההבנה שהאדם חולה נפש, אלא לעזור לו לראות את המצב מפרספקטיבות נוספות. המטרה היא ... רבי נחמן מברסלב על הקבצנים, שהם לכאורה משוגעים או חריגים, אבל למעשה הם האנשים החכמים ביותר. איך להתמודד עם חרדה חברתית? האם אפשר להירפא ממחלת נפש? איך לעזור לאדם שרוצה להתאבד? איך לעזור לילד שלא רוצה לעשות שיעורים? מי נחשב חולה נפש? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליי? האם משוגע הוא חכם יותר? מה לעשות אם אני חושב שאנשים צוחקים עלי ושאנשים לועגים לי מכך שאני מאובחן כחולה נפש או מכך שאובחנתי כחולה נפש בעבר ואף אושפזתי מכך? מה לעשות אם אנשים לועגים לי על זה שאושפזתי בגלל מחלת נפש בעבר? מה לעשות אם אני מפחד שיגלו שאני חולה נפש או שיגלו שיש לי הפרעה נפשית או הפרעה פסיכיאטרית? מה לעשות אם אני מפחד שיגלו שאני לוקח כדורים פסיכיאטרים או שיגלו שבעבר לקחתי כדורים פסיכיאטרים ל
מטפל בהפרעת אישיות, מטפל בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעות אישיות, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? מי יכול לטפל בהפרעות נפשיות? כמה אתה בריא נפשית? מי יכול לרפא מחלות נפש? מי יכול לרפא משוגעים?
מטפל בהפרעת אישיות, מטפל בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעות אישיות, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? מי יכול לטפל בהפרעות נפשיות? כמה אתה בריא נפשית? מי יכול לרפא מחלות נפש? מי יכול לרפא משוגעים?
מטפל בהפרעת אישיות, מטפל בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעות אישיות, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? מי יכול לטפל בהפרעות נפשיות? כמה אתה בריא נפשית? מי יכול לרפא מחלות נפש? מי יכול לרפא משוגעים? למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות קשות? הקושי בטיפול בהפרעות נפשיות קשות, כגון סכיזופרניה פרנואידית, הפרעת אישיות גבולית או פיצול אישיות, נובע בעיקר מכך שההתמודדות איתן דורשת מהמטפל להיכנס לעולמו הפנימי של המטופל. כאשר המטפל ... בשחייה, עשוי לטבוע יחד איתו. באופן דומה, המטפל שמנסה להיכנס לראשו של אדם הסובל מהפרעות נפשיות עלול להישאב אל עולמו המעוות של המטופל. הסכנה היא אמיתית כי המטפל חייב להקשיב, להבין ואף להזדהות עם עולמו הפנימי של המטופל כדי לעזור לו באמת, אך בו זמנית לשמור על זהותו ועל השפיות שלו. ככל שההפרעה הנפשית של המטופל חמורה יותר, כך עולמו הפנימי מעוות וקיצוני יותר, והאתגר עבור המטפל הולך וגדל בהתאם. מי יכול לטפל בהפרעות נפשיות מורכבות? היכולת לטפל באדם הסובל ממחלה נפשית מורכבת תלויה לחלוטין בעוצמה הנפשית, ביציבות ובביטחון העצמי של המטפל. המטפל חייב להיות משוכנע לחלוטין בשפיות שלו ... טיפש מבלי להידבק בטיפשותו. המשמעות היא שאדם באמת בריא נפשית יוכל לעזור לאדם הסובל מהפרעה נפשית קשה, כמו סכיזופרניה, מבלי להידבק בהפרעה שלו או לאבד את יציבותו הנפשית. מי יכול לרפא מחלות נפש? ריפוי של מחלות נפש אינו רק עניין של ידע תיאורטי או רפואי, אלא בעיקר עניין של עוצמה נפשית וחוסן פנימי. אליעד נותן דוגמה מהסרט הנסיכה הקסומה, שבו הגיבור שותה רעל ללא חשש, כיוון שפיתח חיסון מראש. באופן דומה, אדם שמטפל במחלות נפש חייב שיהיה לו חיסון פנימי נגד ההפרעה הנפשית שאותה הוא מטפל. במילים אחרות, המטפל חייב להכיר לעומק את ההפרעה הנפשית, להבין אותה, ואף שיהיה בו את הפוטנציאל להיות במצב דומה, אך בו זמנית שתהיה לו התרופה הפנימית למצב זה. אם למטפל יש ... שיש לו את ההפרעה (או לפחות את הפוטנציאל אליה) ואת התרופה לה, יוכל באמת לעזור לאדם עם הפרעה נפשית קשה ולרפא אותו. איך אפשר לדעת אם מישהו שפוי מספיק לעזור לאחרים? הדרך לבדוק את מידת השפיות של אדם היא לראות האם הוא מסוגל להיכנס לתוך עולמו של אדם אחר, בעיקר אדם שחולה במחלת נפש קשה, להבין את עולמו בצורה עמוקה ומדויקת, ואז לצאת ממנו ללא פגע. אם המטפל אינו מסוגל לקחת סכיזופרן ולהפוך אותו ... אם המטופל חזק יותר באמונותיו המעוותות, הוא עלול לגרור את המטפל לתוך עולמו. לסיכום, הטיפול במחלות נפש ובהפרעות אישיות דורש חוסן נפשי ויציבות עצומה מצד המטפל. היכולת לעזור באמת תלויה בכמה המטפל שפוי יותר מהמטופל משוגע. המטפל חייב ... שלו. רק אדם שמסוגל לעמוד בכך מבלי להיפגע, יוכל לעזור ולרפא באמת אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות קשות. טיפול בהפרעות אישיות טיפול בסכיזופרניה פרנואידית מי יכול לרפא מחלות נפש? איך להתמודד עם חולי נפש? המבחן של השפיות המבחן של הבריאות הנפשית איך לדעת אם אני שפוי? למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הטיפול בהפרעות נפשיות קשות, כגון סכיזופרניה פרנואידית או הפרעת אישיות גבולית, מהווה אתגר גדול לא רק בגלל המורכבות של ההפרעות עצמן, אלא גם משום שהתמודדות עם המטופלים עלולה לערער את ...
טיפול בהפרעת אישיות, טיפול בסכיזופרניה, חושב שהוא המשיח, מחשבות שווא של גדלות, שיגעון גדלות, טיפול במחלות נפש, פסיכיאטריה, דלוזיה, תסביך משיח, חושב שאני המשיח, תסמונת נפוליאון, מגלומניה
טיפול בהפרעת אישיות, טיפול בסכיזופרניה, חושב שהוא המשיח, מחשבות שווא של גדלות, שיגעון גדלות, טיפול במחלות נפש, פסיכיאטריה, דלוזיה, תסביך משיח, חושב שאני המשיח, תסמונת נפוליאון, מגלומניה למה אדם חושב שהוא ... ומעשיים יותר. מה הטעות בטיפול הפסיכיאטרי המסורתי במקרים כאלו? אליעד מותח ביקורת על טיפול פסיכיאטרי נפוץ שבו פשוט מדביקים לאדם תווית של סכיזופרן, פרנואיד או הפרעת אישיות, בלי להתעמק בסיבות האמיתיות שמובילות לאמונה הזו. לטענתו, גישה כזו אינה פותרת את ...
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בסכיזופרניה, מרגיש דקירות, מרגיש שדוקרים אותי, דמיונות שווא, פרנויות, טיפול נפשי, טראומה, טיפול בהפרעת אישיות, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעה נפשית גבולית
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בסכיזופרניה, מרגיש דקירות, מרגיש שדוקרים אותי, דמיונות שווא, פרנויות, טיפול נפשי, טראומה, טיפול בהפרעת אישיות, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעה נפשית גבולית
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בסכיזופרניה, מרגיש דקירות, מרגיש שדוקרים אותי, דמיונות שווא, פרנויות, טיפול נפשי, טראומה, טיפול בהפרעת אישיות, טיפול במחלות נפש, טיפול בהפרעה נפשית גבולית מה לעשות כשמישהו מרגיש שדוקרים אותו ולא יודע למה? כאשר אדם ... אפילו ללא גירוי פיזי ממשי, לדוגמה, כאשר אדם קטוע רגל מרגיש כאב ברגל שכבר איננה. האם תחושת דקירה ללא סיבה פיזית מעידה על מחלת נפש? לפי אליעד כהן, תחושת דקירה כשלעצמה לא מעידה בהכרח שהאדם סובל ממחלת נפש או סכיזופרניה. אם מישהו מרגיש דקירה ללא סיבה חיצונית, זו יכולה להיות ... תמיד הכרחי במצבים כאלה? אליעד כהן מדגיש שטיפול תרופתי אינו בהכרח הפתרון היחיד. במקרה שהוא מתאר, האדם שכבר נטל כדורים פסיכיאטריים הפסיק ליטול אותם לאחר שהבין שהבעיה לא הייתה נפשית או פסיכיאטרית, אלא תחושה פיזיולוגית או פנימית, שלא בהכרח מצריכה טיפול תרופתי. הפתרון ... אליעד הוא תמיד בדיקת האמת לעומקה, בירור עובדתי והסבר הגיוני לאדם שמרגיש את התחושות, ולא אוטומטית להפנות לטיפול נפשי או פסיכיאטרי , אלא רק לאחר שלילה של בעיות פיזיות. טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות האם דקירות בגוף הן הזיות? איך להתמודד עם כאבי פנטום? מה לעשות כשמרגישים דקירה בגוף ללא סיבה? האם תחושות מוזרות בגוף מעידות על בעיה נפשית? הזיות שמיעה וראייה - איך להתמודד? ...
טיפול בהפרעות נפשיות קשות, טיפול בפרנויות, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול במחשבות רדיפה, סמים והפרעות נפשיות, סמים ופרנויות, הפרעת אישיות פרנואידית, חושב שרודפים אחריו, טיפול במחלות נפש
טיפול בהפרעות נפשיות קשות, טיפול בפרנויות, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול במחשבות רדיפה, סמים והפרעות נפשיות, סמים ופרנויות, הפרעת אישיות פרנואידית, חושב שרודפים אחריו, טיפול במחלות נפש
טיפול בהפרעות נפשיות קשות, טיפול בפרנויות, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול במחשבות רדיפה, סמים והפרעות נפשיות, סמים ופרנויות, הפרעת אישיות פרנואידית, חושב שרודפים אחריו, טיפול במחלות נפש למה אנשים מפתחים פרנויות ומחשבות רדיפה? אנשים רבים סובלים מפרנויות ומחשבות רדיפה קשות, כמו לדוגמה בעל עסק שחושב שיש נגדו מזימות בינלאומיות לחסל את העסק ...
תחושת ניתוק מהמציאות, תחושת ניתוק וריחוק, הדחקה רגשית, למה לא להדחיק? הפרעות דיסוציאטיביות, הפרעות ניתוק, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, דיסוציאציה רגשית, תחושת ניתוק מעצמי, הפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפש
תחושת ניתוק מהמציאות, תחושת ניתוק וריחוק, הדחקה רגשית, למה לא להדחיק? הפרעות דיסוציאטיביות, הפרעות ניתוק, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, דיסוציאציה רגשית, תחושת ניתוק מעצמי, הפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפש
... דיסוציאטיביות, הפרעות ניתוק, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, דיסוציאציה רגשית, תחושת ניתוק מעצמי, הפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפש מהי תחושת ניתוק מהמציאות וכיצד היא מתבטאת? תחושת ניתוק מהמציאות, הידועה גם בשם ... ובסופו של דבר היא תתפרץ בצורות שונות, ביניהן תחושת ניתוק. כיצד הדחקה גורמת לתחושת ניתוק והפרעות נפשיות אחרות? אליעד מדגיש כי כל הפרעה נפשית, כולל הפרעות דיסוציאטיביות, הפרעות זהות דיסוציאטיביות (פיצול אישיות), הפרעות אישיות גבוליות, סכיזופרניה וחרדות, מתחילה תמיד מבעיה קטנה יחסית שלא טופלה והודחקה. ההדחקה ... ביתר עוצמה, דבר המתבטא בקושי להירדם ובתחושת אי - שקט נפשי קשה יותר מאשר במהלך היום. האם הפרעות נפשיות הן גנטיות לפי אליעד כהן? אליעד שולל את הרעיון שהפרעות נפשיות הן תוצאה של גנטיקה בלבד. לטענתו, בכל המקרים מדובר בבעיות שהודחקו לאורך זמן ולא טופלו כראוי, ולכן הפכו להפרעה נפשית. הוא מסביר שהטענה לגנטיקה עולה כאשר אנשי מקצוע אינם מצליחים למצוא פתרון ברור או להסביר ... איך מפסיקים להדחיק רגשות? הפרעות דיסוציאטיביות האם סכיזופרניה היא תוצאה של הדחקה? האם הפרעות נפשיות גנטיות? דיסוציאציה רגשית והפרעת זהות מה גורם לתחושת ריחוף? אליעד: מה זה דיסוציאציה? ... לא בלב שלם זה רץ לו, אם יש לך בעיה ואתה באמת פותר אותה אז זה לא רץ לך בתת מודע. עכשיו, כל ההפרעות הנפשיות התחילו ממצב שבן אדם הדחיק משהו ולא טיפל בזה עד שזה יצא מפורפורציה, אבל לאמיתו של דבר ...
סכיזופרניה, טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה
סכיזופרניה, טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה
... טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה מהי סכיזופרניה וכיצד היא מתבטאת? סכיזופרניה היא מצב שבו האדם חווה הזיות מסוגים ...
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים איך להפוך ילד קטן או אדם עם הפרעות נפשיות לבוגר ואחראי? אחת ההמלצות המרכזיות שאליעד כהן מציג בהרצאה זו עוסקת בשאלה כיצד ניתן לקחת ילד קטן, או אפילו אדם מבוגר עם הפרעות נפשיות, ולגרום להם להתנהג בצורה בוגרת, שקולה ואחראית יותר. לדבריו, ילד קטן דומה למעשה לאדם מבוגר הסובל מבעיות נפשיות, משום שההתנהגות הילדותית, אם הייתה מוצגת על ידי אדם בוגר, הייתה ... מקבלת את התנהגותם הילדותית כסבירה או טבעית, בעוד שאותה התנהגות אצל מבוגר נתפסת כבעייתית. אליעד מסביר שלמעשה ההתנהגות הילדותית או ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית הן תוצר ישיר של ההתייחסות של הסביבה אליו. ככל שהסביבה מתייחסת לאדם ... אדם שמשדרים לו שהוא חלש, מוגבל או חסר יכולות, יאבד את המוטיבציה להתפתח וימשיך להתנהג באותו האופן. מה הטעות העיקרית בגישה החינוכית לילדים ולאנשים עם בעיות נפשיות? הטעות המרכזית שאליעד מזהיר מפניה היא היחס המקובל שבו מתייחסים ... של הגישה הזו היא שהילד ממשיך להתנהג באופן שאינו בוגר, כי הוא למעשה מקבל אישור חברתי להישאר באותה נקודה שבה הוא נמצא. כך בדיוק גם ביחס לאדם הסובל מבעיות נפשיות. אם מתייחסים אליו כאל משוגע ומאשרים לו בהתייחסות הזו את מצבו הנוכחי, ... להיחלץ ממנו. היחס המשפיל או המזלזל מחזק את ההפרעה ואת תחושת חוסר הערך העצמי, ומונע מהאדם להתפתח ולהשתפר. מהי הגישה הנכונה שתעזור לילד או לאדם עם בעיות נפשיות להתקדם? הגישה המומלצת ביותר לפי אליעד היא להתייחס לאדם, בין אם הוא ילד קטן או מבוגר עם בעיות נפשיות, באופן שבו היינו מתייחסים לאדם נורמטיבי, בוגר וחכם. הגישה הזו כוללת ... חושב שיש מפלצת, אני אישית לא רואה אותה, אני מבין שאתה מרגיש ככה. לנהל שיחות בגובה העיניים, שבהן המבוגר מנסה להבין את נקודת המבט של הילד או האדם בעל הפרעה נפשית, גם אם הוא לא מסכים איתה. לא להדביק תוויות של משוגע או ילד קטן, כי ... להמשיך ולהישאר במצבם ולא להתפתח. המסר של אליעד הוא שההתייחסות חייבת להיות מבוססת על היגיון וכבוד הדדי, והיא צריכה להיות עקבית. אם תתייחסו לאדם בעל הפרעה נפשית או לילד קטן כאדם בוגר, רציני ובעל יכולת, יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהוא יתחיל להתנהג בהתאם לאופן שבו אתם תופסים אותו. מה לעשות כשלא מבינים את ההיגיון של הילד או האדם עם הפרעה נפשית? אליעד מודה שיש מצבים שבהם אנחנו לא מבינים את ההיגיון של האדם השני. ... להיות עקבית ומתמשכת, כדי שהאדם יפנים את המסר שהוא בוגר, מסוגל ואחראי, וכך יתחיל להתנהג בהתאם. לסיכום, ההתייחסות הרצינית והמכבדת לילד או לאדם עם הפרעות נפשיות, בשפה בוגרת ועם הרבה סבלנות והבנה, יכולה להוביל אותם לפיתוח התנהגות בוגרת, שקולה ובריאה יותר. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר ... היא לדבר עם הילד בהיגיון, ולהתייחס אליו בצורה שמכבדת אותו כבוגר, תוך שמירה על היגיון של המבוגר. אליעד מסביר גם כיצד יש לתקשר עם ילדים או אנשים עם הפרעות נפשיות - אם ילד או אדם משוגע טוען שמשהו בלתי הגיוני קורה, יש לנסות להבין את ... אבל אני מבין שאתה מרגיש כך. מדובר בהצגת הגישה של תקשורת מבוססת על כבוד הדדי, שמבוססת על היגיון ולא על גישה של אתה לא בסדר. מהו המפתח בחינוך ילדים ובטיפול בהפרעות נפשיות? ההמלצה היא להיות עקביים בהתייחסות לבן אדם עם בעיות נפשיות כמו לנורמלי, ולהימנע מלכנות אותו כמשוגע. אם מתייחסים אליו כאל משוגע, ... כשהורים או מורים מתייחסים לילד קטן כאל אדם בוגר, הם מעודדים אותו להתנהג בצורה בוגרת. התייחסות כזו נותנת סיכוי הרבה יותר גבוה להתפתחות בריאה. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר ...
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
... לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? אליעד כהן מציע שיטה שבה ניתן לרפא כל מחלה נפשית, ללא יוצא מן הכלל, תוך כדי שיפור חשיבתו ההגיונית של האדם הסובל מההפרעה. גישתו מבוססת על ההנחה שההפרעה הנפשית נובעת מחוסר בהיגיון או מהשגת תובנות לא נכונות שגורמות לאדם לחוות מציאות distorted. הדרך לרפא את המחלות הנפשיות היא פשוטה - דרך שיחה הגיונית. מהו השורש של כל מחלה נפשית? השורש של כל מחלה נפשית, בין אם מדובר בסכיזופרניה, דיכאון או חרדה, הוא חוסר בהיגיון או חשיבה לא מסודרת. אליעד מציין, כי אדם עם הפרעה נפשית יכול לחוות רעיונות לא הגיוניים, כמו פחד מחוצנים או מחשבות שווא אחרות, אך בסופו של דבר מדובר במצבים של חוסר היגיון שמובילים למצוקה נפשית. הסיבה שהשיטה פועלת ב - 100% מהמקרים על פי אליעד, השיטה הזו תצליח ב - 100% מהמקרים ולא ב - 99% בלבד. כל אדם הסובל מהפרעה נפשית לא יכול לחשוב בהיגיון מלא ולכן הוא סובל מההפרעה. הדרך להחזיר לו את היכולת לחשוב בהיגיון היא פשוטה - לדבר ... שיביא עימו חשיבה מסודרת ורגועה יוכל לשפר את מצבו הנפשי. החשיבה ההגיונית ותהליך הריפוי כדי להגיע להחלמה מלאה, האלמנט החשוב ביותר הוא תהליך שבו האדם הסובל מההפרעה נפשית ישתמש בהיגיון בשיחה רגועה. אליעד מציין שחשוב לדבר עם האדם על נושאים נייטרליים, כמו ספורט או משימות ... המתקדמת ויתחיל להחלים. אליעד מדגיש שבאמצעות שיחה נוחה והדרגתית, המטופל יכול לחזור למצב של איזון נפשי תוך זמן קצר. ההיגיון שבבסיס השיטה המטופל הסובל מההפרעה הנפשית פועל על פי היגיון אחר. לדוגמה, אדם הסובל מהפרנויה וחש שחוצנים רודפים אחריו יכול לשאול את עצמו אם זה הגיוני, ... לתוך דמיונות המטופל. המסר הסופי: כל אחד יכול להיות חכם ומאוזן נפשית לסיום, אליעד מדגיש כי כל אחד יכול ללמוד לחשוב בהיגיון ולסייע לאנשים אחרים לרפא את עצמם מהפרעות נפשיות. השיטה שלו מבוססת על העובדה שההיגיון הוא המפתח לכל ריפוי, ואם אדם יפתח את יכולות ההיגיון שלו ויתמקד בהם, הוא יוכל לעזור גם לאחרים להתמודד עם ההפרעות הנפשיות שלהם ולהגיע לאיזון נפשי אמיתי. איך לרפא סכיזופרניה? מומחה לבריאות הנפש איך לפתח חשיבה לוגית? שיטות לריפוי עצמי בכל תחום נפשי הקשר בין חיפוש אמת לבין פיתוח חוסן נפשי השאלה המרכזית: כיצד להפוך כל אדם הסובל מכל הפרעה נפשית לאדם חכם לפחות כמו אדם נורמלי, ואולי אף יותר? האם באמת קיימת דרך פשוטה וישירה שיכולה להפוך כל אדם, יהיה ... שואלים אם קיימת שיטה שתיקח אדם המתמודד עם פרנויה, סכיזופרניה או כל הפרעה אחרת, ותהפוך אותו לאדם בעל היגיון ובעל יכולת חשיבה חדה. ההסבר מתחיל בקביעה שכל אדם חולה נפש לכאורה, שורש הבעיה שלו הוא חוסר היגיון כלשהו. כאשר אדם מדמיין שחוצנים רודפים אחריו, או מאמין שהוא עצמו יצור ... הוא בוחן את המציאות ובהתאם, ליקוי בחיבור להיגיון. כדי לסייע לו, צריך קודם כל לחזק בתוכו את יכולת החשיבה ההגיונית. מדוע דווקא ההיגיון הוא התרופה האמיתית לכל הפרעה נפשית? ישנה שאלה מתבקשת: מדוע לא לנסות, במקום לדבר על היגיון, לדבר ישירות על השיגעון? למשל, אדם בטוח שרודפים ... האם זה עובד בכל מאה אחוז מהמקרים? התשובה כאן מוצגת באופן חד משמעי: כן. נטען שזה עובד ב - 100 אחוז מהמקרים ולא ב - 99 אחוזים. כלומר, כל אדם בעולם שיש לו הפרעה נפשית, הסיבה להפרעה נעוצה באיזשהו היעדר של חשיבה הגיונית, וכאשר מחזקים את החשיבה ההגיונית הזו, ההפרעה תיעלם. מדוע ... בעוצמה של 60, אז ייתכן שהאדם הנורמלי יספוג מן השיגעון יותר ממה שהמשוגע יספוג מן ההיגיון. זו הסיבה שרבים נרתעים מלשוחח באופן פתוח וארוך עם אנשים הסובלים ממחלות נפש, מפני שהם חוששים להיסחף אל אותו צד לא הגיוני ולהתחיל לדמיין ולהזדהות עם המצב ההזוי של המטופל. מתי זה לא יקרה? ... אם הוא מצליח לעבור על כל הטיעונים ולא להיאבד בתוך שום רעיון דמיוני, זה אומר שיש לו יכולת חשיבה הגיונית גבוהה במיוחד. אדם כזה יכול להתחבר לכל מי שחווה הפרעה נפשית (כי הוא כבר מכיר את הכיוונים האלה), מבלי להיסחף אל השיגעון. הבעיה של מטפלים רבים: חוסר יכולת אמיתית להכיל את שיגעון המטופל ישנה אמירה חריפה: מטפל, פסיכיאטר, פסיכולוג, או כל איש מקצוע שלא באמת מסוגל להבין את ההיגיון של המטופל, לעולם לא יצליח לרפא אותו באמת. ייתכן שהוא ייתן תרופות פסיכיאטריות, ייתן כלים התנהגותיים או תמיכה רגשית, אבל לא יגיע לרמת ריפוי מלאה. מטפלים רבים בעצמם חוששים משיגעון, כי הם ... ראשו של המשוגע, הם עלולים להיסחף גם כן, עקב אותה דוגמת מים חמים וקרים. אם הם היו חזקים מספיק, כלומר, בעלי היגיון מוחלט, הם לא היו מפחדים לדבר לעומק עם כל חולה נפש, כי אין שום סיכוי שישתגעו. לכן, כדי להגיע לטיפול במאה אחוז הצלחה, נדרש אדם עם היגיון מושלם, או לפחות היגיון ... לו גם למשוך אחרים אל מחוץ לשיגעון שלהם. הרעיון המעשי: לשפוך שכל לראשו של המטופל דרך נושאים נטולי קונפליקט כל הסיכום חוזר לנקודת המוצא: כדי לרפא אדם הסובל מהפרעה נפשית, מדיכאון, מחרדה או משיגעון, לא חייבים לרוץ ולהתפלמס על המחשבה הדמיונית שעליה הוא נשען. עדיף להתחיל באמצעות ... מים, מדוע איננה עולה בקנה אחד עם החשיבה המסודרת. הוא יבריא כתוצאה מכך. כיצד הדבר מייצר תקווה לטיפול בכל ההפרעות? נטען בתוכן הזה שהשיטה הזו תקפה לכל סוגי המחלות הנפשיות, בכל עוצמה ובכל מגוון. בין אם מדובר בסכיזופרניה, בדיכאון קליני, בחרדה איומה או בכל דבר אחר, הפתרון הוא ...
טיפול בהפרעת אישיות, חושב שמדברים עליו, האם מדברים עלי? חושב שעוקבים אחרי, איך נוצרת הפרעת אישיות? סכיזופרניה, פרנויה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, פיצול אישיות, האם אני אלוהים? אני המשיח, שסעת, הפרעת דה פרסונליזציה
טיפול בהפרעת אישיות, חושב שמדברים עליו, האם מדברים עלי? חושב שעוקבים אחרי, איך נוצרת הפרעת אישיות? סכיזופרניה, פרנויה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, פיצול אישיות, האם אני אלוהים? אני המשיח, שסעת, הפרעת דה פרסונליזציה
טיפול בהפרעת אישיות, חושב שמדברים עליו, האם מדברים עלי? חושב שעוקבים אחרי, איך נוצרת הפרעת אישיות? סכיזופרניה, פרנויה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, פיצול אישיות, האם אני אלוהים? אני המשיח, שסעת, הפרעת דה פרסונליזציה האם כשאדם חושב ... לא עוקב אחריו. מצד שני, האדם יכול להיות בטוח שאף אחד לא עוקב אחריו, ולמעשה כן עוקבים אחריו. כך, עצם המחשבה שמדברים עליך או עוקבים אחריך אינה מעידה בהכרח על מחלה נפשית או הפרעה אישית. מתי מחשבה שמדברים עלי הופכת למחלת נפש? אליעד כהן מבהיר שמחשבה זו הופכת לבעיה רק כאשר האדם מתחיל לראות את כל המציאות כמסר אישי אליו בצורה מוגזמת, ללא יכולת להטיל ספק בכך. ... לבחון מחדש את המציאות, הוא נעשה חכם יותר ומפותח רוחנית. לעומת זאת, אם האדם לוקח את הדברים בצורה קיצונית, ללא ביקורת עצמית וללא ספק, הוא עלול להגיע למצב של מחלת נפש. כיצד שילוב של סמים משפיע על המחשבה שמדברים עליי? אליעד כהן מוסיף ששימוש בסמים יכול להעצים את המחשבות האלה בצורה שלילית. כשאדם משתמש ... לעומק את המציאות. אם האדם לא מסוגל להתמודד עם שתי הפרספקטיבות הללו, הוא עלול להשתגע, אך אם הוא מסוגל לשלב ביניהן, הוא נעשה חכם וגדול יותר. האם מדברים עליי? טיפול בהפרעת אישיות סכיזופרניה ופרנויה מה זה סינדרום ירושלים? האם אני אלוהים? מחשבות רדיפה והשתקפות פנימית איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? הטלת ספק ושיגעון, להטיל ספק ולהשתגע, סם החיים וסם המוות, חושבים עלי, חושב שהוא אלוהים, חושב שהוא המשיח, הטלת ספק גורמת להשתגע, למטבע שני צדדים, התורה של הצדיק, טיפול במחלות נפש, סינדרום ירושלים, טיפול בדה פרסונליזציה, אישיות גבולית, קושיות על אליעד כהן, אולי אני אלוהים? חושב שאני אלוהים, למצוא רמזים בכל דבר, האם אני מפרש נכון את המציאות? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, שמיעת קולות, חושב שמדברים עלי, גאון או משוגע, שיגעון ורוחניות, שימוש בסמים והפרעות נפשיות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טיפול במחלות נפש, איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טיפול במחלות נפש, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Disorder.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מחלות נפש, הפרעות אישיות, פסיכיאטריה בתחום טיפול במחלות נפש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Disorder.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 20_08_2025 השעה 17:22:56 - wesi29