אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פסיכיאטר ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
הפרעות נפשיות, הפרעות אישיות, מחלות נפש, מחלות נפשיות, סכיזופרניה, פיצול אישיות, הפרעת אישיות, הפרעה נפשית, מחלת נפש, פסיכיאטר, הדרכה אישית, הפרעת התנהגות, מטפל אישי, ייעוץ אישי, הפרעה נפשית, מדריך אישי, הפרעת אישיות, סכיזופרניה, אימון עסקי, מאמן עסקי, מחלות נפש, אימון אישי, יועץ אישי, הפרעות נפשיות, הפרעות התנהגות, הפרעות אישיות, מאמן אישי, טיפול אישי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
איך לבחור מטפל מקצועי? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור פסיכיאטר? איך לבחור פסיכותרפיסט? איך לבחור טיפול? איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ? איזה טיפול נפשי מתאים לי? בחירת פסיכולוג, בחירת מטפל, איזה טיפול הכי טוב?
איך לבחור מטפל מקצועי? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור פסיכיאטר? איך לבחור פסיכותרפיסט? איך לבחור טיפול? איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ? איזה טיפול נפשי מתאים לי? בחירת פסיכולוג, בחירת מטפל, איזה טיפול הכי טוב?
... לבחור מטפל מקצועי? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור פסיכיאטר? איך לבחור פסיכותרפיסט? איך לבחור טיפול? איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור ... ולבעיות בריאותיות חמורות יותר. אותו דבר נכון גם לטיפול במצבים נפשיים - פתרונות קיצוניים או מהירים עשויים לספק תחושת הקלה רגעית, אך בהמשך עלולים להוביל לבעיות נפשיות חדשות או להחמיר את המצב הקיים. כיצד נוכל לדעת אם מטפל באמת יעזור ולא ... מבצע אותו בצורה נכונה. אחריות המטופל בטיפול בחירה חופשית בטיפול הסמכה טיפולית המלצות על מטפלים הדרכה על טיפול פסיכולוגי איך לבחור מטפל זוגי? איך לבחור פסיכיאטר מומלץ? איך אפשר לדעת אם המטפל הוא באמת איש מקצוע או שרלטן? שאלה: מה ... אבל בדרך גורם לאדם נזק, לעיתים נזק גדול יותר מהבעיה המקורית. השאלה הזאת חשובה במיוחד בעולם הטיפול בבעיות רגשיות, בחרדות, בלחצים, בדיכאונות או בכל הפרעה נפשית אחרת. אנשים מחפשים עזרה והכוונה, והם רוצים לוודא שהמטפל או המאמן או הפסיכולוג או הפסיכיאטר שלהם לא יבטיח פתרון שבסופו של דבר עלול לפגוע בהם עוד יותר. מה הבעיה ... פסיכולוג, איך לבחור מטפל זוגי? איך לבחור מגשר? איך לבחור מטפלת זוגית? איך לבחור יועץ זוגי? המלצות על מטפל מקצועי, המלצות על פסיכולוג מומלץ, המלצות על פסיכיאטר מומלץ, המלצות על פסיכותרפיסט מומלץ, המלצות על טיפול מומלץ, המלצות על ... מטפל זוגי מומלץ, המלצות על מגשר מומלץ, המלצות על מטפלת זוגית מומלץ, המלצות על יועץ זוגי מומלץ, איך בוחרים מטפל מקצועי? איך בוחרים פסיכולוג? איך בוחרים פסיכיאטר? איך בוחרים פסיכותרפיסט? איך בוחרים טיפול? איך בוחרים מאמן אישי? איך ...
הפרעת אישיות פרנואידית, סכיזופרניה פרנואידית, חרדה לא הגיונית, פחד לא הגיוני, חרדות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים
הפרעת אישיות פרנואידית, סכיזופרניה פרנואידית, חרדה לא הגיונית, פחד לא הגיוני, ... חרדה לא הגיונית או פחד לא הגיוני. דהיינו, שהאדם חווה חרדה ופחד, מדבר כלשהו שנראה לאדם שלא הגיוני לפחד ממנו. וחלק מהפסיכולוגים פסיכיאטרים ודומיהם, טועים בהבנה שלהם את עניין הפחדים והחרדות האלו. כי כאשר אדם הולך לפסיכולוג פסיכיאטר עם בעיות של חרדה לא הגיונית, בדכ בסופו של דבר, התשובה שהוא מקבל היא, שהוא סובל מהפרעת אישיות. כגון סכיזופרניה פרנואידית הפרעת אישיות פרנואידית וכיוב, שאר השמות והכינויים שחלק מהפסיכולוגים פסיכיאטרים , נותנים למצבים האלו. והאמת צריכה להיאמר, והיא, שאין דבר כזה חרדות לא הגיוניות ואין דבר כזה פחדים לא הגיוניים. ואין דבר כזה פרנויות ופוביות והפרעות אישיות לא הגיוניות. כי הכל הגיוני לגמרי, למי שמבין את ההיגיון, של הדבר שנראה כלא הגיוני. כי חלק מהפסיכולוגיה פסיכיאטריה לדוגמה, היא לא מבינה את ההיגיון של האנשים המשוגעים. ואז מקטלגים אותם כמשוגעים. והפסיכולוגיה שלא מבינה את השכל ההגיוני שיש בחרדה הלא הגיונית של האדם, היא מגדירה שהאדם סובל מהפרעת אישיות וכיוב. למרות שבאמת, הפרעת האישיות האמיתית, היא זו של הפסיכולוג פסיכיאטר, שהוא מבין שהוא לא מבין את ההיגיון שבשיגעון של החרדה הלא הגיונית. ... הוא לא מבין את ההיגיון של דבר כלשהו, אז כנראה שהדבר הזה הוא משוגע ולא הגיוני. וזה למרות, שההיגיון הפשוט אומר, שאם הפסיכולוג פסיכיאטר לא מבין משהו, אז זה אומר רק דבר אחד, והוא שאותו הפסיכולוג פסיכיאטר, באותו הרגע, לא מבין את אותו הדבר. אבל זה לחלוטין לא אומר, שאכן באמת יש לאדם איזו הפרעת אישיות פרנואידית וכיוב. והרעיון הוא, שמצד האמת, כל פרנויה פוביה פחד חרדה ... טוב ורע. וגם את ההבנה הזאת עצמה, גם אותה צריך לחזק בדרכים שונות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. והמסר: אין דבר כזה הפרעת אישיות פרנואידית חרדה לא הגיונית פחד לא הגיוני פוביה לא הגיונית סכיזופרניה ...
שמיעת קולות בראש, הפרעת אישיות גבולית של ילדים, הילד שומע קולות בראש, סכיזופרניה אצל ילדים, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, סכיזופרניה פרנואידית, חינוך ילדים
... קולות בראש, הפרעת אישיות גבולית של ילדים, הילד שומע קולות בראש, סכיזופרניה אצל ילדים, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, סכיזופרניה פרנואידית, חינוך ילדים כאן ... איתו. ואחד הדברים החשובים ביותר, בהתמודדות עם סכיזופרניה אצל ילדים ובהתמודדות עם הפרעת אישיות גבולית של ילדים, זה, להחזיר את האחריות האישית, לילד. דהיינו,, בכל פעם שהילד אומר שמישהו אחר אומר לו משהו, צריך להבהיר לילד, שזה לא מישהו ... הקול. וצריך עוד להבין, שכאשר הילד אומר שהוא שומע קולות בראש וכיוב, אין מדובר בהפרעה נפשית ובמחלה פסיכיאטרית, כגון הפרעת אישיות גבולית של ילדים וכיוב, אלא בסך הכל מדובר בחוסר הבנה של הילד, את המנגנון הפנימי שלו עצמו. כי הילד מרגיש ספקות בתוכו לגבי כל מיני דברים. ... בסך הכל מדבר על המחשבות השונות שיש בתוכו, ושהוא לא יודע איך להתמודד איתם. וכל פסיכיאטר פסיכולוג שיאמר שהילד האדם הוא משוגע, ושהילד האדם סובל מהפרעת אישיות גבולית סכיזופרניה פרנואידית וכיוב, הרי שהמשמעות של זה היא, שאותו פסיכיאטר פסיכולוג, פשוט לא מבין ולא יודע להבין את הנפש של אותו האדם. ולכן הפסיכיאטר מסיר מעצמו אחריות, ואומר שאותו האדם פשוט סובל מהפרעה נפשית וכולי. אך האמת היא, שבסך הכל מדובר על תהליך, שבו הילד מתמודד עם מחשבות שונות בתוכו. והילד שחש אי נוחות מהמחשבות האלו, הוא מנסה ליצור רושם, ... החזרנו את האחריות המלאה לאדם. ובסיכומו של דבר, שמיעת קולות בראש, היא לא מחלה פסיכיאטרית, והיא לא הפרעה נפשית. אלא היא תהליך טבעי שיש אצל כל אדם. שבו, עולות בתוכו מחשבות כאלו ואחרות מסיבות כאלו ואחרות. והאדם שלא מבין מהיכן המחשבות מגיעות, אז נראה ... שיש לו בחירה חופשית, האם להקשיב לקולות שיש לו בראש או שלא. ובמקום לפנות לטיפול פסיכיאטרי, שיקטלג את האדם כמשוגע... במקום זה רצוי מאוד לפנות לאיש מקצוע אמיתי, שבאמת מבין מה עובר על הנפש של הילד ושל האדם ששומע קולות בראש וכיוב. ...
טיפול בפרנויה, חרדה פתולוגית, הפרעה פתולוגית, DSM, הפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, תרופות פסיכולוגיות, כדורים נגד חרדות, חרדה מיסטית, פחד משדים, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, תרופות פסיכיאטריות, פוביה
טיפול בפרנויה, חרדה פתולוגית, הפרעה פתולוגית, DSM, הפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, תרופות פסיכולוגיות, כדורים נגד חרדות, חרדה מיסטית, פחד משדים, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, תרופות פסיכיאטריות, פוביה
... בפרנויה, חרדה פתולוגית, הפרעה פתולוגית, DSM, הפרעות נפשיות, פסיכיאטריה, תרופות פסיכולוגיות, כדורים נגד חרדות, חרדה מיסטית, פחד משדים, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, תרופות פסיכיאטריות, פוביה מהי גישה טיפולית בפרנויה ובחרדה פתולוגית? במהלך ההרצאה, נדונה גישה טיפולית להתמודד עם פרנויה וחרדה פתולוגית. הרעיון המרכזי היה להכיר בכך שלעתים קרובות, ... על המטפל להיות זהיר ולכבד את האמונות הדתיות של האדם ולא להפעיל עליו לחצים מיותרות. מהי התיאוריה הפסיכיאטרית לגבי מחלות נפשיות? במהלך ההרצאה, נדונו גם גישות פסיכיאטריות לתיאור וטיפול במחלות נפשיות. ההסבר התרכז בהגדרה של הפרעות פסיכולוגיות בתנאים כמו DSM (ספר האבחנות הפסיכיאטריות). השיחה נגעה בהסברת הסיבות לפסיכוזות, לפוביות ולחרדות פתולוגיות שמוגדרות על ידי הרפואה כמצבים פתולוגיים. הוסבר כי לא תמיד יש פתרונות רפואיים מוצלחים או גישות ... שיש לפעמים דפוסים פתולוגיים בהם אנשים סובלים מחרדות או דמיונות שמשפיעים על תפיסת עולמם. האם כל פסיכיאטר או פסיכולוג יכול לפתור בעיות כאלה? לסיום, נפתחה שאלה אם ניתן באמת לפתור בעיות כאלה. התפיסה הייתה כי לא כל פסיכיאטר או מטפל מסוגל להתמודד עם כל סוגי ההפרעות הנפשיות בצורה שמביאה לתוצאה חיובית. יש מטפלים שמתמודדים טוב עם סוגים מסוימים של הפרעות, אך לא עם אחרים. השיחה הגיעה למסקנה שכל טיפול צריך להתאים בצורה אישית לאדם, ולא כל שיטה מתאימה לכל אדם עם בעיה נפשית. טיפול בחרדות פתולוגיות פרנויה והפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות וDSM חרדות מיסטיות ופחדים בלתי הגיוניים כיצד להתמודד עם פוביות ...
מחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
מחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
מחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה מהו האתגר האמיתי בטיפול בהפרעות נפשיות קשות? ההרצאה מתארת את הדרך בה ניתן להעריך את המומחיות של אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש, כמו פסיכיאטרים ופסיכולוגים, ואת הדרך בה ניתן להתמודד עם הפרעות נפשיות קשות ביותר. אליעד כהן מציע מבחן אמיתי לבחון אם אדם אכן מומחה בתחום - אתגר הטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות קשות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, פסיכופתיה והפרעות אישיות קשות. המבחן האמיתי עבור מומחה בנפש האדם, טוען אליעד, הוא היכולת לטפל במטופל שסובל ממחשבות והזיות שלא ניתנות להבנה או ... אם אדם אכן מבין בנפש האדם לעומק, יש להציג לו את האתגר הגדול ביותר - טיפול באדם הסובל מההפרעה הנפשית הקשה ביותר. אם אדם טוען שהוא המומחה ביותר בתחום, הוא צריך להתמודד עם אנשים שמחשבותיהם והזיותיהם אינן הגיוניות בעיניי ... אותו למצב נורמלי, זהו מבחן למומחיותו האמיתית. למה טיפול במצבים קשים כל כך חשוב? הסיבה לכך שטיפול בהפרעות נפשיות קשות נחשב לאתגר הכי קשה בתחום בריאות הנפש היא שבני אדם אלו אינם משתמשים בהיגיון רגיל. כאשר אדם אומר שהוא רואה ... לתוך המחשבות או ההזיות שהוא עובר, הוא אתגר עצום שמצריך מומחיות אמיתית. האם באמת ניתן לטפל בהפרעות נפשיות קשות? אליעד טוען כי כן, יש דרך לעזור גם לאנשים שנמצאים במצב קשה מאוד מבחינה נפשית. מדובר לא בקסם של אוקוס ... קשים של טירוף? המענה כאן הוא שלרוב, אנשי מקצוע רגילים לא יכולים להתמודד עם בעיות כאלו. פסיכיאטרים ופסיכולוגים רגילים עלולים להיתקל בקשיים עצומים בעבודה עם אנשים בעלי הזיות קשות, כי הם פשוט לא מבינים את שפת השיגעון. ... את המחשבות של המטופל ולכן לא מצליחים להעניק לו את העזרה שהוא זקוק לה. האם באמת יש פתרון לכל הפרעה נפשית? לסיום, אליעד מציין כי כל הפרעה נפשית ניתנת לטיפול, אם כי לא מדובר בפתרון קסם. עם זאת, אם יש למטפל הבנה עמוקה של כל שורשי המחשבה וההפרעות הנפשיות, יש סיכוי אמיתי לשנות את מצבו של המטופל ולחזור איתו למצב נורמלי. איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות? טיפול לפסיכיאטרים הפרעות נפשיות והבנתן לעומק שיטות טיפול בחולי נפש קשים איך אפשר לבדוק אם מישהו באמת הכי חכם בתחומו? שאלה: מה עושים כאשר מישהו מצהיר אני הכי חכם בעולם במשהו, למשל ... איך בודקים מי הכי חכם בתחום בריאות הנפש? שאלה: יש המון אנשי מקצוע, יועצים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, גורואים למיניהם שמתיימרים להבין בנפש האדם. איך אפשר לקבוע מי מהם באמת הכי חכם או הכי מומחה בתחום? תשובה: ההצעה היא לבחון אותם מול האתגר הקשה ביותר בנפש האדם, שהוא לטפל באנשים המשוגעים ביותר, או באלה עם ההפרעות הנפשיות הכי קשות: סכיזופרניה, פרנויה, פסיכופתיה, הפרעת אישיות גבולית, פרנואידית, שמיעת קולות ועוד. אם אותו מומחה מסוגל להתמודד עם הבן אדם שחווה מחשבות הכי לא הגיוניות, ויכול להפוך ... תשובה: ההסבר אומר שאדם שמחפש את האמת עד הסוף מוכרח לחקור את כל האפשרויות המחשבתיות, כולל כל הפרעות הנפש המוכרות והלא מוכרות. עליו לומר לעצמו: אולי באמת אני תרנגול, אולי באמת רודפים אחריי, אולי יש זאבים שאינני רואה, אולי אני חייזר או לא קיים, ואולי האצבע שלי היא ישות נפרדת שמחליטה לבדה. רק כשבודקים לעומק כל הפרעת אישיות וכל שיגעון אפשרי, מגיעים לבירור אם הוא נכון או לא. מה קורה אם בודקים את כל השיגעונות ונשארים נורמליים? שאלה: אדם ... דבר שהוא יאמר לא יפתיע אותך. האם אנשי מקצוע רגילים מסוגלים לטפל בכל הטירופים האלה? שאלה: יש פסיכיאטרים, פסיכולוגים, אנשים שכתבו ספרים, אפילו פרויד וגם אמא שלו. האם הם מסוגלים לעזור לאדם המשוכנע שרודפים אחריו זאבים? ...
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון קליני, הפרעת התנהגות, לשכנע מישהו לא לפגוע בעצמו, אימון למטפלים
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון קליני, הפרעת התנהגות, לשכנע מישהו לא לפגוע בעצמו, אימון למטפלים
טיפול בהפרעות נפשיות, יעוץ לפסיכיאטרים, יעוץ לפסיכולוגים, לשכנע מישהו לא להתאבד, לא לפגוע באחרים, למה לעשות משהו? דיכאון ... לעזור בלי להשתגע בעצמו? אליעד מזהיר כי פסיכולוג או פסיכיאטר שמנסה לענות למטופל על שאלות שאין להן תשובה מוחלטת, עלול בעצמו להשתגע. לכן, המטפל צריך ...
פסיכולוגים, פסיכיאטרים, ממי לקבל יעוץ? מטפל מומלץ, להסתכל על השכל שיש בכל דבר, ליקוטי מוהרן ח"א רטו, חשיבה מופשטת, פדיון נפש, מפורסמים של שקר, צדיקים שקריים, מורים רוחניים
פסיכולוגים, פסיכיאטרים, ממי לקבל יעוץ? מטפל מומלץ, להסתכל על השכל שיש בכל דבר, ליקוטי מוהרן ח"א רטו, חשיבה מופשטת, פדיון נפש, מפורסמים של שקר, צדיקים שקריים, מורים רוחניים
... פסיכיאטרים, ממי לקבל יעוץ? מטפל מומלץ, להסתכל על השכל שיש בכל דבר, ליקוטי מוהרן חא רטו, חשיבה מופשטת, פדיון נפש, מפורסמים של שקר, צדיקים שקריים, מורים רוחניים מה ההבדל בין פסיכולוג, פסיכיאטר , ומטפל מומלץ? הרבה אנשים מחפשים ייעוץ או טיפול נפשי, אך קיים בלבול בין פסיכולוגים, פסיכיאטרים , ומטפלים מסוגים שונים. אליעד כהן מסביר ומדגים כיצד על האדם לבחון ממי לקבל עצה וטיפול נכון. הוא מדגיש שיש להסתכל על השכל שיש בכל דבר, כלומר, להבין את ההיגיון מאחורי העצה הניתנת, ולא לקבל טיפול או ייעוץ רק בגלל התואר או התפקיד של המטפל. לדוגמה, אליעד מתאר מקרה בו אדם הולך לפסיכולוג או לפסיכיאטר כדי שיפתור לו את הבעיה שלו. לכאורה המטפל אמור להכיר את כל סוגי הבעיות והתסביכים האפשריים בראש של המטופל, אך בפועל זה לא תמיד המצב. יכול להיות מצב שבו המטפל לא באמת מכיר את ...
שימוש בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה
שימוש בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה
... בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה למה פסיכולוגים שולחים מטופלים לקחת תרופות פסיכיאטריות? אליעד כהן מסביר לעומק את ההיגיון מאחורי ... כי לא ניתן היה לפתור את הבעיה באופן פסיכולוגי בלבד. מה האינטרס של הפסיכולוג בהמלצה על תרופות פסיכיאטריות? אליעד מדגיש את הנקודה שהאינטרס המרכזי של ... בעיה ספציפית. בכך הוא מגן על עצמו מפני ביקורת ומפני תחושת חוסר מסוגלות אישית. מדוע מטפל מפנה מטופל לפסיכיאטר במקום לתת תרופות בעצמו? אליעד מסביר כי כאשר הפסיכולוג שולח את המטופל לפסיכיאטר לקבלת תרופות, הוא לכאורה מעביר את האחריות ... האמיתית של המלצת מטפל על תרופות? לפי ההסבר המפורט של אליעד, המלצה של פסיכולוג או מטפל לנטילת תרופות פסיכיאטריות היא בדרך כלל הודאה מוסווית של המטפל בכך ... כימיים, ולכן יש לשים לב מה באמת עומד מאחורי המלצות אלו. למה פסיכולוגים שולחים לכדורים? האם תרופות פסיכיאטריות באמת עוזרות? כדורים נגד דיכאון, האם זה ... הפתרון שהוא ייתן לך כדורים גם ההוא לא יודע. אליעד: האינטרס של הפסיכולוג או של אותו מטפל או של אותו פסיכיאטר הוא להגיד לך כזה דבר תקשיב אני יודע הכל אם ...
יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ למטפלים, הסכנה שבלהיות מטפל, למה מסוכן לטפל? למה מסוכן לעזור? יעוץ לפסיכיאטרים, איך לשמור על עצמך? איך לטפל נכון? איך לא ליפול? איך לייעץ נכון? טיפול בהפרעות נפשיות
יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ למטפלים, הסכנה שבלהיות מטפל, למה מסוכן לטפל? למה מסוכן לעזור? יעוץ לפסיכיאטרים, איך לשמור על עצמך? איך לטפל נכון? איך לא ליפול? איך לייעץ נכון? טיפול בהפרעות נפשיות
... לטפל? למה מסוכן לעזור? יעוץ לפסיכיאטרים, איך לשמור על עצמך? איך לטפל נכון? איך לא ליפול? איך לייעץ נכון? טיפול בהפרעות נפשיות למה מסוכן להיות מטפל או יועץ נפשי? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן דן בהן היא הסכנה שבלהיות מטפל או יועץ נפשי, בין אם מדובר בפסיכולוג, פסיכיאטר, מאמן אישי, או בכל סוג אחר של מטפל שמעניק עצות לאנשים שסובלים מבעיות נפשיות, חרדות, דיכאונות ותחושות שליליות. אליעד מסביר תחילה שישנם סוגים שונים של ייעוץ: מצד אחד ייעוץ קליל, כמו ייעוץ זוגי לגבי בחירת אולם חתונות, שבו הזוג מגיע מתוך מצב רוח ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פסיכיאטר, למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פסיכיאטר, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Disorder.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מחלת נפש, פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות בנושאי פסיכיאטר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Disorder.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 2.1719 שניות - עכשיו 18_06_2025 השעה 13:42:51 - wesi29