אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לטפל במחלת נפש ✔אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
הפרעות נפשיות, הפרעות אישיות, מחלות נפש, מחלות נפשיות, סכיזופרניה, פיצול אישיות, הפרעת אישיות, הפרעה נפשית, מחלת נפש, לטפל במחלת נפש, הפרעת אישיות, מאמן עסקי, אימון עסקי, אימון אישי, סכיזופרניה, יועץ אישי, מאמן אישי, הפרעות נפשיות, טיפול אישי, מטפל אישי, הדרכה אישית, ייעוץ אישי, מדריך אישי, הפרעות התנהגות, הפרעות אישיות, מחלות נפש, הפרעה נפשית, הפרעת התנהגות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:24אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה?

אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את הבעיה, או שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה ולא גורם המשמר אותה, בעוד אחרים סבורים שהקטלוג עצמו מייצר יחס שגוי ומונע את פתרון הבעיה.

האם האבחון או ההתייחסות בעקבות האבחון גורמת לחוסר שיפור?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. האבחון יכול ליצור מסר תבוסתני, לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי.

איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי?

כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל "רק ילדים" ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה ש"זה ילד" ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר.

לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור שזו דרישה בלתי ריאלית, ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד.

האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית?

אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם עצמו, והוא משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות מעמיקים לבעיות האמיתיות שלו.

האם ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית שונה מהותית מאדם רגיל?

לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד היא זהה לחלוטין - אותם חוקים ואותן נוסחאות תקפים לכולם, בדיוק כמו במתמטיקה, כאשר אותה נוסחה חלה על כל המספרים, בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות הטיפולית.

האם קשה יותר לאכוף את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית?

נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים זאת בהרמת משקולות: הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת שלושה טון נעשות באותה טכניקה בדיוק, ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה.

כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית?

אליעד מסביר שהתפיסה של "לוותר" לעצמך ("אני עייף, קשה לי") דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא "רק ילד". בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל לשיפור ולהתמודדות נכונה.

סיכום והמלצה לגישה הנכונה

לסיכום, הטענה המרכזית של אליעד כהן היא שהקטלוג עצמו אינו הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם בעקבות הקטלוג. יש להשתמש באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי.
הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו') הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא עצם הבעיה היא הגורם לכך שהוא לא משתפר. יש שיגידו שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה, ושעצם העובדה שאדם מאובחן בסכיזופרניה לא משנה את העובדה שהוא חולה - אלא שטרם נמצא לו טיפול מתאים. מנגד, קיימת הטענה שהקטלוג עצמו יוצר גישה טיפולית לא נכונה, שמובילה לכך שהבעיה ממשיכה ואינה נפתרת.

המשמעות האמיתית של הקטלוג

הטענה המרכזית היא שלא הקטלוג עצמו משנה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה היא לא באבחנה אלא באופן שבו מתנהגים כלפי המאובחן.

ההשפעה של הקטלוג על תפיסת המציאות

כאשר אדם מקבל תווית של הפרעה מסוימת, הוא וגם סביבתו נוטים לראות את המציאות דרך פריזמה מצמצמת: "זו בעיה שאין לה פתרון, צריך רק להקל עליה". לעיתים קרובות, הקטלוג מביא מסר תבוסתני - זו מחלה שאין לה מרפא, וניתן רק לשמור על רמה מסוימת של תפקוד. כך, אדם שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו.

השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות

ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר "ילד" משום שהוריו מתייחסים אליו ככזה. לדוגמה, אם ילד משתולל, לעיתים הורים מצדיקים זאת בכך שהוא "רק ילד", במקום ללמד אותו משמעת והתנהגות בוגרת. כך הם מחנכים אותו להיות חסר אחריות, ולאחר מכן מתפלאים מדוע הוא לא מתבגר. אם ההורים היו מתייחסים אליו כאדם בוגר מלכתחילה (במגבלות הפיזיות שלו), הוא היה גדל עם אחריות אישית ומנטליות של מבוגר.

השפעת היחס על התנהגות

הקטלוג לא בהכרח משמר את הבעיה, אבל ההתייחסות שמתלווה אליו כן. לדוגמה, אם ילד מסוים מתקשה בלימודים ומקבל תווית של "בעל הפרעת קשב וריכוז", הוא עלול לקבל הקלות שונות - ואז במקום להתאמץ ולשפר את יכולותיו, הוא ילמד להסתמך על ההקלות האלו. כלומר, עצם האבחון לא מונע ממנו להתקדם, אך היחס אליו בעקבות האבחון עלול לגרום לכך שהוא לא ינסה להתגבר על הקשיים.

האם הקטלוג נחוץ?

השאלה היא האם יש צורך אמיתי לקטלג מישהו כסכיזופרן, אוטיסט או בעל הפרעה אחרת. במקרים רבים, האבחנה משמשת יותר את המערכת הרפואית מאשר את האדם עצמו. במקום לומר "יש לך בעיה ואנחנו נטפל בה", אומרים "אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות". כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל בבעיה בצורה יסודית.

אותן נוסחאות חלות על כולם

בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. הבעיה היא שאנשים לא תמיד יודעים כיצד ליישם אותם. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן עשוי לפחד ממחבלים בצורה קיצונית - אך למעשה, כל בני האדם מפחדים ממחבלים במידה מסוימת. ההבדל הוא בעוצמה. לכן, גם במקרה של סכיזופרניה, הפתרון אינו צריך להיות שונה בתכלית מהטיפול בפחדים רגילים, אלא רק בעוצמה ובמינון של השיטה.

הקושי באכיפת הטיפול

ישנה טענה שאדם עם הפרעה נפשית קשה יותר לאכוף עליו טיפול ולגרום לו לשינוי, וזה נכון במידה מסוימת. עם זאת, זה לא שונה מהותית מהאופן שבו מתמודדים עם כל אתגר אחר. לדוגמה, הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת משקולת של שלושה טון דורשות את אותה טכניקה - ההבדל הוא רק בקושי. אנשים עשויים לומר שיותר קשה לחנך ילד אוטיסט מאשר ילד רגיל, אך האמת היא שלעיתים הם מתקשים גם עם ילדים רגילים פשוט משום שהם לא יודעים ליישם את השיטה הנכונה.

התוצאה הסופית

המסקנה היא שלא הקטלוג הוא הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים למי שזכה לקטלוג הזה. הקטלוג אמור להיות כלי עזר בלבד, אך בפועל הוא משמש לעיתים קרובות כתירוץ לאי - טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם.
עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם זה יהיה משפט אמת לומר שהבעיה המרכזית שגורמת לאנשים עם הפרעות נפשיות כלשהן כגון סכיזופרניה פרנויה הפרעת אישיות אוטיזם כל מיני בעיות נפשיות בראש באופי מה שגורם להם להישאר בבעיה שלהם זה בגלל שמקטלגים אותם שיש להם את הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון שהוא אוטיסט ילד עם הפרעת קשב וריכוז עושים לו אבחון שיש לו הפרעת קשב וריכוז בן אדם סכיזופרן מאובחן כסכיזופרן, עכשיו רוב המקרים האנשים האלה שמאובחנים גם נשארים ככה אף אחד לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי בחלק גדול מהמקרים הבן אדם לא הפך להיות נורמטיבי לגמרי. עכשיו השאלה היא האם זה יהיה נכון לומר שהסיבה לכך שהוא לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי היא משום שקטלגו אותו כבעל בעיה עכשיו יש אנשים שכמובן יגידו שאין בכלל שום קשר כי מה הקשר קטלגנו אותו שהוא סכיזופרן כי הוא סכיזופרן וזה שלא מצאנו לו פתרון זה שהוא נשאר סכיזופרן זה כי לא מצאנו לו פתרון מה זה קשור בכלל לאיך שקטלגו אותו.

אוקי אבל מה האמת בא נתקדם לאמת האמת היא כזאת האמת היא שזה לא משנה איך אתה מקטלג אותו מה שמשנה זה איך אתה מטפל בו זאת אומרת אם נגיד יש ילד אוטיסט ואתה תקטלג תאבחן אותו כאוטיסט ואתה תטפל בו בצורה נכונה אז הוא לא יהיה אוטיסט לצורך העניין או אתה תטפל בו במקסימום שאפשר לשפר אותו אוקי אבל זה לא משנה בכלל איך אתה מקטלג אותו, עכשיו אלא מה שבמאה אחוז או ב - 99.99% אחוז מהמקרים כשאתה מקטלג אותו אתה כנראה גם מטפל בו לא נכון זה הכל זאת אומרת האמת היא שמה שמשנה זה איך בסוף תטפל בו לא איך תקטלג אותו אבל בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו כמשהו מסוים אתה גם מתחיל להתייחס אליו בצורה שונה ואז רוב הסיכויים שהוא גם נשאר ככה.

ש: יש גם כאילו בקטלוג איזה מסר מבפנים כזה שאין מה לעשות זאת מחלה שאין לה מרפא אולי כדורים יעזרו לך אולי לשמור על איזו רמה סבירה.

אליעד: כאילו ככה זה.

ש: המסר הזה זה.

אליעד: נכון עכשיו בא ניקח את זה למשהו שכולם יקחו לחיי היומיום הסיבה המרכזית לכך שילדים לא מתבגרים הסיבה המרכזית לכך שילדים לא יוצאים ילדים מחונכים מתנהגים בצורה אלימה מתפרעים או לא יודע כל מיני כל הבעיות האלה הסיבה המרכזית היא משום שההורים של הילד מתייחסים אליו כאל ילד זאת הסיבה המרכזית לדוגמה, עכשיו נגיד אתה נגיד שאתה גר אצל אמא שלך נניח ונניח נגיד שאתה תהיה חולה במיטה אתה לא יכול נכה עשית תאונת דרכים אתה עכשיו לא יכול לסדר את החדר שלך אמא שלך תבקש ממך לסדר את החדר או לא לא, עכשיו למה היא לא תבקש ממך לסדר את החדר כי אתה לא יכול נכון היא תגיד לך תרים משהו מהארון לא כי אתה לא יכול עכשיו כשהיית ילד היא ביקשה ממך להרים משהו מהארון לא למה לא כי אתה לא יכול או כי אתה ילד כי זה לא הגיל שלך כי אתה עדיין ילד כי תראה הוא ילד תבין אותו הוא רק ילד זה רק ילד בגלל שאתה ילד ואז שתלו לך במוח מחשבה שאתה ילד וחינכו אותך כילד.

מה ה - subtext של הוא ילד מותר לו לעשות מה שהוא רוצה שיעשה מה שהוא רוצה יכול לעשות מה שהוא רוצה בסדר אז הוא חינכת אותו שיעשה מה שהוא רוצה הוא ילד מגיע לו יותר הוא ילד תוותר לו הוא ילד זה אז אתה מחנך אותו להיות משוגע ואז אחר כך אתה אומר למה עכשיו הוא משוגע אתה חינכת אותו מגיל קטן להיות משוגע, עכשיו מה זה אומר זה אומר שאתה אמור להתייחס לילד בהנחה שאתה רוצה שהילד שלך בבוא היום יהיה אדם בוגר בצורה נכונה בלי לריב איתו כשהוא הולך להתבגר אתה צריך מגיל אפס להתייחס אליו כמו לבן אדם בוגר במאה אחוז מאה אחוז לא לוותר לו על שום דבר אבל מה זה אומר נגיד שעכשיו יבוא בן אדם עולה חדש מסין הוא לא דובר עברית אז יש דברים הוא בוגר אתה תתייחס אליו כאל בוגר שלא דובר עברית יבוא בן אדם דובר עברית אבל הוא נמוך תתייחס אליו כאל בוגר נמוך אתה צריך להתייחס לילד שלך כאל אדם בוגר שלא למד לקרוא לא למד לכתוב לא מבין דברים לא יודע דברים אבל הוא בוגר הוא בן אדם בוגר הוא בן אדם לכל דבר ועניין כאילו למה מותר לו כאילו אין לו שום הטבות לזה שהוא ילד אבל אם אתה אומר לא הוא ילד אז לכן מותר לו ולוותר לו וזה לא על זה וזה לא שם הוא רק ילד וילד אז הוא נשאר ילד.

עכשיו באיזה מקרה זה נכון להגיד הוא רק ילד באיזה מקרה במקרה שאתה מנסה להעמיס עליו משהו שלא תואם נגיד את היכולות האובייקטיביות שלו נגיד כאדם בוגר זאת אומרת אם נגיד בן אדם בוגר שנגיד הוא בגובה של חצי מטר לא תבקש ממנו לעשות פעולה שצריך בן אדם עם שני מטרים אז במקרה כזה יהיה הגיוני שאם הוא ילד והוא חצי מטר אל תבקש פעולה שצריך שני מטרים בן אדם שצריך שיהיה בגובה שני מטרים ואז זה יהיה הגיוני להגיד תראה הוא רק ילד אבל הפירוש זה לא בגלל שהוא ילד זה בגלל שהוא פיזית לא יכול לבצע את זה גם אם הוא היה בוגר הוא לא מסוגל לבצע את זה נגיד במקרה כזה זה הגיוני להגיד הוא רק ילד אבל הקונספט שאומר הוא ילד ולכן יש לו הטבות יש לו זכויות בלי חובות מותר לו תוותר לו זאת טעות, הבנתם את זה אז בא נחזור שוב פעם אז מה התחלנו עכשיו שימו לב גם פה הבעיה של הילד היא לא בגלל שקטלגו אותו כילד אלא בגלל שהתייחסו אליו כילד זאת אומרת אין שום בעיה באיך שאתה מקטלג את הבן אדם השאלה היא איך אתה מתייחס אליו אחרי שקטלגת אותו עכשיו רוב ככל המקרים כשאתה מקטלג מישהו אתה גם מתייחס אליו לא נכון.

ולמה זה בדרך כלל ככה כי אם היית מתייחס אליו רגיל גם לא היית מקטלג אותו מראש אם באמת היית מתייחס אליו כמו בן אדם רגיל למה לך לקטלג אותו אני לדוגמה נגיד כשבא מישהו לטיפול והוא בא לספר לי שיש לו תעודת משוגע הוא אומר הנפיקו לי תעודת משוגע זה לא משנה איזו תעודה אני אומר לו זה תרמה אותם אותי אל תרמה אתה רוצה לשחק אותה משוגע פרנואיד סכיזופרן זה תספר להם אני לא קונה את הסיפור שלך מבחינתי אתה נורמלי, עכשיו אם כולם מפחדים ממחבל ברמה מסוימת הוא מפחד ממחבל פי מיליון זה הכל כמו שמטפלים במישהו שאומר שלום אני מפחד ממשהו נגיד שמישהו מדמיין שההורים שלו רוצים להרעיל אותו אז יגידו יש לו סכיזופרניה פרנואידית קלינית נגיד אוקי אבל מה האמת שמבחינתי כמו כל בן אדם שמפחד מהרעלה אז הוא מפחד מהרעלה פי מיליון אם בן אדם חושב שההורים שלו נגדו בשני אחוז הוא חושב שההורים שלו נגדו באלפיים אחוז זה לא משנה זה בן אדם רגיל רגיל אותם חוקים אותן נוסחאות אותן שיטות סיכוי סיכון אותו דבר לא השתנה שום דבר, עכשיו אז בשביל מה לקטלג אותו כסכיזופרן מה זה אומר מה המשמעות הפרקטית של זה מה המשמעות של זה מה זה נותן שקטלגת אותו כסכיזופרן.

ש: כי הרופאים החליטו בינם לבין עצמם לקרוא לזה בשם זה הכל.

אליעד: כי הרופאים לא יודעים לטפל אז הם אומרים מה אנחנו באמת לא יודעים לטפל לא הוא סכיזופרן זה לא שאנחנו לא יודעים לטפל זה שהוא סכיזופרן. עכשיו בא נגיד נדבר נגיד ילד אוטיסט מה זה ילד אוטיסט נגיד לדוגמה הוא מה הוא עושה צועק באמצע הרחוב משתגע נניח סתם דוגמה, עכשיו מה האמת שלצורך העניין אם עכשיו בן אדם רגיל הוא היה הולך ברחוב מתחיל לצעוק עכשיו מה אתה עושה אז זה בן אדם שלא עומד בסטנדרטים החברתיים רק אם נגיד כולם נגיד סוטים מהסטנדרט בשלושה אחוז הוא סוטה בשלוש מאות אחוז לא משנה סוטה יותר אבל החוקים הם אותם חוקים זה לא שונה בדיוק הוא אמור לקבל את אותם חוקים כמו שהחברה בנתה בתי כלא לפושעים והחברה בנתה זה וזה והחברה בנתה זה אותו דבר לא שונה אין שום משמעות לזה שמקטלגים אותו כאוטיסט ברגע שאתה אומר הוא אוטיסט בעצם אתה שותל מחשבה לעצמך כל שכן לו שיש בו משהו שונה כאילו טוב זה לא אותו המשחק זה חוקים אחרים אבל זה לא חוקים אחרים זה אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים.

אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש לך נוסחה וזה לא משנה מה המספר אם זה אחד עם עשרה אפסים או עם שני אפסים זה לא משנה זאת אותה נוסחה צריך לשים את זה פחות זה כפול זה זאת אותה נוסחה לא משנה מה הסכומים אז ברגע שמישהו נגיד הוא מתנהג בצורה שנחשבת לאוטיזם או פרנויה או משהו כזה או ילד אז אומרים תראה הוא מאוד שונה מהממוצע אז בוא ניתן לזה שם בוא נקרא לזה ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם הזה יש נוסחה צריך לעבוד לפי אותה נוסחה, עכשיו אם אתה לא יודע שיש נוסחה ואין לך מושג מה הנוסחה אז זאת גם בעיה אבל באמת זאת אותה נוסחה אם יש נוסחה איך לגרום לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה.

ש: אבל יותר קשה לאכוף אותה.

אליעד: לך.

ש: לאנשים נכון.

אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה על ילדים אוטיסטים אלא שאת גם בני אדם רגילים מבוגרים גם לא יודעת ליישם את זה סבבה זה לא באמת לומר שיותר קשה עם אוטיסטים את יכולה להגיד שאת לא מספיק מיומנת בלבצע את זה באופן כללי, הדרך להרים קילו בלי לשבור את הגב והדרך להרים שלוש טון זאת אותה דרך את יכולה להגיד שזה יותר קשה לך אבל זאת הדרך.

ש: אני אומרת בצד שזה יותר קשה באופן אובייקטיבי שבן אדם צורח ומשתולל מאשר שבן אדם מדבר איתך ויגיד אני לא רוצה זה יותר קשה לאכוף.

אליעד: סבבה את יכולה שיותר קשה לך זה הכל.

ש: השאלה איך לאכוף גם.

אליעד: זה שיותר קשה לך זאת אמת השאלה איך לאכוף זאת גם שאלה איך לאכוף מה נעשה זאת שאלה לא מדבר עליה עכשיו שאלה אני רק טוען שהתפיסה שאומרת הוא אוטיסט ולכן אמורים להתייחס אליו שונה מאשר לאדם רגיל היא שגויה ועכשיו נחזור עוד פעם לסיפור הילדים אותו דבר לגבי ילד אתה לא יכול לבקש.

ש: אז כן משנה שמקטלגים אותו לא כי מקודם אמרת שזה איך מתייחסים אליו.

אליעד: באמת האמיתית זה לא יהיה אמת לומר שהסיבה שהוא נשאר אוטיסט זה בגלל שקטלגו אותו כאוטיסט זאת לא האמת אבל בפועל זה באמת ככה כי בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו זה כי אתה מנסה להתייחס אליו אחרת אתה מנסה להתייחס אליו אחרת יש חוקים אחרים או משהו כזה וזה לא, עכשיו זה נכון שעכשיו מישהו יבוא ויגיד כן אבל קטלגו אותו והתייחסו ושיטת טיפול מיוחדת וזה עבד אבל זאת לא באמת כל האמת כי זאת לא השיטה האידיאלית וזה לא באמת עובד על כולם וזה לא באמת פותר את זה מספיק טוב זאת לא באמת האמת האמת האמיתית היא שזה בן אדם זה כמו שיש לך משקולת שמלמדים אותך להרים משקולת של קילו ושל עשרים קילו זה בדיוק אותה טכניקה זה לא טכניקה שונה אין הבדל שום הבדל לקפוץ מטר ומאה מטר זאת אותה טכניקה אתה יכול להגיד זה קשה לי פי אלף בסדר מקובל תגיד אין לי מושג מקובל אבל זה אותו דבר ואותו דבר שרלוונטי לכולם זה לגבי ילדים לכן רבי נחמן אמר סגולה לילדים לא להשתעשע איתם אם אתה רוצה שהילדים שלך יגדלו ויהיו נורמליים אל תשחק איתם.

עכשיו שימו לב לגיטימי שבן אדם יגיד יש לי ילד אני רוצה לאהוב אותו בלי תנאים לגיטימי הכל לגיטימי אבל זה בדיוק כמו אם הוא מבוגר ואם הוא מבוגר אתה רוצה לאהוב אותו בלי תנאים זכותך אתה יכול להגיד אני אוהב את אשתי בלי תנאים אני אוהב אותו בלי תנאים סבבה הכל בסדר אבל תהיה מודע לזה שאתה אוהב אדם אחר בלי תנאים מבחינתך זה בן אדם בוגר אבל אם אתה אומר בגלל שהוא ילד בגלל זה תוותר לו אתה דופק את עצמך כי הרי הוא לא הולך לנצח לחיות ככה אתה כאילו אומר לו תגדל עקום ואז אתה אומר לו טוב עכשיו בוא נתיישר למה שהוא יתיישר גידלת אותו עקום למה שהוא יתיישר בכלל הבנו את הסיפור, עכשיו בא נדבר איך זה כל בן אדם ביחס לעצמו אם אתה אומר לעצמך תראה אני עייף עכשיו קשה לי בוא נוותר לעצמי כל מיני כאלה אז גם אתה גדל עקום ואחר כך אתה אומר טוב עכשיו אני רוצה להתיישר עכשיו אתה מנסה ליישר את עצמך.
להתרפא ממחלת נפש בלי טיפול, האם מחלת נפש יכולה לעבור מעצמה? האם אפשר להבריא ממחלת נפש בלי תרופות? האם מחלת נפש יכולה להיעלם? האם אפשר להתרפא מהפרעה נפשית? האם חייבים לטפל במחלת נפש? האם חייבים לטפל בהפרעה נפשית?
להתרפא ממחלת נפש בלי טיפול, האם מחלת נפש יכולה לעבור מעצמה? האם אפשר להבריא ממחלת נפש בלי תרופות? האם מחלת נפש יכולה להיעלם? האם אפשר להתרפא מהפרעה נפשית? האם חייבים לטפל במחלת נפש? האם חייבים לטפל בהפרעה נפשית?
... ממחלת נפש בלי טיפול, האם מחלת נפש יכולה לעבור מעצמה? האם אפשר להבריא ממחלת נפש בלי תרופות? האם מחלת נפש יכולה להיעלם? האם אפשר להתרפא מהפרעה נפשית? האם חייבים לטפל במחלת נפש? האם חייבים לטפל בהפרעה נפשית? האם מחלת נפש יכולה לעבור מעצמה בלי טיפול? האם אפשר להתרפא ממחלת נפש בלי תרופות? האם מחלת נפש יכולה להיעלם באופן עצמאי? אלו שאלות שנוגעות לאפשרות של טיפול עצמי בהפרעות נפשיות. אליעד כהן מסביר בהרצאה כי בהחלט יתכן שמחלת נפש תעבור מעצמה, גם אם מדובר במחלות נפשיות קשות. הוא מדגיש כי אף על פי שאין להמליץ על חכות מחלת נפש שתעבור לבד, מבחינה לוגית ניתן להבין שההפרעה עשויה להיפתר מעצמה. הוא מסביר שמהות מחלת הנפש היא מחשבה לא הגיונית שמפריעה לאדם ולסביבתו. אם מחשבה לא הגיונית כזו לא מפריעה לסביבה, כמו במקרה שבו אדם מדבר עם חבר דמיוני רק במקום פרטי, לא תיחשב כמחלת נפש. אך כאשר אדם מתחיל לשוחח עם חבר דמיוני ברחוב או להפריע לסביבה, עלולה להיווצר הפרעה נפשית כמו סכיזופרניה. ההסבר של אליעד כהן טמון בכך שמחשבה לא הגיונית יכולה לבוא ולהיעלם. כלומר, מחשבות ... לחשוב בצורה לא הגיונית ויחזור למצב רגיל. אליעד כהן מציין כי חולים בהפרעות נפשיות לא צריכים בהכרח לחכות שהבעיה תעבור מעצמה, אך מבחינה לוגית, ההפרעה יכולה להיעלם גם ללא טיפול. הסיבה לכך, לפי אליעד כהן, היא ההבנה העמוקה כיצד הפרעה נפשית נוצרת. אם מישהו מבין איך מחלת נפש נוצרה, הוא יכול להבין גם איך היא עשויה להיעלם מעצמה. הוא גם מציין כי במקרים רבים, ישנם סיבות שגורמות להיווצרות הפרעה נפשית, וישנן סיבות שיכולות לעזור להיעלמותה. בנוסף, אליעד כהן מציין שחשוב להבין שגם אם ניתן להחלים ממחלת נפש מעצמו, ישנם פתרונות לטיפול במחלות נפש, כולל טיפול ללא תרופות או כדורים. הוא מדגיש כי מדובר בהיבטים שונים של טיפול בהפרעות נפשיות, שיש להם פתרונות שונים אשר יכולים להיות יעילים, בהתאם למקרה הספציפי. האם מחלת נפש יכולה לעבור מעצמה? איך נגרמות הפרעות נפשיות? מהם טיפולים בהפרעות נפשיות? האם אפשר להבריא ממחלת נפש בלי תרופות? מהו טיפול בהפרעה נפשית ללא תרופות? האם אפשר להתרפא ממחלת נפש ללא טיפול? ...
חולה נפש, האם יש לי מחלת נפש? האם אני חולה נפש? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעת אישיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם לטפל בהפרעה נפשית? האם לטפל במחלת נפש? איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחלת נפש?
חולה נפש, האם יש לי מחלת נפש? האם אני חולה נפש? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעת אישיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם לטפל בהפרעה נפשית? האם לטפל במחלת נפש? איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחלת נפש?
חולה נפש, האם יש לי מחלת נפש? האם אני חולה נפש? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעת אישיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם לטפל בהפרעה נפשית? האם לטפל במחלת נפש? איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחלת נפש? מהי מחלת נפש ואיך מאבחנים אותה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושא של מחלות נפש והאם יש לנו מחלת נפש. הוא פותח את דבריו בכך שחשוב להבין שמחלת נפש היא לא משהו אובייקטיבי שניתן להגדיר אותו בצורה מוחלטת. מדובר בהגדרה שמבוססת על האופן שבו אדם חושב ומתפקד ביחס לסביבה שלו. ההגדרה המרכזית שמסביר אליעד כהן היא שחשיבה לא הגיונית יכולה להוות סימן למחלת נפש. לדוגמה, אם אדם חושב בצורה שונה ממה שחשוב או מקובל בחברה, ואם זה מפריע לו לתפקוד האישי או לסביבה, אז ניתן להחשיב את זה כמחלת נפש. אם אדם רואה את העולם בצורה שונה, מפחד יותר מאחרים או יש לו תחושות חריגות שגורמות לו קושי בתפקוד, אז החשיבה הלא הגיונית שלו יכולה להיות סימן למחלת נפש. אליעד כהן נותן דוגמה לאדם שיש לו חבר דמיוני, והוא מדבר איתו ומפחד ממנו. אם הדבר הזה מפריע לו, ייתכן שזה יכול להיחשב כהפרעה נפשית. אם יש יותר אנשים שמאמינים באותו הדבר, אז לא מדובר בהפרעה נפשית, אלא בדבר מקובל בחברה, כמו האמונה באלוהים. כלומר, אם הרבה אנשים מאמינים במשהו, גם אם זה מפריע לתפקוד, זה לא ייחשב כמחלת נפש, אלא כחלק מהנורמה החברתית. לסיכום, אליעד כהן טוען שמה שחשוב להבין הוא שמחלת נפש היא עניין של הגדרה. כלומר, לא מדובר במשהו אובייקטיבי אלא במשהו שמבוסס על הקשר בין האדם לסביבה שלו. אם אתה מרגיש שמשהו מציק לך או מפריע לך בתפקוד, כדאי לטפל בזה, אך לא בהכרח מדובר במחלת נפש במובן של אובייקטיביות רפואית. איך מאבחנים את עצמך כשיש לך מחשבות מטרידות? אם אתה שואל את עצמך אם יש לך מחלת נפש, זה יכול להעיד על כך שמשהו מפריע לך. כל מחשבה לא הגיונית יכולה להפוך למחלת נפש אם היא משפיעה על התפקוד שלך. אליעד כהן מסביר שכל מחלת נפש יכולה להיעלם מעצמה, ואם יש לך מחשבה שמציקה לך, כדאי לטפל בה לפני שהיא הופכת לבעיה חמורה יותר. לדבריו, מחלת נפש היא לא בהכרח מצב קבוע או אובייקטיבי. כל מחשבה שמפריעה לך יכולה להיות מטופלת, גם אם היא לא מוגדרת כבעיה רפואית. אליעד כהן מציין שברגע שמישהו מרגיש שהמחשבות ... הוא מציע לבדוק את עצמך ולראות אם יש משהו שמציק לך. אם זה מפריע לך, יש מקום לטפל בזה, כי כל מחשבה לא הגיונית יכולה להתפתח למחלת נפש, ואם לא מטפלים בה, זה יכול להחמיר. האם כדאי לטפל בהפרעה נפשית? האם זה חשוב לדעת אם יש לך מחלת נפש? אליעד כהן טוען כי זה לא משנה אם נקרא לזה
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
... לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? אליעד כהן מציע שיטה שבה ניתן לרפא כל מחלה נפשית, ללא יוצא מן הכלל, תוך כדי שיפור חשיבתו ההגיונית של האדם הסובל מההפרעה. גישתו מבוססת על ההנחה שההפרעה הנפשית נובעת מחוסר בהיגיון או מהשגת תובנות לא נכונות שגורמות לאדם לחוות מציאות distorted. הדרך לרפא את המחלות הנפשיות היא פשוטה - דרך שיחה הגיונית. מהו השורש של כל מחלה נפשית? השורש של כל מחלה נפשית, בין אם מדובר בסכיזופרניה, דיכאון או חרדה, הוא חוסר בהיגיון או חשיבה לא מסודרת. אליעד מציין, כי אדם עם הפרעה נפשית יכול לחוות רעיונות לא הגיוניים, כמו פחד מחוצנים או מחשבות שווא אחרות, אך בסופו של דבר מדובר במצבים של חוסר היגיון שמובילים למצוקה נפשית. הסיבה שהשיטה פועלת ב - 100% מהמקרים על פי אליעד, השיטה הזו תצליח ב - 100% מהמקרים ולא ב - 99% בלבד. כל אדם הסובל מהפרעה נפשית לא יכול לחשוב בהיגיון מלא ולכן הוא סובל מההפרעה. הדרך להחזיר לו את היכולת לחשוב בהיגיון היא פשוטה - לדבר איתו בהיגיון. כל נושא שיביא עימו חשיבה ... את מצבו הנפשי. החשיבה ההגיונית ותהליך הריפוי כדי להגיע להחלמה מלאה, האלמנט החשוב ביותר הוא תהליך שבו האדם הסובל מההפרעה נפשית ישתמש בהיגיון בשיחה רגועה. אליעד מציין שחשוב לדבר עם האדם על נושאים נייטרליים, כמו ספורט או משימות יומיומיות, כאלה שאין בהם קשר ישיר לבעיה ... שבאמצעות שיחה נוחה והדרגתית, המטופל יכול לחזור למצב של איזון נפשי תוך זמן קצר. ההיגיון שבבסיס השיטה המטופל הסובל מההפרעה הנפשית פועל על פי היגיון אחר. לדוגמה, אדם הסובל מהפרנויה וחש שחוצנים רודפים אחריו יכול לשאול את עצמו אם זה הגיוני, אך הוא לא מסוגל להפעיל את ההיגיון ... להיות חכם ומאוזן נפשית לסיום, אליעד מדגיש כי כל אחד יכול ללמוד לחשוב בהיגיון ולסייע לאנשים אחרים לרפא את עצמם מהפרעות נפשיות. השיטה שלו מבוססת על העובדה שההיגיון הוא המפתח לכל ריפוי, ואם אדם יפתח את יכולות ההיגיון שלו ויתמקד בהם, הוא יוכל לעזור גם לאחרים להתמודד עם ההפרעות הנפשיות שלהם ולהגיע לאיזון נפשי אמיתי. איך לרפא סכיזופרניה? מומחה לבריאות הנפש איך לפתח חשיבה לוגית? שיטות לריפוי עצמי בכל תחום נפשי הקשר בין חיפוש אמת לבין פיתוח חוסן נפשי השאלה המרכזית: כיצד להפוך כל אדם הסובל מכל הפרעה נפשית לאדם חכם לפחות כמו אדם נורמלי, ואולי אף יותר? האם באמת קיימת דרך פשוטה וישירה שיכולה להפוך כל אדם, יהיה מצבו הנפשי אשר יהיה, למי שחושב בהיגיון ... פרנויה, סכיזופרניה או כל הפרעה אחרת, ותהפוך אותו לאדם בעל היגיון ובעל יכולת חשיבה חדה. ההסבר מתחיל בקביעה שכל אדם חולה נפש לכאורה, שורש הבעיה שלו הוא חוסר היגיון כלשהו. כאשר אדם מדמיין שחוצנים רודפים אחריו, או מאמין שהוא עצמו יצור על - אנושי, או משוכנע במחשבות שרוב ... להיגיון. כדי לסייע לו, צריך קודם כל לחזק בתוכו את יכולת החשיבה ההגיונית. מדוע דווקא ההיגיון הוא התרופה האמיתית לכל הפרעה נפשית? ישנה שאלה מתבקשת: מדוע לא לנסות, במקום לדבר על היגיון, לדבר ישירות על השיגעון? למשל, אדם בטוח שרודפים אחריו חוצנים. מדוע לא להתווכח איתו על ... כאן מוצגת באופן חד משמעי: כן. נטען שזה עובד ב - 100 אחוז מהמקרים ולא ב - 99 אחוזים. כלומר, כל אדם בעולם שיש לו הפרעה נפשית, הסיבה להפרעה נעוצה באיזשהו היעדר של חשיבה הגיונית, וכאשר מחזקים את החשיבה ההגיונית הזו, ההפרעה תיעלם. מדוע נטען שזה כך? לפי ההסבר, אדם המשוכנע ... מן השיגעון יותר ממה שהמשוגע יספוג מן ההיגיון. זו הסיבה שרבים נרתעים מלשוחח באופן פתוח וארוך עם אנשים הסובלים ממחלות נפש, מפני שהם חוששים להיסחף אל אותו צד לא הגיוני ולהתחיל לדמיין ולהזדהות עם המצב ההזוי של המטופל. מתי זה לא יקרה? אם נמצא אדם שחוכמתו או יכולת החשיבה ... להיאבד בתוך שום רעיון דמיוני, זה אומר שיש לו יכולת חשיבה הגיונית גבוהה במיוחד. אדם כזה יכול להתחבר לכל מי שחווה הפרעה נפשית (כי הוא כבר מכיר את הכיוונים האלה), מבלי להיסחף אל השיגעון. הבעיה של מטפלים רבים: חוסר יכולת אמיתית להכיל את שיגעון המטופל ישנה אמירה חריפה: מטפל, פסיכיאטר, פסיכולוג, או כל איש מקצוע שלא באמת מסוגל להבין את ההיגיון של המטופל, לעולם לא יצליח לרפא אותו באמת. ייתכן שהוא ייתן תרופות פסיכיאטריות, ייתן כלים התנהגותיים או תמיכה רגשית, אבל לא יגיע לרמת ריפוי מלאה. מטפלים רבים בעצמם חוששים משיגעון, כי הם יודעים בתוכם שאינם לגמרי חסינים. ... עקב אותה דוגמת מים חמים וקרים. אם הם היו חזקים מספיק, כלומר, בעלי היגיון מוחלט, הם לא היו מפחדים לדבר לעומק עם כל חולה נפש, כי אין שום סיכוי שישתגעו. לכן, כדי להגיע לטיפול במאה אחוז הצלחה, נדרש אדם עם היגיון מושלם, או לפחות היגיון גבוה יותר מאשר עוצמת חוסר ההיגיון של ... הרעיון המעשי: לשפוך שכל לראשו של המטופל דרך נושאים נטולי קונפליקט כל הסיכום חוזר לנקודת המוצא: כדי לרפא אדם הסובל מהפרעה נפשית, מדיכאון, מחרדה או משיגעון, לא חייבים לרוץ ולהתפלמס על המחשבה הדמיונית שעליה הוא נשען. עדיף להתחיל באמצעות שיח הגיוני על כל תחום שהוא, בתנאי ... המסודרת. הוא יבריא כתוצאה מכך. כיצד הדבר מייצר תקווה לטיפול בכל ההפרעות? נטען בתוכן הזה שהשיטה הזו תקפה לכל סוגי המחלות הנפשיות, בכל עוצמה ובכל מגוון. בין אם מדובר בסכיזופרניה, בדיכאון קליני, בחרדה איומה או בכל דבר אחר, הפתרון הוא אותו פתרון: חיזוק ההיגיון דרך שיחה ...
בעיות נפשיות / לחץ / מתח נפשי - ממה נובעים לחץ ומתח נפשי? איך להתמודד איתם?
בעיות נפשיות לחץ מתח נפשי - ממה נובעים לחץ ומתח נפשי? איך ...
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת?
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת?
מחלות נפש , בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת? ממה באמת נובעות כל מחלות הנפש? כל מחלות הנפש, כך מסביר אליעד כהן, נובעות ממילה אחת בלבד: אמונה. כל אדם נושא בתוכו פוטנציאל לכל מחלות הנפש הקיימות, אך אצל אלו שמאובחנים כסובלים ממחלת נפש, ההפרעה מתבטאת בצורה חזקה ... הן צורות מסוימות של אלימות. ההבדל הוא רק במינונים ובאופן שבו האלימות באה לידי ביטוי. מדוע האמונה היא שורש מחלות הנפש? אליעד מסביר שהשורש של כל הפרעה נפשית הוא בכך שהאדם מאמין בדברים שאינם בהכרח נכונים. בבתי חולים פסיכיאטריים , למשל, אנשים נמצאים שם רק ... שונים כמו יום כיפור וימים אחרים. מכיוון שהם רק מאמינים, הם עדיין חיים בתפיסת מציאות מעוותת. כיצד אפשר לרפא מחלת נפש ולהגיע לבריאות נפשית אמיתית? הפתרון לכל מחלות הנפש הוא פשוט לנטוש את האמונה ... דבר בכלל, אפילו לא אם אלוהים עצמו ידבר אליו. עליו לבדוק הכל בשכל, ללא שום אמונה. לסיכום, השחרור המוחלט מכל מחלות הנפש, מכל סוג של הפרעה נפשית או סבל נפשי, מגיע רק מהשמדת האמונה לחלוטין, תוך דבקות באמת אובייקטיבית והבנה וודאית של המציאות. מה השורש של מחלת נפש? האם אמונה גורמת לדיכאון? איך ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב נפשי לכאב גופני היא מלאכותית ואינה משקפת את המציאות האמיתית. הוא ... הבעיה הפיזית, אלא סובל מפני שיש משהו שהוא לא מבין לגבי המציאות והחיים, ומחוסר הדעת הזה נובע הכאב. רבי נחמן עצמו סבל במהלך חייו, ובכל זאת דבק באמונה שהסבל הוא תמיד בעיה נפשית, כלומר, בעיה בתפיסת המציאות של האדם. האם כולם חווים כאב פיזי באותו אופן? אליעד כהן מסביר שגם כאב פיזי, שנתפס אצל רוב האנשים כדבר אובייקטיבי, הוא לא באמת מוחלט. הוא ...
אמונה היא שורש כל *הרע* שבעולם - למה אמונה היא מחלת הנפש הקשה ביותר בעולם?
... היא שורש כל הרע שבעולם - למה אמונה היא מחלת הנפש הקשה ביותר בעולם? ובו יתבאר, מדוע ולמה האמונה השקרית, שבה האדם מאמין בדבר שהוא אינו אמת באמת, מדוע היא המחלה הקשה ביותר בעולם, עד שנראה לומר שהיא מחלה חשוכת מרפא? ... את נפשו ממחלת האמונה השקרית, עליו לדעת שיש רק תרופה אחת שיכולה לרפא אותו, והיא חזקה יותר מכל מחלות הנפש שיש בעולם. והתרופה הזאת קוראים לה אמת! כי האמת שורפת את האמונה השקרית. וכאשר יש אמת, אין שום אמונה שקרית כלל. ומי שרוצה להתרפא ממחלת האמונה השקרית, עליו להיות הכופר ...
הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית, סכיזופרניה פרנואידית טראומטית, פרנויה טראומטית, פרנויות טראומטיות, פוסט טראומה
הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית, סכיזופרניה פרנואידית טראומטית, פרנויה טראומטית, פרנויות טראומטיות, פוסט טראומה ובו יתבאר העניין של הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית סכיזופרניה פרנואידית טראומטית, שהיא הפרעת אישיות שנובעת מטראומות שקרו לאדם בעבר. כי הפרנויות שיש לאדם בחיים, הן כולן נובעות מטראומות שקרו לאדם בעבר. בין אם אלו טראומות מודחקות, ... פוביות שונות). עד כדי כך שהאדם מגיע למצב שהוא סובל מסכיזופרניה פרנואידית טראומטית, ועד למצב שהאדם מאובחן כמי שסובל מהפרעת אישיות פרנואידית טראומטית. כי הפרנויה, היא פחד שגעוני. שהאדם מפחד מאיזה דבר שהוא לא הגיוני. ושהאדם מבין שהוא לא הגיוני, ואעפכ הוא מפחד ... שהאדם מטיל ספק בחוקיות של העולם שלנו, וחושש שאולי אעפכ, יקרה לו דבר רע. כי הרי הכל יכול לקרות. אז כיצד אפשר להתמודד עם הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית ועם מצב של סכיזופרניה פרנואידית טראומטית? תשובה: על ידי שכל מוחלט. והכוונה היא, שיש שתי דרכים להרגיע חרדות ... של האדם, מביאה את האדם למצב, שהוא בכל מקרה לא יודע שום דבר, ולא רוצה שום דבר. ואז ממילא הוא גם לא מפחד משום דבר. ונסכם: הפרעת אישיות פרנואידית טראומטית וגם סכיזופרניה פרנואידית טראומטית, פותרים בצורה יחסית על ידי שימוש בשכל הישר, שגורם לאדם לצאת מהפרנויה שלו. ...
הפרעת אישיות פרנואידית, סכיזופרניה פרנואידית, חרדה לא הגיונית, פחד לא הגיוני, חרדות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים
הפרעת אישיות פרנואידית, סכיזופרניה פרנואידית, חרדה לא הגיונית, פחד לא הגיוני, חרדות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים כי לפעמים יש לאדם חרדה לא הגיונית או פחד לא הגיוני. דהיינו, שהאדם חווה חרדה ופחד, מדבר כלשהו שנראה לאדם שלא הגיוני לפחד ממנו. וחלק מהפסיכולוגים פסיכיאטרים ודומיהם, טועים בהבנה שלהם את עניין הפחדים והחרדות האלו. כי כאשר אדם הולך לפסיכולוג פסיכיאטר עם בעיות של חרדה לא הגיונית, בדכ בסופו של דבר, התשובה שהוא מקבל היא, שהוא סובל מהפרעת אישיות. כגון סכיזופרניה פרנואידית הפרעת אישיות פרנואידית וכיוב, שאר השמות והכינויים שחלק מהפסיכולוגים פסיכיאטרים, נותנים למצבים האלו. והאמת צריכה להיאמר, והיא, שאין דבר כזה חרדות לא הגיוניות ואין דבר כזה פחדים לא הגיוניים. ואין דבר כזה פרנויות ופוביות והפרעות אישיות לא הגיוניות. כי הכל הגיוני לגמרי, למי שמבין את ההיגיון, של הדבר שנראה כלא הגיוני. כי חלק מהפסיכולוגיה פסיכיאטריה לדוגמה, היא לא מבינה את ההיגיון של האנשים המשוגעים. ואז מקטלגים אותם כמשוגעים. והפסיכולוגיה שלא מבינה את השכל ההגיוני שיש בחרדה הלא הגיונית של האדם, היא מגדירה שהאדם סובל מהפרעת אישיות וכיוב. למרות שבאמת, הפרעת האישיות האמיתית, היא זו של הפסיכולוג פסיכיאטר, שהוא מבין שהוא לא מבין את ההיגיון שבשיגעון של החרדה הלא הגיונית. והפסיכולוג בשיגעון שלו חושב, שאם הוא לא מבין את ההיגיון של דבר כלשהו, אז כנראה שהדבר הזה הוא משוגע ולא הגיוני. וזה למרות, שההיגיון הפשוט אומר, שאם הפסיכולוג פסיכיאטר לא מבין משהו, אז זה אומר רק דבר אחד, והוא שאותו הפסיכולוג פסיכיאטר, באותו הרגע, לא מבין את אותו הדבר. אבל זה לחלוטין לא אומר, שאכן באמת יש לאדם איזו הפרעת אישיות פרנואידית וכיוב. והרעיון הוא, שמצד האמת, כל פרנויה פוביה פחד חרדה חשש, לכולם יש הסבר הגיוני, למי שמבין את ההיגיון שיש ... אין טוב ורע. וגם את ההבנה הזאת עצמה, גם אותה צריך לחזק בדרכים שונות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. והמסר: אין דבר כזה הפרעת אישיות פרנואידית חרדה לא הגיונית פחד לא הגיוני פוביה לא הגיונית סכיזופרניה פרנואידית וכל כיוב. לכל חוסר היגיון, יש את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לטפל במחלת נפש, איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לטפל במחלת נפש, איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Disorder.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מחלות נפש, מחלת נפש, הפרעות נפשיות בתחום לטפל במחלת נפש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Disorder.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 11_07_2025 השעה 10:54:13 - wesi29