אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מחלות נפשיות ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
הפרעות נפשיות, הפרעות אישיות, מחלות נפש, מחלות נפשיות, סכיזופרניה, פיצול אישיות, הפרעת אישיות, הפרעה נפשית, מחלת נפש, מחלות נפשיות, מדריך אישי, מחלות נפש, מאמן עסקי, הפרעות התנהגות, הדרכה אישית, מטפל אישי, אימון עסקי, הפרעות אישיות, סכיזופרניה, טיפול אישי, ייעוץ אישי, יועץ אישי, הפרעה נפשית, הפרעות נפשיות, הפרעת התנהגות, מאמן אישי, הפרעת אישיות, אימון אישי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
סכיזופרניה ושעמום, איך שעמום יוצר מחלות נפשיות? למה שעמום יוצר הפרעות אישיות? איך שעמום יוצר סכיזופרניה? איך לטפל בסכיזופרניה? איך מתפתחת סכיזופרניה? איך נוצרת סכיזופרניה? איך מתפרצת סכיזופרניה? ריפוי בעיסוק, תעסוקה וסכיזופרניה
סכיזופרניה ושעמום, איך שעמום יוצר מחלות נפשיות? למה שעמום יוצר הפרעות אישיות? איך שעמום יוצר סכיזופרניה? איך לטפל בסכיזופרניה? איך מתפתחת סכיזופרניה? איך נוצרת סכיזופרניה? איך מתפרצת סכיזופרניה? ריפוי בעיסוק, תעסוקה וסכיזופרניה
... ושעמום, איך שעמום יוצר מחלות נפשיות? למה שעמום יוצר הפרעות אישיות? איך שעמום יוצר סכיזופרניה? איך לטפל בסכיזופרניה? איך מתפתחת סכיזופרניה? ... איך שעמום יוצר סכיזופרניה ומחלות נפשיות? אחת הסיבות המשמעותיות להתפתחות הפרעות נפשיות בכלל, וסכיזופרניה בפרט, היא שעמום. לפי אליעד כהן, אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות כמו סכיזופרניה פעמים רבות חווים מצב של חוסר עיסוק או חוסר משמעות, אשר ... את החלל שנוצר. מה הקשר בין שעמום להפרעות נפשיות? אליעד מסביר שהמוח האנושי חייב לייצר לעצמו מטרות ויעדים, או במילים ... כהזיות או דמיונות ויכולות להוביל למחלות נפשיות שונות, ובכללן סכיזופרניה. מדוע המוח חייב לייצר בעיות? לפי ההסבר של ... לכך שאנשים מפתחים סכיזופרניה או מחלות נפשיות אחרות. הדרך המרכזית לטפל בכך, ואפילו למנוע את ההתפרצות של סכיזופרניה, ... בשעמום? האם חוסר מטרה יכול לגרום להפרעות נפשיות? כיצד למנוע סכיזופרניה? מה הקשר בין סכיזופרניה וריפוי בעיסוק? ...
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 1
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 1
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 1 מהי סכיזופרניה והאם באמת אין לה פתרון? אליעד כהן מדבר בהרצאה זו על סכיזופרניה (שסעת), מחלות נפשיות, וטיפולים אפשריים בהפרעות נפשיות, תוך התייחסות מפורטת לתפיסות הרווחות בפסיכיאטריה ובפסיכולוגיה. הוא מתאר את הסכיזופרניה כמחלה נפשית המאופיינת בהתקפים פסיכוטיים, המובילים להתדרדרות ... נותן דוגמה למחלה כמו איידס, שגם עבורה יש טיפול תרופתי שמאפשר חיים ממושכים, אך לא ריפוי מוחלט. לדבריו, זו בדיוק הטענה של פסיכיאטרים רבים לגבי סכיזופרניה. אליעד מעביר ביקורת נוקבת על התפיסה הזאת, וטוען כי ההצהרה שאין פתרון לסכיזופרניה אינה מוחלטת ומייצגת אינטרס כלשהו של אנשי המקצוע. הוא מסביר שלפסיכיאטרים יש אינטרס כלכלי ברור להשאיר אנשים תלויים בטיפול ... מה שמוביל לפרנסה ארוכת טווח עבורם. מה האינטרס של מומחים לומר שאין פתרון לסכיזופרניה? אליעד כהן טוען כי אנשי מקצוע, כמו פסיכיאטרים, אומרים שאין פתרון לבעיה משום שהם אינם מכירים ... ולכן מעדיפים לומר שאין פתרון. הוא מציע שאם מומחה באמת מאמין שאין פתרון לבעיה כלשהי, הוא לא אמור להרצות עליה. מה זה מחלת נפש לפי אליעד כהן? לפי אליעד, מחלת נפש היא למעשה צורת חשיבה חריגה שאינה מתיישבת עם הנורמות החברתיות המקובלות. הוא טוען שכל מחלה נפשית, כמו סכיזופרניה או הפרעות נפשיות אחרות, מקורה במבנה חשיבה מסוים, תפיסות ואמונות עמוקות של האדם כלפי עצמו וכלפי המציאות. לדבריו, אדם הסובל ממחלה נפשית הוא אדם שלא הצליח להסתגל באופן מלא למחויבים ... הוא מסביר כי חוסר ההתאמה בין התפיסות של האדם לאלו של החברה גורם לסבל לא רק לו עצמו אלא גם לסביבתו, והסביבה מגדירה אותו כחולה נפש משום שהתנהגותו שונה וחריגה. אבל בפועל, לטענתו, אין גבול חד בין נורמלי לבין חולה, משום שבמידה מסוימת לכולם יש תפיסות חריגות שיכולות להיתפס כמחלת נפש. האם טיפול קוגניטיבי יכול לרפא סכיזופרניה והפרעות נפשיות אחרות? אליעד כהן מדבר בהרחבה על הטיפול הקוגניטיבי ומסביר שיש בו פוטנציאל לעזור מאוד לאנשים הסובלים מסכיזופרניה והפרעות נפשיות אחרות. הוא מציין כי המטרה של הטיפול הקוגניטיבי ... האדם מצליח ליצור סתירה בין מה שהוא חשב לבין מה שהוא בטוח יותר שנכון, הוא מפסיק לראות את הפיל, וכך משתפר מצבו. מדוע לחולי נפש יש סיכוי גבוה יותר להגיע לתובנות עמוקות? אליעד טוען שלאנשים הסובלים ממחלות נפש יש פוטנציאל גבוה יותר להגיע להבנה עמוקה של ... הבלתי שגרתית. הוא מסביר כי בריא נפשית הוא למעשה אדם שמסוגל לאזן בין מחשבות מנוגדות ולא להיכנס לקונפליקט פנימי מתמשך. חולי נפש סובלים משום שהם אינם מצליחים לאזן בין מחשבותיהם הסותרות. יחד עם זאת, הוא מדגיש שחולי הנפש נמצאים במצב שבו הם מסוגלים לחוות מחשבות ... שונות באופן קיצוני, ולכן, אם יצליחו לאזן בין הסתירות בתפיסתם, הם יוכלו להגיע להבנת המוחלט. איך אפשר באמת לרפא הפרעות נפשיות באופן עמוק ומוחלט? אליעד כהן מציע שהדרך האמיתית לריפוי מוחלט היא על ידי הבנת שורש החשיבה של המחלה. לשם כך, אדם שרוצה לעזור לאחר צריך למצוא בתוכו את המקום בו הוא בעצמו חולה נפש במידה מסוימת, להבין את ההיגיון והחוסר היגיון ... הוא מסכם את ההרצאה בכך שהאמת המוחלטת נמצאת בשילוב כל הזוויות האפשריות, ולכן כדי להגיע אליה אדם צריך להבין את כל ההפרעות הנפשיות לעומקן. האם יש ריפוי לסכיזופרניה? מהי מחלת נפש באמת? טיפול קוגניטיבי בסכיזופרניה מדוע פסיכיאטרים אומרים שאין פתרון? האם אפשר לרפא
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח מה הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות? הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות הוא נושא מורכב, שמעלה שאלות רבות סביב לימודי תורה, תורת הסוד, קבלה ומיסטיקה יהודית. אליעד מסביר שהפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, פסיכוזה, ... גדלות ותסביך רדיפה, מתבטאות באופן שבו האדם מפרש את המציאות בצורה שאינה הגיונית. דוגמאות להפרעות נפשיות כוללות אדם שרואה מסוק וחושב ... שהוא המשיח, השטן או גלגול נשמה של משה רבנו. אליעד מדגיש שאינו טוען שכל מי שלומד יהדות יפתח הפרעות נפשיות או יהפוך למשוגע, אלא שביהדות ישנם ... הלוקחים חלק בטקס זה, באמת מאמינים שבכך הם מגרשים שדים. איך תורת הסוד והקבלה יכולות לגרום להפרעה נפשית? תורת הסוד, המתוארת בסיפור המפורסם ... אובססיביות, מחשבות שווא וניתוק מהמציאות. אליעד מפרט את המרכיבים בלימודי היהדות שמעודדים הפרעות נפשיות: אמונה ברוחות ושדים, לדוגמה: ... בסמים משפיע על מי שלומד יהדות? שימוש בסמים קלים, לפי אליעד, עלול להעצים את הסיכון לפתח הפרעות נפשיות. השימוש בסמים גורם לבלבול, ניתוק ... מה שגרם לו לאבד אחיזה במציאות ולהגיע לאשפוז. אילו אנשים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעה נפשית מלימודי יהדות? אנשים עם מצוקה רגשית ... כאשר אנשים אלו פוגשים בלימודי מיסטיקה יהודית בשילוב סמים או פגיעות רגשית, הסיכון שלהם לפתח הפרעה נפשית גדל משמעותית. אליעד מציין דוגמה ... ביקורתית ורציונלית יותר. במקרים קשים - לפנות לעזרה מקצועית טיפולית. אליעד מדגיש שאפשר לטפל בהפרעות נפשיות מכל סוג שהוא, אך חשוב לזהות סימני אזהרה מוקדם ככל האפשר. לסיכום: האם יהדות גורמת להפרעות נפשיות? אליעד מסכם ואומר שיהדות לכשעצמה אינה גורמת להפרעות נפשיות, אך היא מכילה אלמנטים מיסטיים ... יכולה לגרום לפסיכוזה? איך לעזור למי שחושב שהוא המשיח? האם שימוש בסמים מגביר סכיזופרניה? מחלות נפש אצל חוזרים בתשובה איך לצאת מקאט? זה ... המעלה שאלות עמוקות על הקשרים האפשריים בין לימודי יהדות, אמונה במיסטיקה, שימוש בסמים, והפרעות נפשיות. חשוב להבהיר שכאן לא נטען שכל אדם הלומד יהדות יסבול מהפרעה נפשית, אלא שמרכיבים מסוימים בתוך מערכת ... להוות טריגר או גורם מחמיר עבור אנשים מסוימים, במיוחד כאשר יש להם נטייה מוקדמת לכך. מהי הפרעה נפשית? הפרעה נפשית מוגדרת כמצב שבו אדם תופס את המציאות ... בתורת הסוד, שיכולים לתרום להתפתחותן או להחמרתן. מהם החלקים ביהדות שמגבירים את הסיכון להפרעות נפשיות? לימודי יהדות מתחלקים לכמה רבדים: ... עמו. מה ניתן לעשות אם מישהו קרוב נכנס למעגל הזה? הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אדם המפתח הפרעה נפשית בעקבות אמונה קיצונית היא: לבדוק אם ... מיסטיות. במקרים קיצוניים - לפנות לעזרה מקצועית. לסיכום לימודי יהדות אינם בהכרח מובילים להפרעות נפשיות, אך יש בהם מרכיבים המגבירים את ... אזהרה, ולשמור על איזון בין אמונה למציאות. איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? כיצד לזהות סימני הפרעה נפשית? השפעת הדת על הנפש - יתרונות ... שמיעת קולות, שומע קולות, הזיות שווא, מחשבות שווא של גדלות, תסביך המשיח, תסביך אלוהים, מחלות נפש של דתיים, חרדות דתיות, חרדות מיסטיות, ... תקשור עם אלוהים, אברהם אבינו, עקידת יצחק, משה רבנו, הפרעת משיח, שיגעון משיח, עישון סמים והפרעות נפשיות, אדם שחושב שהוא המשיח, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, הזיות בגלל מריחואנה, פרנויות בגלל מריחואנה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחלות נפשיות, סם החיים וסם המוות, ארבעה ...
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 2
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 2
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 2 למה אנשים מפחדים ללמוד על מחלות נפש? אליעד כהן מסביר שהסיבה שאנשים מפחדים ללמוד על מחלות נפש היא שהם חוששים להידבק במחלה בעצמם, או לחשוף בתוכם משהו שכבר קיים אך מודחק. לדוגמה, כאשר אדם לומד על סכיזופרניה או הפרעה נפשית אחרת, הוא עלול לחשוב שאולי גם הוא סובל מההפרעה הזו, או שהיא עשויה להתפרץ אצלו אם רק יחשוב עליה. אליעד מתאר שזו למעשה תגובה של הכחשה. אדם שלא רוצה להכיר במחלה נפשית או בחולשה נפשית שלו, יחוש פחד גדול ללמוד על הנושא מחשש שהמחלה תתגלה בו. לדבריו, אם האדם באמת היה בריא נפשית לחלוטין, לא הייתה לו שום בעיה ללמוד על כל מחלת נפש או אפילו להיכנס למוסד פסיכיאטרי. אולם, מאחר ובאופן כלשהו כל אדם נושא בתוכו היבטים של מחלת נפש מודחקת, הוא מפחד שהלימוד על המחלה יחשוף את אותה המחלה שכבר קיימת בו בפוטנציאל. כיצד סיפורו של רבי נחמן מדגים את הפחד ממחלת נפש? אליעד מביא כדוגמה את סיפורו של רבי נחמן, המספר על מדינה שבה התושבים היו בטוחים שהם חיים חיים טובים ומאושרים. רבי נחמן אמר ... מדוע זה קרה? מכיוון שהסבל היה קיים אצלם בצורה מודחקת, והניסיון לעזור לאחרים פשוט הציף את המצוקה שלהם אל פני השטח. בצורה דומה, אדם שלומד על מחלות נפש עלול לחשוף בתוכו מחלה נפשית שהייתה קיימת בו בהדחקה. מה הקשר בין שלמות נפשית למחלת נפש? אליעד מסביר שהמושג מושלם משמעותו הכל. כדי להיות באמת מושלם, אדם צריך להכיל בתוכו את כל הצדדים, כולל הצדדים החולים. אדם שמחשיב את עצמו כמושלם חייב להכיר בעובדה שהוא מכיל בתוכו גם בריאות נפשית וגם מחלה נפשית, גם פתרונות וגם חסרונות. מי שחושב שהוא רק בריא או רק מושלם ללא מחלה, נמצא בהכחשה עצמית ואינו מושלם באמת. דווקא היכולת ... הוא עלול לאבד לחלוטין את האמונה אפילו בתפיסות הבסיסיות של עצמו, וכך להיקלע לבלבול ואובדן מוחלט של אמונה בכל דבר. מדוע אדם חושש שידביקו אותו במחלת נפש? הפחד להידבק ממחלת נפש נובע למעשה מחוסר ההכרה שהמחלה כבר קיימת באופן מסוים בתוך האדם. כאשר אדם מאמין שהוא נורמלי לחלוטין, הוא מפחד שיחשפו אצלו את ההפרעה הנפשית שקיימת בו בצורה מוסתרת. אם הוא היה מודע לכך שההפרעה כבר נמצאת אצלו, לא היה לו ממה לפחד. הפחד הגדול ביותר הוא לא לגלות מחלה חדשה, אלא לגלות שהמחלה הזו כבר נמצאת בתוכך ופשוט הייתה מודחקת עד כה. לסיכום: איך להתמודד עם הפחד ממחלות נפש? ההתמודדות שאליעד מציע לפחד הזה היא להכיר באמת: שאין אדם שהוא לחלוטין נורמלי או לחלוטין חולה נפש. לכל אדם יש את כל ההיבטים בתוכו. ברגע שהאדם מבין זאת לעומק, הוא מאבד את הפחד שיגלו אצלו משהו נסתר, כי הוא כבר יודע שהכל נמצא בתוכו מלכתחילה. כך, הוא כבר לא מאוים מלימוד על מחלות נפש, ולא מפחד להידבק מהן. האם אפשר להידבק ממחלות נפש? האם לימוד על סכיזופרניה גורם להשתגע? איך להתמודד עם פחד ממחלות נפש? האם אני חולת נפש? מה הקשר בין שלמות למחלת נפש? איך לא להידבק בהפרעה נפשית? את אומרת שכשאת למדת על מחלות נפש אז יש אחד הדברים שאנשים מפחדים שאם הם ילמדו את זה הם ידבקו בזה נכון? ש: זה אני פחדתי שאני אדבק. אליעד: אבל מה האמת אז למה לא ... שאולי את עכשיו בתהליכי הדבקות. ש: האמת היא שקצת נדבקתי. אליעד: כן אני קולט עליך משהו כזה. מה האמת? אז התשובה פשוטה התשובה אם אתה מתכחש לכך שאתה חולה נפש אז אתה מת מפחד לגלות שאתה גם חולה נפש ואז אתה אומר עזוב לא רוצה ללמוד לא רוצה שהמחלה תתפרץ אבל אם אתה באמת בריא מה אכפת לך ללמוד על
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
... פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? המרצה, אליעד כהן, מציין כי לעיתים יש אנשים המגדירים את עצמם כחולי נפש או עם בעיות נפשיות , למרות שמהות הבעיה היא פשוטה ויכולה להיות קשורה לקשיים רגילים שמולכים עם הזמן. הוא מביא את הדוגמה של אדם שעשוי להרגיש קושי להרים ... להגדיר את עצמו כנכה, למרות שלא מדובר בנכות אלא בקושי טבעי שיכול להיגרם מחולשה פיזית זמנית. אליעד מדבר על הצורך של אנשים להיאחז בהגדרות של הפרעה או בעיה נפשית, כי זה מאפשר להם להימנע מלקיחת אחריות או פתרון בעיות. הם לא צריכים לשנות את התפיסה או המצב אלא פשוט לטעון שהבעיה היא גנטית או טבעית. האם יש יתרונות בהגדרה של עצמך כחולה נפש? אליעד מסביר את היתרונות של ההגדרה כחולה נפש מבחינת האדם שמאמץ את ההגדרה הזו. בכך, האדם לא לוקח אחריות על הבעיות הנפשיות שלו, כי הוא פשוט משייך אותן למשהו גנטי שאין לו שליטה עליו. במקום להתמודד עם בעיה או להכיר בכך שהמטרה היא שינוי תפיסתי או ... לשליטתו האישית. אליעד מציין שדבר דומה קורה כשבן אדם לא מרגיש רע מכך שהוא לא סופרמן ולא יכול לעוף באוויר - כי זה לא בשליטתו. כשאותו אדם מגדיר את עצמו כחולה נפש, הוא משחרר את עצמו מההרגשה שהוא לא מסוגל להתמודד עם חייו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? אליעד מציין שכאשר אדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית ולא מצליח להתמודד איתן, הוא מרגיש כישלון ומתקשה להרגיש טוב עם עצמו. הוא מחפש עזרה במישהו אחר, שמאבחן אותו עם בעיה או הפרעה נפשית. המטרה של המאבחן היא להסיר את תחושת הכישלון מהאדם על ידי הגדרת הבעיה כהפרעה גנטית או נפשית. בכך, האדם לא נדרש לקחת אחריות על הבעיה ... שונים, כמו פחד מהכישלון או פחד מהתנסות שלא יצליחו בה. פעמים רבות, הוא מאמין שההגנה שמספקת לו המחשבה מגוננת היא הדרך היחידה בה הוא יכול להימנע מכישלון. הפרעות נפשיות סכיזופרניה התמודדות עם חרדה פחד מכישלון תפיסות מגוננות השלכות של אמונה מגוננת מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? הנושא המרכזי בהרצאה הוא התפיסה של אנשים לגבי מצבים נפשיים וההשפעה של הגדרה כחולה נפש או סכיזופרני על התפיסה העצמית שלהם ועל ההתמודדות עם החיים. אליעד מציין את האינטרס של האדם להגדיר את עצמו כחולה נפש או כמי שסובל מהפרעה נפשית, תוך הסבר על האתגרים שמגיעים עם לקיחת אחריות על בעיות נפשיות. האם יש יתרונות בהגדרה של עצמך כחולה נפש? כשאדם מאבחן את עצמו עם הפרעה נפשית, זה מאפשר לו להימנע מלקיחת אחריות על הבעיות שלו. במקום להתמודד ולהתאמץ לתקן את ההתנהגות או הלחץ הנפשי, הוא יכול להניח שזו בעיה ... שאין לו שליטה עליה. אליעד מביא דוגמה של אדם שייתכן ויש לו קושי נפשי מסוים, כמו חרדה או התנהגות כפייתית, אבל הוא בוחר להימנע מלהתמודד עם זה בטענה שזו הפרעה נפשית שדורשת טיפול רפואי ולא שינוי תפיסתי או התנהגותי מצדו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? בפעמים רבות, כשאדם נתקל בקושי נפשי כמו ... של אחרים שמגוננים עליו תחת תחפושת של הצלה. כשאין לו אינדיקציה לגבי מצבו, הוא עלול להאמין שהוא תלוי לחלוטין במידע שניתן לו, גם אם אין לכך בסיס רציונלי. הפרעות נפשיות סכיזופרניה התמודדות עם חרדה פחד מכישלון תפיסות מגוננות השלכות של אמונה מגוננת נתקלת פעם במישהו חולה סכיזופרניה נתקלת? ש: לצערי כן. אליעד: ומישהו פרנואיד? ש: זה בא ביחד. אליעד: ומישהו עם הפרעות נפשיות נתקלת, אוקי עכשיו השאלה היא מה האינטרס של בן אדם להגדיר את עצמו כחולה או משהו כזה. ש: יש פה הנחת יסוד שהוא בכלל מגדיר את עצמו. אליעד: לא נניח שמישהו בא והוא אומר יש לי בעיה אני סכיזופרן יש לי הפרעה נפשית יש לי פה יש לי שם מה הטוב. ש: שהוא לא לוקח אחריות זה הקלות. אליעד: קודם כל בא נסביר את השאלה עוד פעם ואז עכשיו מצד האמת הבן אדם ... שקשה לו להרים משקל מסוים אז הוא יגיד אני נכה אתה לא נכה רק פשוט קשה לך אתה יותר חלש אבל יש אנשים שכאילו הם מזדהים עם התפיסה העצמית שלהם שהם יש להם איזה הפרעות נפשיות או משהו השאלה מה. ש: כי אז הם לא צריכים לקחת אחריות לסדר את זה לתקן את זה זה כאילו ככה זה הם לא צריכים כאילו לשנות את זה. אליעד: אוקי בוא תוסיף עוד משהו. ש: עוד או להסביר את זה? אליעד: עוד פעם מה שאמרת זה נכון איזה דבר רע יוצר להם אם הם יגידו אנחנו לא חולי נפש. ש: הם יצטרכו לקחת אחריות ולתקן. אליעד: איזה דבר רע יקרה להם, מה שאתה אומר זה נכון אבל יש עוד דבר. ש: הם יצטרכו להתאמץ. אליעד: ומה ... לעבודה, אוקי מה הבעיה שלך להתקבל לעבודה הוא אומר אני נורמלי אני עובד רגיל כל זה וזה אבל יש לי בעיה הכל נורמלי יש בעיה, מה הבעיה? הבעיה שיש לי איזה הפרעה נפשית ברגע שהם יודעים שיש לי הפרעה נפשית אז לא מקבלים אותי, אוקי ואיך ההפרעה הנפשית הזאת באה לידי ביטוי לא באה לידי ביטוי רק אני לוקח נגיד פעם בחודש איזה תרופה, אוקי ומתי הפעם האחרונה שה
שיגעון רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, סכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא פרנואידיות, שומע קולות בראש, מחלת הרדיפה, תרופות פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות, מחשבות פרנואידיות, חשדנות יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות
שיגעון רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, סכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא פרנואידיות, שומע קולות בראש, מחלת הרדיפה, תרופות פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות, מחשבות פרנואידיות, חשדנות יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות
... מחלת הרדיפה, תרופות פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות, מחשבות פרנואידיות, חשדנות יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות מהו שיגעון רדיפה וכיצד לטפל בו? שיגעון רדיפה, המכונה גם הפרעה דלוזיונלית מסוג פרנואידי, הוא מצב נפשי שבו האדם סובל ממחשבות שווא ... יכלול שימוש בתרופות פסיכיאטריות אנטי - פסיכוטיות. תרופות אלו יכולות להפחית את עוצמת המחשבות והקולות שהאדם שומע, אך לדבריו, יש להבין כי הטיפול התרופתי לא באמת פותר את ... כיצד להתמודד עם כל בעיה נפשית, כולל דלוזיות של רדיפה. אם יתוש עוקץ אותך, למה אתה מרגיש רע? האדם בדרך כלל יענה: כי זה כואב. אך אליעד מבהיר שהכאב עצמו הוא לא הסיבה ... עוזר להתגבר על הפרעות נפשיות? אליעד מדגיש שכל סיפור, דלוזיה, או פחד אפשר לפרק לתת - סיפורים קטנים. בכל מחשבת רדיפה מסתתרים פחדים קטנים, חוויות עבר, או פרשנויות ... איך תרופות פסיכיאטריות עובדות? מדוע אנשים חושבים שרודפים אחריהם? ...
אוטיזם חברתי, PDD, הספקטרום האוטיסטי, תסמונת אספרגר, מהו אוטיזם בתפקוד גבוה? סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך, הינדיק, שיטות טיפול באוטיזם, פיגור שכלי, לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה
אוטיזם חברתי, PDD, הספקטרום האוטיסטי, תסמונת אספרגר, מהו אוטיזם בתפקוד גבוה? סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך, הינדיק, שיטות טיפול באוטיזם, פיגור שכלי, לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה
... לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה מה ההבדל בין אוטיזם לבין פיגור שכלי? אליעד כהן מסביר שאוטיזם ופיגור שכלי הם ... של אוטיזם בתפקוד גבוה. הוא מדגיש שאספרגר אינו מחלת נפש , אלא מתאפיין בקשיים ספציפיים בתקשורת החברתית ובקודים החברתיים, כאשר ברוב המקרים מנת המשכל ... אספרגר לעומת אוטיזם, מה זה אספרגר? האם אספרגר זו מחלת נפש? מהן דרגות פיגור שכלי? מהו pdd? איזה סוגי פיגור יש, מהו פיגור אוטיזם? מהו פיגור התפתחותי? מה ...
מחלות נפש מדבקות, האם אוטיזם מדבק? האם אפשר להידבק במחלת נפש? האם אפשר להידבק בהפרעה נפשית? האם מחלת נפש מדבקת? האם הפרעה נפשית מדבקת? האם מחלות נפשיות מדבקות? האם הפרעות נפשיות מדבקות? בני זוג עם מחלות נפש
מחלות נפש מדבקות, האם אוטיזם מדבק? האם אפשר להידבק במחלת נפש? האם אפשר להידבק בהפרעה נפשית? האם מחלת נפש מדבקת? האם הפרעה נפשית מדבקת? האם מחלות נפשיות מדבקות? האם הפרעות נפשיות מדבקות? בני זוג עם מחלות נפש
מחלות נפש מדבקות, האם אוטיזם מדבק? האם אפשר להידבק במחלת נפש? האם אפשר להידבק בהפרעה נפשית? האם מחלת נפש מדבקת? האם הפרעה נפשית מדבקת? האם מחלות נפשיות מדבקות? האם הפרעות נפשיות מדבקות? בני זוג עם מחלות נפש האם מחלת נפש מדבקת? כיצד סביבה משפיעה על אדם? האם אפשר להידבק במחלת נפש? אליעד כהן עוסק בשאלה זו ומסביר כיצד מחלות נפש, או יותר נכון, הפרעות נפשיות, יכולות להיות מדבקות בדרכים שונות. הוא מציין שבני אדם מושפעים מהסביבה שבה הם נמצאים. כשם שילד ילמד את השפה של סביבתו, כך גם התנהגות של אנשים סביבנו יכולה להשפיע עלינו. ... חיקוי. לפי אליעד, אם אדם בריא נמצא בסביבה שבה יש אנשים הסובלים ממחלות נפש כמו סכיזופרניה או הפרעות אישיות גבוליות, הוא עשוי להיפגע מהשפעת ההתנהגות והחשיבה של אותם אנשים. הוא מציין כי זה תלוי גם באורך החשיפה ובחוזק האישיות של האדם. ככול שהאדם יהיה פחות יציב רגשית, כך ייתכן שהוא יושפע יותר מהסביבה. מבחינתו, מחלת נפש היא לא בהכרח מחלה במובן הגנטי, אלא תוצאה של אופן חשיבתו של האדם, שיכול להיות שונה מהאדם הסובב אותו. הוא מוסיף כי אף אדם אינו בריא בהכרח יותר ממי שהוא נחשב לחולה נפש - ההבדל הוא פשוט במחשבות ובאופן ההתמודדות עם העולם. כמו כן, הוא לא ממליץ להימנע ממגע עם אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות. לדעתו, כל אדם יכול להחלים ולהשתקם, וההפרעות הנפשיות הן לא תוצאה של גנטיקה אלא של מחשבות שיכולות להיות מתוקנות בטיפול מתאים. אם ניתנים להם הכלים הנכונים, גם אנשים עם הפרעות נפשיות יכולים להפוך לנורמטיביים. מהם הגורמים המשפיעים על הדבקות בהפרעות נפשיות? אליעד כהן מסביר שמחלת נפש יכולה להתפשט או להשפיע על אדם בסביבות שונות. לדוגמה, אם אדם נמצא בסביבה שבה יש אנשים הסובלים מדיכאון, פרנויה, או תסמינים אחרים של הפרעות נפשיות, הוא עשוי גם לפתח את אותם הסימנים או התסמינים, למרות שלא הייתה לו בעיה נפשית קודם. ההשפעה של הסביבה על האדם היא כזו שיכולה לגרום לו לאמץ התנהגויות או מחשבות לא תמיד רציונליות, כיוון שהמוח האנושי מתפקד על פי האמונות והמחשבות של הסובלים מהסביבה בה ... עשוי להתרחש גם כאשר אדם בסביבה נורמלית יתחיל לחשוב כמו מי שסובל ממחלת נפש, אם הוא יהיה חשוף לדברים כאלה לאורך זמן. כיצד נוכל להתמודד עם השפעות סביבה ולטפל במחלות נפש? אליעד כהן מציין כי כל אחד יכול להחלים ולהפוך לנורמלי, לאו דווקא בעזרת תרופות, אלא על ידי שינוי מחשבות והתנהגויות. הוא מדגיש כי המפתח הוא טיפול שמבוסס על הבנת הדרך בה ... מאדם לאדם, ולא בהכרח על גנטיקה או כימיה במוח. הוא מתעקש כי לכל מחלת נפש יש פתרון, ושאפשר למצוא דרכים לרפא את כל המחלות הנפשיות אם רק מבינים את הבעיה לעומק ומטפלים בה נכון. לסיכום, אליעד כהן מציין שברגע שמבינים שמחלת נפש אינה באמת מחלה, אלא אופן מחשבה שונה, ניתן למצוא פתרונות שיביאו לשיפור איכות החיים של כל אדם, גם אם סבל מבעיות נפשיות. הוא חוזר ואומר כי טיפול בהפרעות נפשיות יכול להיעשות מבלי צורך בשימוש בתרופות, ועם הזמן כל אחד יכול למצוא את הדרך להתגבר ולהחלים. האם
סגר קורונה ובריאות הנפש, מה סגר הקורונה אומר על בריאות הנפש שלך? קושי להתמודד עם סגר הקורונה, מחלות נפשיות וסגר הקורונה, בדידות וסגר הקורונה, למה קשה להיות לבד? איך להתמודד עם הקושי הנפשי בסגר הקורונה? האם אני בריא נפשית?
סגר קורונה ובריאות הנפש, מה סגר הקורונה אומר על בריאות הנפש שלך? קושי להתמודד עם סגר הקורונה, מחלות נפשיות וסגר הקורונה, בדידות וסגר הקורונה, למה קשה להיות לבד? איך להתמודד עם הקושי הנפשי בסגר הקורונה? האם אני בריא נפשית?
... קורונה ובריאות הנפש, מה סגר הקורונה אומר על בריאות הנפש שלך? קושי להתמודד עם סגר הקורונה, מחלות נפשיות וסגר הקורונה, בדידות וסגר הקורונה, למה קשה להיות לבד? איך להתמודד עם הקושי הנפשי ... אומר על בריאות הנפש שלך? הסגר שהגיע בעקבות מגפת הקורונה שינה את המציאות היומיומית של רבים. במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציין כי סגר הקורונה חשף את הבעיות הנפשיות אצל אנשים. לדבריו, קשה לאנשים להתמודד עם סיטואציה שבה הם צריכים להיות עם עצמם בסגר. במיוחד עבור אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות, היכולת להתמודד עם בידוד היא אתגר משמעותי. הוא מסביר שכשאדם נמצא לבד, כל הקשיים הנפשיים שלו יכולים להתפרץ בקלות רבה יותר. האם סגר הקורונה חושף הפרעות נפשיות? אליעד כהן מדגיש שהסגר יכול לחשוף אם לאדם יש בעיות נפשיות . הוא מסביר כי ככל שמישהו פחות יציב נפשית, יהיה לו קשה יותר להיות לבד. אנשים שלא סובלים מהפרעות נפשיות יכולים להיות בסגר מבלי לחוות קשיים נפשיים גדולים, אך אם קשה לאדם להיות לבד, זה יכול להיות סימן שיש לו בעיה נפשית לא פתורה. לכן, אנשים שמרגישים רע כשהם לבד, צריכים לבחון את עצמם ולנסות להבין למה קשה ... כדאי לו לבדוק מה חסר לו עם עצמו ולנסות להתמודד עם הבעיה במקום להימנע ממנה. מה חשוב להבין על בריאות הנפש והסגר? הסגר יכול להיות זמן קשה עבור אנשים עם הפרעות נפשיות. עם זאת, אליעד כהן מדגיש כי לא כל מי שקל לו להיות לבד, בהכרח בריא נפשית. יש אנשים ... על בעיה פנימית שלא טופלה כראוי. על האדם לשאול את עצמו למה הוא לא מצליח להתמודד עם עצמו ולהתמודד עם הבעיות הפנימיות. סגר קורונה בריאות נפשית בדידות הפרעות נפשיות איך להתמודד עם סגר מה זה דיכאון חרדה ופוביה ...
ניתוח תהליך, רפואה משלימה, תזונה בריאה, השפעת התזונה, טיפול בשורש הבעיה, טיפול בסימפטומים, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בהפרעות נפשיות, מחלות חשוכות מרפא, לכל מחלה יש תרופה, פתרון למחלות נפש
ניתוח תהליך, רפואה משלימה, תזונה בריאה, השפעת התזונה, טיפול בשורש הבעיה, טיפול בסימפטומים, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בהפרעות נפשיות, מחלות חשוכות מרפא, לכל מחלה יש תרופה, פתרון למחלות נפש
... תהליך, רפואה משלימה, תזונה בריאה, השפעת התזונה, טיפול בשורש הבעיה, טיפול בסימפטומים, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בהפרעות נפשיות, מחלות חשוכות מרפא, לכל מחלה יש תרופה, פתרון למחלות נפש כיצד תזונה משפיעה על המוח ועל יכולות החשיבה שלנו? אליעד כהן פותח בשאלה מרכזית, כיצד התזונה משפיעה על ... לרפא אפילו מחלות שבעבר נחשבו חשוכות מרפא. יחד עם זאת, הוא מציין שזה עדיין בשלב של מחקר והוכחות ניסיוניות בלבד. האם תזונה יכולה לרפא מחלות נפשיות? מה ההשפעה של תזונה בריאה על המוח? האם ניתן לרפא טרשת נפוצה באמצעות תזונה? מה ההבדל בין טיפול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מחלות נפשיות, האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מחלות נפשיות, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Disorder.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מחלות נפש, הפרעות אישיות, הפרעות נפשיות בתחום מחלות נפשיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Disorder.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 19_06_2025 השעה 22:12:56 - wesi29